[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:58

pmarena schreef:
Lianne: fijn dat hij beviel +:)+ Hij gaat al mooier (ingereden) liggen, bij de eerste testers werd ik er nog niet bepaald enthousiast van hoe die er op lag := Ik geloof niet dat er direct een eigen dekje voor in nde planning zit gezien de Nevada wel functioneert. Maar echt mooi staat die er niet onder inderdaad :o

Unihorses: vind je de BBP functie niet een tikje nutteloos? Wat is het voordeel van het verwijderen van pommel en cantle? Hij staat wel leuk en je paardje staat er lekker bij te glimmen +:)+

Marcella: De Arizona Rose is echt gewoon een Arizona Nut maar dan met naturelkleurig leer.
Ik heb even gekeken, ik zie dat bij de A. Nut nog de oude omschrijving staat, en dat bij de A. Rose de nieuwe omschrijving staat, die zal wel gewoon 1 op 1 van mijn website afgehaald zijn zoals die erbij stond op het moment van verschijnen van de zadels :)

Ik heb de omschrijving aangepast omdat het me opviel dat het zadel heel vaak heel erg omhoog staat aan de achterkant omdat het tuigleder simpelweg een stuk stijver is dan nubuckleder dat Barefoot normaal gebruikt (juist om die reden), en dat ik mensen wel wil waarschuwen daarvoor zodat ze weten waar ze aan beginnen met die langere inrijd-tijd :j

Brammetje: tjemig wat zit jij met ontzettend korte beugels zeg :oo
Jullie zien er verder wel super leuk uit! +:)+

Vind ik fijner is dat erg dan :p

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:54

pmarena schreef:
Marcella: De Arizona Rose is echt gewoon een Arizona Nut maar dan met naturelkleurig leer.
Ik heb even gekeken, ik zie dat bij de A. Nut nog de oude omschrijving staat, en dat bij de A. Rose de nieuwe omschrijving staat, die zal wel gewoon 1 op 1 van mijn website afgehaald zijn zoals die erbij stond op het moment van verschijnen van de zadels :)

Ik heb de omschrijving aangepast omdat het me opviel dat het zadel heel vaak heel erg omhoog staat aan de achterkant omdat het tuigleder simpelweg een stuk stijver is dan nubuckleder dat Barefoot normaal gebruikt (juist om die reden), en dat ik mensen wel wil waarschuwen daarvoor zodat ze weten waar ze aan beginnen met die langere inrijd-tijd :j

Tja die lange inrij-tijd hoort naar mijn weten bij een goede kwaliteits westernzadel. Als ik een nieuwe Equiflex zou kopen zal dit ook een behoorlijk tijd kosten om in te rijden. En volgens mij is het testzadel dat ik nu heb ook nog niet echt ingereden.

Nu heeft mijn fjord gelukkig geen echt korte rug. ;)

BrammetJee door zo kort te zitten lijk mij een best zware belasting voor je knieën en enkels. ;)

quibje

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:18

dit weekend de arizona goed kunnen testen
we hadden ons jaarlijkse stalweekend
hebben 3 dagen in de bossen gereden.
wat een genot, ik was de enige die geen kont, knieen, enkelpijn had hihihih :j :')

enige wat ik merkte is dat Colt weer een bult op zijn wervel had gekregen de 2e en de 3e dag
maar ik denk dat dat komt doordat ik best strak had aangesingeld, was een beetje bang dat ik anders met zadel en al opzij zou gaan glijden, misschien een langere singel aanschaffen dat het dan minder glijdend aanvoelt
de zweetafdruk was mooi, rug bleef vrij maar met de langere rit was het iets moeilijker te zien omdat het wat meer bezweet was

madrid blijft mooi, ben jaloers dat het zo mooi ligt bij jou paarden :D

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:23

Ik wilde mijn ervaring ook nog even met jullie delen.

Ik ben aan het uitproberen geweest met de halfpad onder mijn normale dekje en tussen het dekje en het zadel.

Eerst geprobeerd de half pad onder het dekje en 1x heel goed alles vastgemaakt en daarna de lussen niet vastgemaakt aan het zadel. Beide keren lag het toch niet helemaal lekker en schoof het wat.

Daarna even kort geprobeerd met de pad tussen het dekje en het zadel. Dit leek op het eerste gezicht goed te werken. Gister een rit van 4 uur gemaakt op de utrechtse heuvelrug en hierbij ook de pad tussen het dekje en het zadel gedaan. Aan het einde van de rit had ik natuurlijk een duidelijke afdruk ivm het zweet en ik kon zien dat de ruggengraat nog steeds vrij heeft gelegen. De ruggengraat was helemaal droog. Dus met deze bevestiging heb ik voor mij wel uitgevonden wat goed werkt.

Wel gebruik ik dunne dekjes en niet hele dikke. Bij een hele dikke zal ik de halfpad er toch sneller weer onder leggen denk ik.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:46

Gister heb ik een stap rit gemaakt.
Opvallend is verschoven haren naast ruggegraad en 1 zweetplek :? onder inlage aan linkerkant, 1 stukje.

Verder alleen zweet op schouder vet ophoping, maar niet zo goed als te zwaar is.

Zo jammer dat zadel ver naar voren moet op mijn paardje, maar zelfs een banaansingel hielp niet. Ik vind het met boomloos ook minder erg dan met boom

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:59

Meld me hier ook weer eens even. Met een Trekker classic kun je prima onderling starten :)

Afbeelding

Supergaaf:
Afbeelding

Poseerfotootje...
Afbeelding

11e van de 11 :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:03

Misschien volgende keer de hulpwieltjes van je paard halen ( bovenste foto ) :))

Maar ziet er goed uit +:)+
En ach, je kunt niet altijd winnen, toch ?
Eén ster in de familie is al genoeg *\o/*

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:04

Hahahahahaaaa had dat nog niet eens gezien met die wieltjes. Hahahaaaa. Ze passen er wel helemaal bij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:06

Helemaal in stijl :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:14

Tjeemigdepemig, jij zit ook al zo breed :oo

Vertekenen die paarden van jullie heel erg ofzo?? Zo breed lijken ze helemaal niet :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:25

Nou.... Jippe IS breed. En dan is ie zelfs al wat kilo's kwijt haha....

