ruitershopon schreef:ik ben het met je eens dat bandages bijna geen bescherming geven,maar ik vraag me dan toch af waarom de topruiters (oa.Anky)
wel altijd bandageren.......
dat vroeg ik me dus ook af.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitershopon schreef:ik ben het met je eens dat bandages bijna geen bescherming geven,maar ik vraag me dan toch af waarom de topruiters (oa.Anky)
oOoKellyoOo schreef:IK rij ook met bandages heb er nog nooit problemen mee gehad. Daarbij rijd ik max een half uurtje, ieder zn eigen keus. Er zijn wel meerdere dingen die slecht zijn voor een paard en wat toch gedaan word.
oOoKellyoOo schreef:IK rij ook met bandages heb er nog nooit problemen mee gehad. Daarbij rijd ik max een half uurtje, ieder zn eigen keus. Er zijn wel meerdere dingen die slecht zijn voor een paard en wat toch gedaan word.
ZarcoTje schreef:Over de bandages ben ik het met helemaal je eens
Maar wat peesbeschermers betreft niet,ik vind ze erg nuttig !
Bij paarden die dit niet nodig hebben of niet kunnen verdragen of..begrijp ik dit wel.
Maar zoals mijn paard,zij heeft echt peesbeschermers nódig !
Aangezien ze zonder peesbeschermers snel een peesontsteking oploopt of snel kreupel wordt.
Als je peesbeschermers zo gebruikt,vind ik ze nuttig en niet 'verkeerd'
Claudia__ schreef:Ik heb het artikel niet gelezen en ik heb er ook niet veel inzicht in, maar ik heb eigenlijk nog nooit met bandages gereden.
Mijn nieuwe pony rijden ze daar wel met bandages omdat hij anders met zijn achterbenen zijn voorbenen aantikt, maar dat zijn volgens mij speciale werkbandages.
Ik vind het eigen keuze, dus om het nou te verbieden vind ik wel erg ver gaan.
ninz schreef:ruitershopon schreef:ik ben het met je eens dat bandages bijna geen bescherming geven,maar ik vraag me dan toch af waarom de topruiters (oa.Anky)
dat vroeg ik me dus ook af.....
merrieveulen schreef:Claudia__ schreef:Ik heb het artikel niet gelezen en ik heb er ook niet veel inzicht in, maar ik heb eigenlijk nog nooit met bandages gereden.
Mijn nieuwe pony rijden ze daar wel met bandages omdat hij anders met zijn achterbenen zijn voorbenen aantikt, maar dat zijn volgens mij speciale werkbandages.
Ik vind het eigen keuze, dus om het nou te verbieden vind ik wel erg ver gaan.
en als hij een keer flink doortikt is zo'n bandage echt niet voldoende. daarvoor is nou de peesbeschermer uitgevonden.
charlotvanre schreef:ja het is miss gewaagd. Maar oke ik kan het wel begrijpen dat paarden hun benen miss anders gaan zetten als ze volledig in de krul getrokken worden. Dat wil ik gerust toegeven.
Maar dan nog ik blijf erbij een paard die geen problemen heeft, heeft het in principe niet nodig. Want wat ik dan niet begrijp, waarom ondersteunen jullie dan niet het kniegewricht ook? Kan toch ook wat mee gebeuren?