Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:38

Dank allen voor de reacties!
Dan toch maar op zoek naar een Multi in maar full. Als iemand er 1 over heeft :D

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:21

Sabine81, kan ik zo niet zeggen, denk dat het aan de voorkeur van je paard ligt. Ik heb de afgelopen jaren met Micklem gereden en die heeft ook de kiezen vrij. Gecombineerde neusriem liep hij niet lekker op, kan daarmee te maken hebben.

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:21

Hoi, ik heb de boston van equibling, wel een fijn hoofdstel vind ik. Wat vinden jullie van de afstelling?

Afbeelding

Afbeelding

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:30

Niet heel goed te zien, maar hangt je bit niet te laag?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:03

Bakstukken zijn te lang ja.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:33

Jij hebt qua kaakriem beetje zelfde als wat ik heb. Dat ie voor de kaak valt ipv erop.
Ben ook nog aan het puzzelen met de afstelling.

Bakstuk zou ik idd 1 korter doen als dat kan.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:23

Iselda schreef:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Barefoot Contour Physio, omdat je deze met/zonder bit en als kaptoom kunt gebruiken wat me erg aanspreekt.
Ik heb een bruin zadel en bruine Petries met cognac details. Heeft iemand enig idee of het notenbruin overeenkomt met de cognac van Petrie? Als ik het zo op foto's zie lijkt het wel redelijk, maar vind het moeilijk inschatten.

En kun je deze enkel bestellen op internet of kun je het hoofdstel ook ergens in een winkel zien voor je deze aanschaft? Mochten er nog recentere ervaringen zijn hoor ik het natuurlijk graag :)

Er staat van mij ook ergens een reactie in dit topic. Let op hij valt mega groot. Ik heb een maat 2 gekocht (maat full) maar gebruik hem niet want hij is veel te groot. Zowel het hoofdstel (past net wel op het aller strakst) als de kaptoomneusriem zijn erg groot. Jammer want die ligt in de hoek te verstoffen. Als er iemand heg bedrag biedt wat ik ervoor heb betaald dan gaat hij weg. Prachtig is ie wel.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:28

Danuah schreef:
Hier gaat de zoektocht helaas overnieuw beginnen. Ik heb er een aantal voorbij zien komen, maar om nou 25 pagina`s door te gaan spitten.. :+

Een goed, geheel anatomisch, zwart, bitloos hoofdstel maat Cob. Wie o wie heeft dé tip? Mijn afschuw aan bling bling maar even daargelaten, haha.

Ik ben helemaal weg van die van Equibling, maar helaas gaat die dus niet passen.

Barefoot contour pfysio met sidepull neusriem?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:54

pluisje88 schreef:
Iselda schreef:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Barefoot Contour Physio, omdat je deze met/zonder bit en als kaptoom kunt gebruiken wat me erg aanspreekt.
Ik heb een bruin zadel en bruine Petries met cognac details. Heeft iemand enig idee of het notenbruin overeenkomt met de cognac van Petrie? Als ik het zo op foto's zie lijkt het wel redelijk, maar vind het moeilijk inschatten.

En kun je deze enkel bestellen op internet of kun je het hoofdstel ook ergens in een winkel zien voor je deze aanschaft? Mochten er nog recentere ervaringen zijn hoor ik het natuurlijk graag :)

Er staat van mij ook ergens een reactie in dit topic. Let op hij valt mega groot. Ik heb een maat 2 gekocht (maat full) maar gebruik hem niet want hij is veel te groot. Zowel het hoofdstel (past net wel op het aller strakst) als de kaptoomneusriem zijn erg groot. Jammer want die ligt in de hoek te verstoffen. Als er iemand heg bedrag biedt wat ik ervoor heb betaald dan gaat hij weg. Prachtig is ie wel.

Dat had ik idd al gelezen ja. Normaal heeft mijn paard een full, maar door alle reactie over groot vallen begin ik te twijfelen of een cob niet zal passen.
Bedankt in ieder geval, ik ga nog wel eens even kijken! :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:07

Ik heb online een los kopstuk besteld en ga deze aanpassen zoals bij dat Busse hoofdstel. Dus de nek vrij laten.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:35

Wat zijn, behalve micklem multibridle en barefoot contour physio cavesson, goede opties voor kaptoom, waar je bitloos en met bit kunt rijden? :)
Heb het idee dat hier voornamelijk hoofdstellen langs zijn gekomen zonder kaptoommogelijkheid. Ik werk veel aan de hand, dus dan vind ik een kaptoom idee wel erg handig.

