Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:33

@Sim op bokt heeft er 1 zover ik weet. Gebruikersnaam is _sim oid!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:39

Klopt, ik heb een springzadel van Sella.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:28

Sim schreef:
Klopt, ik heb een springzadel van Sella.

Hoe bevalt deze?

Ze hebben 1 type springzadel zag ik op hun website?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:55

Ja, de sella vera. Ik vind het een heel fijn zadel?

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:52

Mooiiii Will94...

Ik w8 helaas nog steeds... ...

Morgen komt Ali wel bij ons op stal bij iemand anders een zadel aanmeten...

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:25

Gisteren is Ali van Sella zadels bij mij geweest voor een zadel voor mijn gup Fiamora. En we zijn geslaagd *\o/* nu 7 weken wachten tot het zadel klaar is. In de tussentijd rij ik lekker verder met een leenzadel. Fiamora krijgt een bruine Sella Velluto II met een zwart biesje <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:28

Vorige week vrijdag is Ali bij mij geweest en heb ik een demozadel afgenomen! De Sella Vera.

Een donkerbruin zadel met lichte biesjes. Hij heeft de boom aangepast omdat mijn paard haar schoft vrij hoog is, en ligt nu als een huis! Ben er heel blij mee, en ook toeval dat dit zadel zo goed ligt! *\%/*

Zadel had nog nooit een paard van dichtbij gezien, heeft op Indoor Brabant in de stand gestaan!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:26

Ik hoor net dat mijn zadel pas over 2 weken geleverd wordt... dat maakt precies 12 weken... :(

Gelukkig heb ik een leenzadel van Ali...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:36

Moderatoropmerking:
Enkele berichten zijn verwijderd. Het te koop aanbieden van artikelen is niet toegestaan op het forum, hiervoor is de Bokt Markt.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:36

Weet iemand welk bontje er om de sterno past? M'n overgevoelige ruin krijgt van deze super zachte Singel alsnog plekjes.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:56

Misschien meenemen naar de winkel en passen of Ali vragen waar hij goede ervaringen mee heeft

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:51

wwillemijn schreef:
Weet iemand welk bontje er om de sterno past? M'n overgevoelige ruin krijgt van deze super zachte Singel alsnog plekjes.

Mijn arabier kreeg ook last van de singel maar inmiddels over. Ik weet niet hoelang je de singel hebt maar zodra hij in vorm is werk hij super. Ik heb hem destijds afgewisseld met mijn oude singel. Weet niet of het Lemieux Fairfax bontje zou passen. Succes

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:45

Valt even binnen ik heb de kans om een Sella aan te schaffen maar wil graag meer over de boom weten, ik ga er vanuit dat ze met blote bomen komen passen maar kan nergens ook maar iets over de boom vinden. Enkel dat deze flexibel is, verwisselbaar en verstelbaar. Sella zelf geeft per email aan deze met een pers groter en kleiner te kunnen maken maar ik wil graag meer info. Heeft iemand fotos van de bomen, of meer info over het verwisselbare deel etc

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:24

Seven schreef:
Valt even binnen ik heb de kans om een Sella aan te schaffen maar wil graag meer over de boom weten, ik ga er vanuit dat ze met blote bomen komen passen maar kan nergens ook maar iets over de boom vinden. Enkel dat deze flexibel is, verwisselbaar en verstelbaar. Sella zelf geeft per email aan deze met een pers groter en kleiner te kunnen maken maar ik wil graag meer info. Heeft iemand fotos van de bomen, of meer info over het verwisselbare deel etc

Is alleen door Ali te doen, dat verwisselen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:31

Ja dat hoor ik overal maar hoe is het verwisselbaar, wisselen ze de gehele boom dus incl zitting of enkel de voorboom of?
Wat voor boom zit er in, heeft niemand deze gezien bij het aanmeten?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:53

Beetje gekke vraag misschien, maar hoe lang zijn Sella zadels? Voor welk type paarden zijn ze geschikt?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:59

Sell zadels zijn niet lang. Op mijn korte KWPN past mijn zadel gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 04:15

Seven schreef:
Ja dat hoor ik overal maar hoe is het verwisselbaar, wisselen ze de gehele boom dus incl zitting of enkel de voorboom of?
Wat voor boom zit er in, heeft niemand deze gezien bij het aanmeten?

