Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alou schreef:Jongens, ik ben ten einde raad.
Ik heb een pony van 4 jaar en 1,40 hoog, met een heel korte rug. 17 inch is te groot, en 16,5 kan ook eigenlijk net (niet). Dus dan kom je uit bij een 16 inch.
Pony lief is ook nog eens mega breed, en je zou bijna denken dat het zadel breder moet zijn dan dat hij lang is. haha
Ik ben rond de 1,72 lang, maar 38, en heb medische problemen met namen in rug/nek/schouders.
Ik heb een Barefoot Cheyenne maat 1, eigenlijk is het zadel te lang voor de pony maar dat zou niet erg veel kwaad kunnen bij een boomloos. Er zit een wijde pommel in, maar die is te smal, een extra wijde pommel zuo kwa brete goed zijn maar daar is de schoft niet plat genoeg voor dus dan raakt hij de schoft.
Zadel schuift bij het paardje naar voren en ligd daardoor tegen/op de schouder.
Voormij is het zadel ook niet ideaal omdat je toch vrijweinig steun aan het zadel heb en ik hem vooral voor buitenritten gebruik. (in de bak rij ik zonderzadel) ik merk dat ik toch extra last van mijn rug heb na het rijden met dit zadel.
Eigenlijk is het heel erg zonde want ik heb het zadel nu een jaar en ik gebruik hem niet eens 1x per week.
Nu zoek ik dus iets anders maar wat? Het moet extreem kort zijn, erg breed kunnen, en ik moet er ook nog in passen en lekker in zitten.
Graag zou ik wat meer stabiliteit willen hebben dus zat ik te denken aan een semi boomloos zadel.
Wie heeft de goude tip?
pmarena schreef:Krijgt ze schuurplekken van de actuele Barefoot padsDan ben je wel de eerste namelijk
Je kun het altijd eens proberen met een extra inlage, je kunt op allerlei manieren hierover discussiëren maar testen werkt het beste
Paintlinger schreef:Hoe deed jij het nou precies met de ghost kussens?
Want jij plaats dan de kussen direct op de rug met daarover een pad?