Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Bedankt allemaal!
Zeker vervelend dit soort dingen. Villa heeft ze ook onder zijn staart, op de singelgroeve, op zijn hals en in zijn kaaklijn.. En dus in zijn mond
Goya heeft ze ook onder zijn staart en in zijn koker...
Vervelend dat jou paard een trauma heeft op zijn neus. Dat maakt het zeker niet gemakkelijker!
Nu ik hier toch actiever ben en mij meer verdiep in bitloos. Zijn er dingen die jullie missen in bitloos land? Of producten waar moeilijk aan te komen is? (eigenlijk ook een beetje zakelijk, om dingen op te nemen in het assortiment)
Captain schreef:Ik mis meer bijzondere hackamores.
Dit is de meest voorkomende:
[ Afbeelding ]
En deze zie je opzich ook nog weleens:
[ Afbeelding ]
En ik heb zelf deze:
[ Afbeelding ]
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar echt iets bijzonders..Met mooie vormen. Laatst zag ik iemand die van dit bit een hackamore had gemaakt:
[ Afbeelding ] Dat is echt gaaf! Ik zou ze graag iets minder lomp willen zien.
Anoniem schreef:Ik rijd nu heel soms met mijn micklem bitloos. Als sidepull.
Maar heb wel gelezen dat er ervaringen zijn dat se ringen scheuren hierbij...
Weet iemand dat?
Want anders verkoop ik hem en koop ik liever een wat beter hoofdstel als sidepull erbij.
( die evt ook als kaptoom kan..)
Anoniem schreef:Ik rijd nu heel soms met mijn micklem bitloos. Als sidepull.
Maar heb wel gelezen dat er ervaringen zijn dat se ringen scheuren hierbij...
Weet iemand dat?
Want anders verkoop ik hem en koop ik liever een wat beter hoofdstel als sidepull erbij.
( die evt ook als kaptoom kan..)
Anoniem schreef:Nou heel stevig voelt ie idd niet!
Iemand dan een tip voor sidepull en kaptoom ineen?
Buitenzinnig schreef:Bedankt allemaal!
Zeker vervelend dit soort dingen. Villa heeft ze ook onder zijn staart, op de singelgroeve, op zijn hals en in zijn kaaklijn.. En dus in zijn mond
Goya heeft ze ook onder zijn staart en in zijn koker...
Vervelend dat jou paard een trauma heeft op zijn neus. Dat maakt het zeker niet gemakkelijker!
Nu ik hier toch actiever ben en mij meer verdiep in bitloos. Zijn er dingen die jullie missen in bitloos land? Of producten waar moeilijk aan te komen is? (eigenlijk ook een beetje zakelijk, om dingen op te nemen in het assortiment)
Runa schreef:Die cavesson van Barefoot is wel mooi, maar voor het rijden vind ik hem niet zo prettig omdat er wel een harde kern inzit waardoor hij toch net iets anders inwerkt dan een soepele neusriem.
Voor het rijden gebruik ik de sidepull van lovelance, de Flor dacht ik? Maar ik heb de rode randjes Cognac geverfd, omdat je rode afbladderde en ik Cognac mooier vond
[ [url=m/QdsxkU.jpg]Afbeelding[/url] ]
(En ik heb er heel niet-barokke stangteugels aan gehangen want die rijden zo lekker)
Hij bevalt heel prima, al zitten ringen hiervan niet zo laag als ik graag zou willen, maar als mijn merrie eenmaal snapt wat de bedoeling is, dan is het ook wel klaar. Verder vind ik hem nog vrij bescheiden op het gigantische hoofd van Runa en zou ik best eentje willen met wat meer tierelantijnen, met mooie gespen en details in het leer, dat soort dingen