We hebben al even contact gehad, maar alleen de voorboom kan versteld en verwisseld worden volgens mij. De zitting wordt niet kaal gepast maar met kussens eronder. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:09

Bedankt euforie
Het verbaasde mij dat er zo weinig informatie te vinden was over het zadel, het systeem waar Sella over spreekt, de boom en de evt verschillende types bomen maar dat komt blijkbaar omdat niemand het weet :D behalve Sella zelf dan natuurlijk. Het verbaasde mij omdat ik dacht dat het een maat zadel was dus vanaf kale boom gepast en dan volledig samen gesteld naar het paard en de wensen ruiter. Jammer dat er zo ik wil bijna zeggen geheimzinnig over word gedaan hoe dit zadel word aan gemeten, heb meerdere eigenaren gevraagd en het enige wat ik kreeg te horen is vraag Ali bij welke vraag dan ook.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:36

Hij heeft mijn paard eerst opgemeten en daaruit heb ik 8 zadels geprobeerd met verschillende maten, zitting, bladen,kussens etc en ind de voorboom kan hij aanpassen met een soort apparaatje om groter of kleiner te zetten.
Mocht je ander paard kopen zoals in mijn geval hebben we nu de vulling in de kussens aangepast en boommaat was verder goed. Mocht hij nog veel verandereb kan het hele kussen opnieuw eronder dus hoef je niet compleet nw zadel. Tenzij je echt een compleet ander gebouwd paard zou kopen zoals bijv eerst een ranke, hoge schoft naar rondgeribt met weinig schoft.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:16

Euforie.. jeetje dat is niet niks zeg! Ik weet wel dat toen mijn zadel werd aangemeten hij prive niet lekker zat. Of dat nu nog speelt geen idee?
Laatste x dat ik hem had, 4 mei was dat vond ik hem er wel slecht uitzien.. maar dat is geen vrijbrief om je klanten zo af te schepen..

Ik heb helaas jou situatie bij andere zadelmaker gehad. Merrie ging staken, kreeg drukplekken en na 4x binnen 3 mnd tijd gaf ze het ook op... daar sta je dan met je "maatzadel" ze gaf er ook nog weinig voor.. heb hem zelf beter kunnen verkopen, toen bij sella uitgekomen.

Zit nu zelf met zadel die op mijn merrie echt fantastisch lag maar nu op mn ruin zit ik er zelf niet fijn meer op, heel bizar!
Zadel ligt wel goed op mn paard, als ik het zadel eraf haal heb ik aan beide kanten afdruk vd kussens en geen schuivende haren zeg maar en hij loopt er ook prima onder. Maar voor mezelf zit dit zadel ineens heel anders dan op mijn merrie.
Heb van hem nu wat dikkere wrongen opgestuurd gekregen, geeft wel nu meer steun op mn bovenbeen maar ben nu zelf te gefixeerd op mn eigen houding :')
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 04-07-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:17

Het is een maatzadel in zoverre dat hij verschillende soorten kussens, bomen en wrongen/zweetbladen heeft.

Zijn er eigenlijk ook al meer, minder goede ervaringen?

Ik ben er inmiddels wel klaar mee.
Voor degene met interesse, wil ik het best via pb vertellen.
Ik twijfel nog om het openbaar te zetten. Misschien doe ik dat later nog wel. Maar het is nogal een lang verhaal.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:22

Ik heb wel dezelfde ervaring als jij met de dekjes. Alles schuift eronder en zadel blijft keurig liggen.
Maar bij mij was het opgelost door de dubbele lus aan de onderkant vh zadel. Bij jou niet las ik.

Ik mis even het gedeelte waar je afgescheept bent waar Romanoff op reageert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:32

Ik stuur even pb. :)

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:43

Na vanmiddag al contact te hebben gehad met Ali, en zojuist heel het topic door gelezen te hebben komt Ali over 12 dagen naar ons toe.

Erg fijn zoveel positieve reacties te lezen, zelf geen idee hoe de zadels zitten en welk model mijn voorkeur zou hebben. Wel hoop ik dat deze zadels de oplossing is voor mijn haflinger. Het aanpasbare kopijzer en korte kussens hebben mij de doorslag gegeven om contact op te nemen met Ali en hij gaf me een erg fijn gevoel.