Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:12

Ik begon met een aantal dagen gewoon 2u, toen redelijk vlot opgebouwd naar paar uur, overdag en toen dag en nacht. Als ze eens een paar dagen vrij heeft gooinik hem af. Verder heeft ze hem gemiddeld 20u pd op.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:21

celinetsjil schreef:
trysteffy schreef:
Ik heb als ik ging hem gebruiken alleen met rijden hem hem eerst 10 min opgedaan daarna steeds 5 min er bij.
Nou heb ik hem 24/7 op aangezien die daar nog beter op reageert holt zijn rugspieren niet zo erg meer.

Merkte je na 10min dan al verschil?

Echt kleine verschil niet groot hou wou ieder geval iets meer zakken en ontspannen maar wou het niet gelijk een half uur of een uur opgooien omdat ie het niet gewend was.

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:20

Ik heb hem ook na lang sparen gister gekocht!! Ik ben zo benieuwd en hoop dat het gaat werken. Alleen bij mij komt ie achter aan de zijkant onder de andere deken vandaan ben bang als ik hem binnenkort dag en nacht op wil dat ze hem dan stuk maakt of heel vies maakt jullie tips.. verder past hij perfect!!Afbeelding

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:09

Bij mij komt de deken ook onder de andere deken vsndaan. Ik weet dat iemand uit het topic de deken heeft omgeslagen en vastgestikt. Maar ik zelf ondervind er geen hinder aan.

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:45

Eergisteren voor het eerst opgehad 45 min
En vandaag anderhalf uur

Gister enkel de recuptex deken erop gehad en vandaag hun eigen bucas erover heen gehad en dat werkte goed *\o/*

Hoelang hebben jullie het opgebouwd voor ze er 24/7 op lagen en dan eerst savonds erop tot de volgende ochtend en een keer de hele dag overdag en dan gelijk helemaal of na paar keer 2uurtjes gelijk 24/7

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:14

Gisteren kwam dan eindelijk de *normale* versie van de recuptex deken binnen. Ik had de light versie eerder uitgetest maar daar hadden we na een paar dagen proberen geen resultaat bij en na discussie met Bucas zelf kwam er geen echte verklaring daarvoor want hij MOEST gewoon werken pfff. Goed dus nu proef op de som en dan maar de *normale* versie aangeschaft en we gaan het wederom testen.

Na het rijden de deken tijdje opgelegd en deze voelde al vrij snel wel warmer op de plekken waar de recuptex zit in tegenstelling tot die light versie...vaaaaag dus dat is al beter naja de komende dagen maar verder testen. Want echt of hij werkzaam is in de zin van een losser paard en dat het dus iets gaat doen voor haar doorbloeding dont know...dure test dat wel maar vooruit arm waren we toch al ;o)

Dus wordt vervolgt!

Afbeelding

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:28

Heb me deken sinds zondag en werkt tot nu toe goed! Gister avond opgedaan en de nacht op gelaten en vanmorgen was der rug warm en iets zachter. heb hem afgelopen dagen een uurtje tot 2 u opgehad. Ik ben nog beetje aan twijfelen voor dag en nacht omdat ze overdag gewoon buiten staat en ik ben bang dat hij erg vies word. Heb er nog een deken overheen. Nog even over nadenken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:30

Ik heb constant meegelezen en gister eindelijk besteld! Ik ben súper benieuwd hoe het gaat werken voor mijn pony! De levertijd zou ongeveer een maand zijn, dus half/eind maart volgens EJ.

**\O/**

Gaat trouwens om een kleine pony maat (130 cm onderlengte), ben wel benieuwd hoe hij valt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:09

Ik had al eerder verteld in dit topic dat de deken op een rare plek gescheurd is binnen zes weken en dat ik met Divoza ging bespreken wat er mogelijk is vwb garantie. Divoza komt met een hele nette oplossing: ze gaan de deken voor mij repareren. Enige kosten die ik betaal zijn de waskosten omdat de deken vies is. Nou ja, dat vind ik niet zo erg. Vind het echt top dat Divoza het zo oplost.

Gaat hij daarna gelijk de verkoop in (maat 183) en hoop ik dat de nieuwe ionic dekens van Rambo gauw binnen zijn :j Paard wordt 2 maart behandeld door de osteo, dus wil hem dan graag gelijk zn deken op doen!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:17

Jotoma schreef:
Ik had al eerder verteld in dit topic dat de deken op een rare plek gescheurd is binnen zes weken en dat ik met Divoza ging bespreken wat er mogelijk is vwb garantie. Divoza komt met een hele nette oplossing: ze gaan de deken voor mij repareren. Enige kosten die ik betaal zijn de waskosten omdat de deken vies is. Nou ja, dat vind ik niet zo erg. Vind het echt top dat Divoza het zo oplost.

Gaat hij daarna gelijk de verkoop in (maat 183) en hoop ik dat de nieuwe ionic dekens van Rambo gauw binnen zijn :j Paard wordt 2 maart behandeld door de osteo, dus wil hem dan graag gelijk zn deken op doen!

Als hij verder netjes is heb ik misschien wel interesse!

