De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:05

Ja hoor, is bij mij nooit een probleem met andere bestellingen geweest. Moet je misschien wel je kortingsbon even meenemen.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:27

Wat zijn volgens jullie de beste/fijnste beschermers in maat pony/S?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:00

Mijn beschermers in maat L net ontvangen, maar ze gaan weer retour. De maat M is niet standaard in het assortiment en moeten apart besteld. Als ze dan niet passen, mogen ze niet terug. En aangezien mijn paard een tussenmaat heeft, durf ik dat niet aan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:03

Vreemde gang van zaken ook.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 17:11

Jotoma schreef:
Mijn beschermers in maat L net ontvangen, maar ze gaan weer retour. De maat M is niet standaard in het assortiment en moeten apart besteld. Als ze dan niet passen, mogen ze niet terug. En aangezien mijn paard een tussenmaat heeft, durf ik dat niet aan.

Maar retour omdat? Te hoog? Te klein in omtrek? Sluit niet mooi aan?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:44

Nee, nog niet gepast. Retour omdat ik een set wil en niet alleen achterbeenbeschermers. Als het nou alleen voorbenen waren, dan was t nog anders.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:48

Jotoma schreef:
Nee, nog niet gepast. Retour omdat ik een set wil en niet alleen achterbeenbeschermers. Als het nou alleen voorbenen waren, dan was t nog anders.

Maar je kan ze toch passen en daarna nog een paar bestellen? Of gebruik de maat L als achter beschermers? Dat wordt toch zo vaak gedaan, een maat groter voor de achterbenen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:26

Ik heb de L voor de achterbenen. Waarschijnlijk heeft mijn paard M voor de voorbenen, maar hij heeft vaak een tussenmaat (lengte cob, breedte full) waardoor standaard peesbeschermers vaak niet passen. Maar ja, als ik de M niet terug mag brengen als ze niet passen, heeft het voor mij geen zin om ze te bestellen. Ik ben op zoek naar een set, niet naar alleen achterbeenbeschermers.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:22

Jotoma schreef:
Ik heb de L voor de achterbenen. Waarschijnlijk heeft mijn paard M voor de voorbenen, maar hij heeft vaak een tussenmaat (lengte cob, breedte full) waardoor standaard peesbeschermers vaak niet passen. Maar ja, als ik de M niet terug mag brengen als ze niet passen, heeft het voor mij geen zin om ze te bestellen. Ik ben op zoek naar een set, niet naar alleen achterbeenbeschermers.

Ah k sorry, ik was even in de war, ik dacht dat je de L voor de voorbenen had :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:57

No worries :) had ik dat maar, dan was er nu geen probleem :)

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:13

Ik heb vandaag de maat L besteld. Ik twijfel ontzettend of het gaat passen bij mijn. fries, maar goed dan heb ik t in ieder geval geprobeerd.
Als deze niet passen, welke worden het dan? Kijk nu BR air toch maar vind im wel een slap aftreksel eigenlijk. Of evt de Kentucky d30 van all eventing. Waarschijnlijk past breed elastiek uiteindeljk het beste... Iemand nog ideeën?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:11

Jotoma schreef:
No worries :) had ik dat maar, dan was er nu geen probleem :)

Wat is de grootte van je paard eigenlijk? Ik heb ook vaak dat probleem, mijn is eerder een "kleine dikke" := Maar ik ga nu proberen voor de maat M, want bij de BR Ultimo's had ik ook een M, en daar gaat het op het meest losse gaatje voor de rek. Dus ik hoop dat LeMieux ook zo meegaand is :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:08

Mijn paard is 1.62 en past eigenlijk alleen de beenbeschermers van Back on Track (maar dan weer in L..), premier equine air cooled (maar die draaien en ze zweten er alsnog onder) en de kentucky solimbre eventing (maar die heb ik niet met rijden kunnen testen, geen idee hoe koel t blijft).

Jij gaat sowieso M bestellen ondanks dat ze niet terug kunnen?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:13

Jotoma schreef:
Mijn paard is 1.62 en past eigenlijk alleen de beenbeschermers van Back on Track (maar dan weer in L..), premier equine air cooled (maar die draaien en ze zweten er alsnog onder) en de kentucky solimbre eventing (maar die heb ik niet met rijden kunnen testen, geen idee hoe koel t blijft).

Jij gaat sowieso M bestellen ondanks dat ze niet terug kunnen?

Ik ga erop gokken ja, mijn paard is nog net kleiner als die van u, 1.58. Meeste dingen die ik heb zitten ook tussen M en L in. laatst had ik de beschermers van BR Gekocht, maat M, en die gaan wel qua lengte, en net qua breedte. het waren ook met rek, en op het laatste gaatje is het prima. Dus ik ga hiervoor die van LeMieux ook bestellen.

Edit: maak hierbij ook gebruik van de aanwijzing op de site van LeMieux. Daar staat op
paarden 15hh => Medium (waarbij 15 hands high +- 1.52m is). Dus dan zit ik goed met mijn schaal van 15.8. Het is natuurlijk redelijk algemeen, maar meestal klopt de info op een site van een fabricant wel bij benadering

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:17

Ik ga vanmiddag ff naar divoza, ook de M bestellen. Gaat vast wel passen. Van de andere peesbeschermers heb ik ook M. De premier Equine was M veel te groot.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:19

Wa's voor de cross fijner/luchtiger/comfortabeler, PE's of Kentucky?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:23

IwanLuver schreef:
Ik ga vanmiddag ff naar divoza, ook de M bestellen. Gaat vast wel passen. Van de andere peesbeschermers heb ik ook M. De premier Equine was M veel te groot.

Ik wacht tot morgen, dan zou er blijkbaar ook een nieuwe kortingcode zijn, en wil dan men bestelling doorgeven.

(heeft er trouwens misschien iemand daar een mail/foto van? ik heb die niet gehad i men mailbox)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:37

The cat: als je ff mijn berichten leest zie je de code wel, die had ik al ergens getypt. Maar gezien je toch moet bellen, doen ze dat denk ik zelf wel

iwanlover: pe had ik ook S van, geen M.

@fabjeu: PE's werden ze bij mij nog steeds zweterig onder en gingen draaien. Kentucky's passen wel, maar ik weet niet hoe die na een training zijn.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:43

Erg interressant om alles te lezen, straks nog maar eens rustig lezen en dan mijn keus doen

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:35

Ik heb zojuist de snugboots in maat M besteld, maar ik moet 4-6 weken wachten....
In Staphorst hadden ze de L in de winkel liggen, ze zagen er wel goed uit vond ik.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:18

IwanLuver schreef:
Ik heb zojuist de snugboots in maat M besteld, maar ik moet 4-6 weken wachten....
In Staphorst hadden ze de L in de winkel liggen, ze zagen er wel goed uit vond ik.

Bij divoza?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:27

Ja!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:32

Ik had m'n bestelling van de Le mieux site zelf snel binnen. Misschien nog beter daar bestellen dan? Weet zo snel niet wat het verschil qua prijs is.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:41

Capriootje schreef:
Ik had m'n bestelling van de Le mieux site zelf snel binnen. Misschien nog beter daar bestellen dan? Weet zo snel niet wat het verschil qua prijs is.

Zonder korting is het eignelijk goedkoper

50euro + 16 verzending ; Divoza 65 + 4.99 verzending.
Als het zolang duurt bij divoza, kan ik mss ook beter bij lemiuex zelf terug bestellen..

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:00

Retour sturen bij divoza is wel gemakkelijker/goedkoper.