Edit: ik kan natuurlijk 1 van deze 2 proberen, maar vind het fijn om alle mogelijkheden te weten :)
Edit 2: heeel graag bruin :o
Laatst bijgewerkt door Iselda op 10-02-19 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:51

Iselda schreef:
Wat zijn, behalve micklem multibridle en barefoot contour physio cavesson, goede opties voor kaptoom, waar je bitloos en met bit kunt rijden? :)
Heb het idee dat hier voornamelijk hoofdstellen langs zijn gekomen zonder kaptoommogelijkheid. Ik werk veel aan de hand, dus dan vind ik een kaptoom idee wel erg handig.

Edit: ik kan natuurlijk 1 van deze 2 proberen, maar vind het fijn om alle mogelijkheden te weten :)

Harry's horses heeft ook een hele fijne kaptoom welke je ook als sidepull en met bit kan gebruiken.
Ik ga niet zeggen dat het dé beste kwaliteit ooit is, maar het is een fijn ding!
https://www.agradi.nl/harrys-horse-kapt ... -leder.htm

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:57

siskeh schreef:
Iselda schreef:

Harry's horses heeft ook een hele fijne kaptoom welke je ook als sidepull en met bit kan gebruiken.
Ik ga niet zeggen dat het dé beste kwaliteit ooit is, maar het is een fijn ding!
https://www.agradi.nl/harrys-horse-kapt ... -leder.htm

Ah thanks, ziet er best goed uit! Alleen helemaal vergeten dat het wel perse bruin moet zijn :o Deze id er zo te zien niet in het bruin?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:05

Iselda schreef:
Ah thanks, ziet er best goed uit! Alleen helemaal vergeten dat het wel perse bruin moet zijn :o Deze id er zo te zien niet in het bruin?

Nope, is het niet inderdaad, als je wel bruin wilt, goede kwaliteit en voldoende budget heb zou je kunnen overwegen om het te laten maken..
Heb ik ook gedaan, absoluut het geld waard geweest!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:08

siskeh schreef:
Iselda schreef:

Nope, is het niet inderdaad, als je wel bruin wilt, goede kwaliteit en voldoende budget heb zou je kunnen overwegen om het te laten maken..
Heb ik ook gedaan, absoluut het geld waard geweest!

Waar heb je dat laten doen? Heb je een foto? (Mag ook in pb)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:42

Die kaptoom van hh is op zn zachtst gezegd echt lelijk. :O
Ik wil op equitana kijken naar een bitloze hackamore die met 2 teugels gebruikt kan worden om mijn stang en trens feeling te behouden zonder af en toe daadwerkelijk de 2 bitten er in te hangen. Dubbele teugel en enkel bit werkt niet, geeft je ander gevoel.
Dus misschien ook voorde kaptoom op equitana kijken?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:28

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:40

Drico schreef:
Hööks heeft ook weer een nieuw hoofdstel :)

https://www.hookseurope.com/horse/horse ... collection

Ook mooi! Ben zelf nog erg content met de chester. Als ik voor een andere moest gaan, zou ik de Lingus willen proberen. Maar dit is weer een mooie aanvulling natuurlijk op hun collectie.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:48

Hier ook aan het twijfelen om over te schakelen op een anatomisch hoofdstel, met de Rambo Micklem in gedachten. Paard is nogal onrustig op het hoofd bij druk, gaat snel gaan shaken, meestal in het begin van het rijden. Na een tijdje houdt hij zijn hoofd wel stabiel. Iemand tips? Ik rijd momenteel met een enkelgebreken baby pelham dus moet wel mogelijk zijn met dit bit.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:01

Ik zou dan eerder kijken naar de Busse Feeling of Modena

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:38

Drico schreef:
Ik zou dan eerder kijken naar de Busse Feeling of Modena

Wat is het verschil juist?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:42

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:38

En waarom die wel en die van Rambo niet juist?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:26

Even benieuwd, weet niet of het al eerder langs is gekomen, maar zijn er ook mexicaanse hoofdstellen die anatomisch gevormd zijn?