[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:38

Ohhh die Silverado xkurz ziet er ook wel erg gaaf uit! En heel kort ook... Is er dan toch hoop op een echt westernzadel voor ons? Hmm

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:39

Macs schreef:
Moet wéér opzoek naar een nieuwe pad ;( We hebben nu een edix libre pad. Super fijne pad en echt heel mooi, maar de achterkant geeft nu teveel wrijving waardoor ze nu weer achter op haar rug schuurplekken krijgt.. Dit heeft ze eerder met een normaal dekje ook al gehad. Haar rug is er net te kort voor denk ik..

Wat voor inlagen heb je er in?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:05

Die schuurplekken zijn vervelend om te zien, maar het paard heeft er geen last van en bij de volgende verharing zijn ze ook weer weg.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:53

Macs schreef:
Moet wéér opzoek naar een nieuwe pad ;( We hebben nu een edix libre pad. Super fijne pad en echt heel mooi, maar de achterkant geeft nu teveel wrijving waardoor ze nu weer achter op haar rug schuurplekken krijgt.. Dit heeft ze eerder met een normaal dekje ook al gehad. Haar rug is er net te kort voor denk ik..

ik heb eentje op maat laten maken bij jv dekjes, met mooi (merino?) wol onder de inlages. Ben er heel tevreden me, ligt als een huis, past perfect onder het zadel en geen schuurplekjes. Hier was die nog nieuw nieuw, dus ligt nog lekker stug :+

Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:54

Macs, wat voor pad zoek je?

Hier eindelijk eruit met zadels. Mijn man neemt de mijne over en ik heb een Bates gevonden. Hopelijk is alles snel de deur uit (2 vierkante piccolo pads en een Roma normale maat met pad)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:38

Macs schreef:

Weet niet wat je zoekt, maar ik heb een barokmodel van grandeur te koop. Heeft onder mijn ghost maat picolo gelegen. Mocht je interesse hebben dan laat maar weten.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:37

DubbelFun schreef:
Die schuurplekken zijn vervelend om te zien, maar het paard heeft er geen last van en bij de volgende verharing zijn ze ook weer weg.

Nouja, als ik er mee blijf rijden dan blijven de plekken terugkomen. Ze heeft nu ook al giga witte plekken op haar rug van onze vorige pad. :( Op lange termijn zoveel wrijving lijkt me ook niet prettig voor de huid..
Het zit nu bij de rand aan de achterkant dus heeft niks te maken met de drukverdeling gelukkig. Er zitten nu vilten inlagen in (in de kleine vakjes).
Het is gewoon nog heel erg zoeken. We hebben ons paardje nog niet zo lang, we zijn voor het eerst met boomloos bezig, dus het is vallen en opstaan denk ik :)

Ik heb zitten kijken bij jv dekjes maar ik vind de afwerking toch niet helemaal naar mijn wens :o
Het liefst heb ik een zadelvormige kifrapad of grandeur pad met merinowol of katoen aan de onderkant, voor mijn ghost roma piccolo. Mocht iemand wat in de aanbieding hebben.. :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:36

Ik heb een zadelvormige Grandeur maar wel met zwarte kunstwol
Afbeelding

Ellen1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:17

Ik denk dat ik mijn vraag hier wel kan plaatsen:

Zijn er in België, West-Vlaanderen, verdelers van Barefoot waar je kan langsgaan? Ik zou graag eens de verschillende modellen 'live' zien.

Ik heb grote interesse in een Cheyenne of Just Adjust, maar zo online kopen zonder eerst gezien te hebben of zelfs eens erop zitten op de bok vind ik toch riskant.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:53

Ellen1983 schreef:

Zijn er in België, West-Vlaanderen, verdelers van Barefoot waar je kan langsgaan? Ik zou graag eens de verschillende modellen 'live' zien.

