Winderen half pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:45

Ik schop dit topic even uit het stof.

Lang heb ik getwkijfeld over de winderen pad. Tussendoor op advies van mijn zadelmaker een prolite pad aangeschaft (correctie pad met 3 vakken)

Maar inmiddels heb ik een merrie die duidelijk laat merken als er iets niet oke zit. Zadelmaker zegt, zadel ligt prima, maar mijn gevoel zei, er mist nog iets.

Dus toch weer op de site van winderen beland. En toen de knoop doorgehakt. Ik ga een pad proberen.

Wel de correctiepad, lijkt mij toch handiger mocht er toch iets aangepast moeten worden aan het zadel.

Met beetje google gebruik kwam ik bij een webshop uit waar je de correctie pad voor 209 euro kon aanschaffen. Ik vond dat echt een verschil met andere shops (wel 70 euro dacht ik...) dus met enige twijfel wel besteld, én met een paar dagen netjes in huis!
Ik had ook op MP gekeken maar daar waren de prjjzen rond de 150 euro. Dan liever voor 50 euro meer een nieuwe.

Dus mocht er iemand toch opzoek zijn naar een nieuwe winderen pad, dan kan ik deze webshop echt aanraden!

https://www.mancaspaardenshop.com/p/zad ... ie-18mm-18

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:59

ivy_power89 schreef:
Ik schop dit topic even uit het stof.

Lang heb ik getwkijfeld over de winderen pad. Tussendoor op advies van mijn zadelmaker een prolite pad aangeschaft (correctie pad met 3 vakken)

Maar inmiddels heb ik een merrie die duidelijk laat merken als er iets niet oke zit. Zadelmaker zegt, zadel ligt prima, maar mijn gevoel zei, er mist nog iets.

Dus toch weer op de site van winderen beland. En toen de knoop doorgehakt. Ik ga een pad proberen.

Wel de correctiepad, lijkt mij toch handiger mocht er toch iets aangepast moeten worden aan het zadel.

Met beetje google gebruik kwam ik bij een webshop uit waar je de correctie pad voor 209 euro kon aanschaffen. Ik vond dat echt een verschil met andere shops (wel 70 euro dacht ik...) dus met enige twijfel wel besteld, én met een paar dagen netjes in huis!
Ik had ook op MP gekeken maar daar waren de prjjzen rond de 150 euro. Dan liever voor 50 euro meer een nieuwe.

Dus mocht er iemand toch opzoek zijn naar een nieuwe winderen pad, dan kan ik deze webshop echt aanraden!

https://www.mancaspaardenshop.com/p/zad ... ie-18mm-18

Zeker goede deal! En hoe bevalt de pad nu in gebruik? Geeft je merrie aan het fijn te vinden?

ivy_power89

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:47

Ik heb hem pas 2x kunnen gebruiken.... daarna lag ik voor de zoveelste keer in het ziekenhuis, nu net thuis dus hoop snel weer aan de gang te gaan.

Maar van die 2x ermee rijden kreeg ik geen protest meer bij het aan galopperen en ging het rijden wel heel fijn. Maar vind het lastig te zeggen of dat door die pad komt, zo'n uitspraak kun je pas na een X aantal keren rijden zeggen denk ik.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:14

Ik schop dit topic even omhoog. Voor degenen met ervaring met Winderen en Mattes: Is de dikke Winderen pad net zo dik als een Mattes schapenvacht pad?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:26

Saar4 schreef:
Ik schop dit topic even omhoog. Voor degenen met ervaring met Winderen en Mattes: Is de dikke Winderen pad net zo dik als een Mattes schapenvacht pad?

Ik heb een tijd met mattes bontje gereden toen mijn jonge paard net onder het zadel was. Inmiddels wat gegroeid in de breedte en zadel ging wat achter over liggen en rijd nu vast met de winderen pad. Wel de dunne maar met inlages aan de voorkant (dikkere) en dunne midden en achter. Dus niet helemaal te vergelijken misschien maar het geeft een idee.

Nog altijd heel tevreden met de pad wel :j

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:44

Saar4 schreef:

Helemaal niet zo dik, de winderen comfort is nog niet de helft zo dik als een mattes bontje.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:01

Oh wauw, dan is Mattes een stuk dikker dan ik dacht. Dank voor jullie reacties.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 10:10

Saar4 schreef:
Oh wauw, dan is Mattes een stuk dikker dan ik dacht. Dank voor jullie reacties.

Dat is niet mijn ervaring, zo dik is een mattes bontje niet. Sierrand niet meegeteld.

Ik heb mijn correction jumping slim 17 inch te koop mocht iemand interesse hebben. Heb geen paarden meer.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:09

Mijn Mattes bontje is ingedrukt (wat gebeurt als je je zadel erop legt) dunner dan de Winderen Slim pad.

Uiteraard kijk je dan niet naar de sierrand, want daar ligt je zadel niet op.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:38

Ik wou net zeggen de slim fit pad dus de dunne is dikker dan een mattes bondje.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:34

Ja dat bedoel ik, Mattes is helemaal zo dik niet.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 07:14

Zijn er al goedkopere alternatieve voor dit pad? Of zijn dit de beste?

Zadel is gecontroleerd en zou moeten passen; maar paard blijft wat gevoelig. Heb nu de lemieux pro absorb correctiepad (zonder inlagen). Dus ben wat verder aan het kijken.