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:37

Whahahaha, die hulp wieltjes geweldig!!
Staat wel mooi dat rood bij je fries.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:42

Ook ik snap hem nu van die wieltjes :P

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:04

Vanavond ga ik ook een poging wagen om een barefoot op mijn paardje te passen.
Had eerst een dressuurzadel (van mijn vorige paardje) maar deze past helaas voor geen meter op dit paard en kon dat zadel ruilen tegenover een Barefoot cheyenne.

Hoop dat het wat is.

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:47

Iemand toevallig nog brede bruine beugelriemen over voor aan een arizona?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:07

Ik heb ook een vraag ik rij sinds kort op mijn paard met mijn barefoot cherokee met de normale barefoot pad voor de cherokee. Nu vroeg ik me af of de ruggengraad vrij genoeg lag. Dus il heb de halstertouw test gedaan en kreeg het touw er niet tussen uit. Conclusie niet genoeg vrijheid. Ik had bij mijn zadel meteen HD inlages besteld, deze zijn dikker dus beter geschikt in mijn geval. Dus ik heb de originele inlages eruit gehaald en de HD erin gestopt maar deze zijnwat kleiner dan de originele welke erin zaten dus is het breder bij de ruggengraat maar ze schuiven wat in de pad (Lees vooraan in pad zit zo'n 4 Tot 5 cm niks) ben bang dat mijn paard hier last van krijgt. Nu heb ik nog geprobeerd een combinatie te maken van beide inlages dus originele + HD op deze manier liggen de inlages wel mooi vast en egaal lijkt me dus wel een optie. Maar wordt dit niet te dik en wat is dan beter combinatie van beide of de HD alleen maar dan ruimte waar niks zit. Zou graag de HD gebruiken om op deze manier de druk zo goed mogenlijk te verdelen.
Iemand die dit herkent zoja wat kan ik het beste doen?
Pfff heel verhaal geworden :o

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:26

Ik heb via de Boktmarkt een Barefoot London te pakken gekregen :D
Ben benieuwd of die wat beter past op mijn paard.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:31

De London is toch even lang als de Cherokee ?
Want dat was toch het probleem, of haal ik nu mensen door elkaar :o ?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:28

Nee, ik heb de cheyenne zelf. Scheelt toch weer 3 cm als ik het goed heb.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:39

Ja, die is inderdaad wat langer :j
Nou, ben benieuwd !
Wanneer krijg je 'm ?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:50

Ik heb vandaag geld overgemaakt, dus hoop dat met een beetje geluk dat hij misschien vrijdag er kan zijn. Maar dat hangt dus maar net af met hoeveel vaart de verkoper erachter zet ^^
Fijne is dat ik hem terug mag brengen indien hij niet goed ligt :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:55

Dat is fijn !
Maar natuurlijk nog fijner als hij gewoon lekker ligt ;)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:28

suuske schreef:
Ik heb ook een vraag ik rij sinds kort op mijn paard met mijn barefoot cherokee met de normale barefoot pad voor de cherokee. Nu vroeg ik me af of de ruggengraad vrij genoeg lag. Dus il heb de halstertouw test gedaan en kreeg het touw er niet tussen uit. Conclusie niet genoeg vrijheid. Ik had bij mijn zadel meteen HD inlages besteld, deze zijn dikker dus beter geschikt in mijn geval. Dus ik heb de originele inlages eruit gehaald en de HD erin gestopt maar deze zijnwat kleiner dan de originele welke erin zaten dus is het breder bij de ruggengraat maar ze schuiven wat in de pad (Lees vooraan in pad zit zo'n 4 Tot 5 cm niks) ben bang dat mijn paard hier last van krijgt. Nu heb ik nog geprobeerd een combinatie te maken van beide inlages dus originele + HD op deze manier liggen de inlages wel mooi vast en egaal lijkt me dus wel een optie. Maar wordt dit niet te dik en wat is dan beter combinatie van beide of de HD alleen maar dan ruimte waar niks zit. Zou graag de HD gebruiken om op deze manier de druk zo goed mogenlijk te verdelen.

Ik heb ook een aantal laagjes van inlages, als daarmee de ruggegraad vrijheid beter is zou ik dat doen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:57

Das fijn nachtlampje! Voor mijn haf ligt de London maat 1 beter dan de barrydale maat 2 :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:50

suuske schreef:

Wat apart zeg, mijn HD inlages steken juist een cm uit als ik ze niet eerst 10 min lang door douw.. Scheelt een grotere maat pad (neem aan dat je die hebt, van maat 2?) dan zoveel?

De originele inlages stellen niet zoveel voor vind ik dus die kan je er echt wel boven doen. Van die harde dikke inlages die gaan schuiven lijkt me niet fijn voor het paard.

Ik reed op het gegeven moment met HD inlages in de barefood pad en dan daarop nóg een half pad met de originele inlages erin. := Pony was heel arm bespierd dus had het nodig. Nu rijd ik enkel met de HD inlages.

Heb je enig idee waar het zadel de ruggegraat en/of schoft belemmert? Op zich zou er gewoon ruggegraatvrijheid moeten zijn als zijn ruggegraat niet uit steekt namelijk.. Of is ie arm bespierd?