Ik heb grote interesse in een Cheyenne of Just Adjust, maar zo online kopen zonder eerst gezien te hebben of zelfs eens erop zitten op de bok vind ik toch riskant.

Je zou Leni van Naturalhorseriding eens kunnen contacteren, zit niet in West-Vlaanderen maar tourt wel wat rond. :)

Ellen1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:05

Kaatastrof schreef:
Ellen1983 schreef:

Je zou Leni van Naturalhorseriding eens kunnen contacteren, zit niet in West-Vlaanderen maar tourt wel wat rond. :)
Maar dan is dit waarschijnlijk al direct voor een pasconsult? Niet om gewoon eens de zadels te bezichtigen en te voelen qua zit?
Ik zou dit gewoon in een winkel willen bekijken. Maar dat zal niet gaan vrees ik?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:17

Je bent welkom, maar ik zit helemaal in het noorden van NL.
Anders pmarena even vragen, zij weet welke dealers in het zuiden ook een winkel/bekijk mogelijkheid hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:49

Nou het dichtste bij België zit de HorseTopShop in Hellevoetsluis....maar dat is nog een eindje rijden....

Daar hangt wel een hele rij Barefoot-zadels en op aanvraag kan er ook wat klaargelegd worden als je specifiek iets wilt zien / voelen / proefzitten :)

Ellen1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:12

Net even 'gegooglemapt', Hellevoetsluis is 150km van mijn thuisadres, 2 uur en 5 min rijden enkele reis.
Ik neig zó naar de Just Adjust, lijkt me een zalig zadel.
Mss toch gewoon bestellen en zien hoe het bevalt...

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:15

Zit er niet iemand in Belgie die zadels laat testen? Dat je m een weekje opgestuurd krijgt?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:10

Mocht er nog iemand interesse hebben in een 2 maand oude Kifrapad, ik heb weer een boomzadel een western model. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:31

Petrichor schreef:
Mocht er nog iemand interesse hebben in een 2 maand oude Kifrapad, ik heb weer een boomzadel een western model. :)

Hopelijk heb je een goede zadelpasser laten komen? Want anders heb je binnenkort nog veel meer ellende.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:37

Achterom schreef:
Petrichor schreef:

Hopelijk heb je een goede zadelpasser laten komen? Want anders heb je binnenkort nog veel meer ellende.

Zeker weten! Ik heb er ook gewoon garantie op. En ze komt sowieso over een half jaar weer kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:41

Nou duimen maar dat jullie hier weer een poos fijn mee kunnen rijden :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:19

Petrichor schreef:
Achterom schreef:

Zeker weten! Ik heb er ook gewoon garantie op. En ze komt sowieso over een half jaar weer kijken.

Ik voel me nu een ontzettende zeur, maar als dit is wie ik denk dat het is, dan heb je een zadel verkoper ( nou ja, eigenlijk handelaar) te pakken die niets anders doet dan op het oog passen. Hopelijk gaat het goed, het is je echt gegund.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:07

Even bericht verwijderd, ik zag je pb al! :D

En nee je bent geen zeur, advies is alleen maar goed.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:05

Ellen1983 schreef:
Net even 'gegooglemapt', Hellevoetsluis is 150km van mijn thuisadres, 2 uur en 5 min rijden enkele reis.
Ik neig zó naar de Just Adjust, lijkt me een zalig zadel.
Mss toch gewoon bestellen en zien hoe het bevalt...

Leni Meerts
https://www.naturalhorseriding.com/

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:33

Ghost vraag... moet je daar eigenlijk na een tijd nog iets met de kussens doen?( nummer 3 kussens bijvoorbeeld?)
Of anders gezegd doen mensen dat?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:31

Ik kijk na iedere rit de zweetplek na but that's it. Of ik kijk of het nog recht ligt en nog recht voelt. Zolang dat nog klopt is het goed en doe ik er niks mee.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:54

Iemand ervaring met de edix/ fra pads onder een Ghost normale maat?