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:48

Vandaag mocht ik na een week weer rijden beetje stap en draf (ivb operatie van mijzelf) Merkte dat me paard best sterk en onrustig was vandaag dus bedacht om die deken er nu gewoon dag en nacht op te doen paar dagen om te kijken als het werkt! Ihopeso dat het werkt!!

saviroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:24

Ik doe de deken voor ik ga rijden op en dat wisselt per keer hoe lang. Na het rijden heeft hij hem nog ongeveer 2 uur op. Ik moet zeggen dat ik eerst wel wat sceptisch was, maar ik ben helemaal om. Mijn paard was nooit super voorwaarts van zichzelf. Daar moest ik hem altijd wel een beetje van overtuigen. Sinds ik de recuptex gebruik is hij veel vlotter en beweegt hij makkelijker. Oefeningen gaan ook simpeler. Ik ben blij en heb de hals inmiddels besteld.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:24

Had hier ook een kleine maat besteld, maar pas half maart/eind maart...tsja, dan begint het buitenseizoen alweer en vraag ik me af hoe vaak ie nog gebruikt gaat worden... dus denk dat ik het maar door ga schuiven naar volgende winter.. wacht het nog even af, eerst werd gezegd eind februari, dus daar hoopte ik ook op -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:35

Weet iemand of de Recuptex een andere maatvoering heeft? Normaal heb ik van Bucas 130/175 5,9.

Ik heb afgelopen week zowel bij Divoza als bij de EJ maat 175 besteld en beide dekens zijn 125 5,6.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-18 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 23:36

Misschien verschil bucas amigo? Heb geen idee hoor!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 07:32

Tarico schreef:
Weet iemand of de Recuptex een andere maatvoering heeft? Normaal heb ik van Bucas 130/175 5,9.

Ik heb afgelopen week zowel bij Divoza als bij de EJ maat 175 besteld en beide dekens zijn 125 5,6.

Wat staat er in je deken zelf?
Volgens bucas maattabel:
125/175 = 5.6
130/181 = 5.9
130/191 = 6.3
145/198 = 6.6

En volgens epplejeck:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 07:50

Dankje! In mijn deken staat 125 5,6 terwijl in de Shamrock Power 130 5,9 staat. Die heb ik bij Agradi vandaan en Agradi hanteert weer 130/175.

Ik ga zo gelijk passen maar ik vrees dat de deken te klein is :\

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:52

Tarico schreef:
Dankje! In mijn deken staat 125 5,6 terwijl in de Shamrock Power 130 5,9 staat. Die heb ik bij Agradi vandaan en Agradi hanteert weer 130/175.

Ik ga zo gelijk passen maar ik vrees dat de deken te klein is :\

Ik zou gewoon de maattabel van bucas aanhouden dus is je shamrock 130/181
Omdat er officieel geen onderlengtes in staan ivm de engelse maten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:04

KAbriogirl schreef:
Gisteren kwam dan eindelijk de *normale* versie van de recuptex deken binnen. Ik had de light versie eerder uitgetest maar daar hadden we na een paar dagen proberen geen resultaat bij en na discussie met Bucas zelf kwam er geen echte verklaring daarvoor want hij MOEST gewoon werken pfff. Goed dus nu proef op de som en dan maar de *normale* versie aangeschaft en we gaan het wederom testen.

Na het rijden de deken tijdje opgelegd en deze voelde al vrij snel wel warmer op de plekken waar de recuptex zit in tegenstelling tot die light versie...vaaaaag dus dat is al beter naja de komende dagen maar verder testen. Want echt of hij werkzaam is in de zin van een losser paard en dat het dus iets gaat doen voor haar doorbloeding dont know...dure test dat wel maar vooruit arm waren we toch al ;o)

Dus wordt vervolgt!

[ [url=m/iJvG4X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat betaal je daar nu voor dan?

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:43

DatBenIkNou schreef:

Wat een aparte vraag? Die dekens kosten overal ongeveer hetzelfde toch? Maar goed ik kocht de eerste de light versie voor 160 euro bij dochorse. Die stuurde ik terug en kocht er toen 2 voor 296 euro bij hypostore 1 normale in de originele kleur blauw die gaf ik aan mijn instructrice en ik kocht er 1 voor mezelf de blauwe met oranje ;o) Dat dus..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:55

KAbriogirl schreef:
DatBenIkNou schreef:

Wat een aparte vraag? Die dekens kosten overal ongeveer hetzelfde toch? Maar goed ik kocht de eerste de light versie voor 160 euro bij dochorse. Die stuurde ik terug en kocht er toen 2 voor 296 euro bij hypostore 1 normale in de originele kleur blauw die gaf ik aan mijn instructrice en ik kocht er 1 voor mezelf de blauwe met oranje ;o) Dat dus..

Ik bedoelde, als je hem probeert maar toch terug stuurt? Dat is toch geen gekke vraag?

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:00

Ik heb dr 148,- voor betaald bij Meester in ruitersport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:11

Volgensmij bedoeld datbeniknou wat het kost om een deken gewoon terug te mogen sturen na een paar dagen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:38

Yvank_ schreef:
Volgensmij bedoeld datbeniknou wat het kost om een deken gewoon terug te mogen sturen na een paar dagen.

Inderdaad!

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:37

DatBenIkNou schreef:
Ik bedoelde, als je hem probeert maar toch terug stuurt? Dat is toch geen gekke vraag?

Zo las ik hem niet, gewoon het aankoop bedrag terug hoor ;o)