ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:39

Maar in 3 weken kan hij niet boommaten gegroeid zijn :') dit probleem heb ik met elk zadel maar hoopte met een op maat gemaakte en foam fulling wat dus eigg niet erg inzakt dat het goed zou gaan

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:47

Nadeel dus nu aan je foam. Je kan niks meer...

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:02

Ah nee zeg, wat een ellende ook! Jammer!

Ik heb net alle rekeningen nagekeken om voor mezelf uit te zoeken wanneer de ellende met m'n ruin begonnen is.

25 juni haalde ik met een fijn lopend paard zijn nieuwe zadel op. 7 juli stond ik met een onregelmatig paard op de kliniek. Conclusie: gevoelig in SI rechts. Sindsdien zit ik in den cirkel van behandelingen die telkens kort helpen en elke keer komt eruit dat SI rechts pijnlijk is. Blij dat ik voor mezelf duidelijk heb gekregen dat het wel het zadel moet zijn. Heb echt overal aan gedacht wat het kan zijn. Tot aan m'n eigen rijden en m'n instructrice aan toe, die toch echt wel heel goed is!

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:16

Ze zullen het vast netjes oplossen :j maar heb nu zoiets van doe maar een bontje eronder en maak het zadel daarop passend, want dit is ook niks..

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:39

Hm ja, maar dat is toch ook jammer van een maatzadel? De boommaat is smal?

Ik heb nu zoiets van doe mij dit leenzadel maar plus zwarte beugelriemen en zwarte BR aerotech beugels en een zwarte singel (heb alles bruin bij m'n bruine zadel nu, hoofdstel in bestelling maar die kan ik simpel omzetten naar zwart), dan zou ik echt super blij zijn. Voelde vandaag echt weer de Baldur van voordat alle ellende begon! Heb dat zo ontzettend gemist! We hadden allang M1 kunnen zijn geweest als we geen zadelproblemen hadden gehad! Kan mezelf wel voor m'n kop slaan, want achteraf gezien zie ik nu dat hij me met afpassen al liet merken dat het hem niet lekker zat. Hij maakte bokjes en taktfouten, maar ik dacht dat ie dat deed omdat er telkens een paard in en uit de bak ging en hij gewoon aan het klieren was. Want een klier is hij af en toe zeker! Maar hij heeft er nooit fijn onder gelopen.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:53

Ja zeker zonde maar herman zei met het ophalen zelf: ik hoop dat het goed gaat want dit heb ik nog nooit meegemaakt en weet ook niet of ik het kan oplossen..

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:53

En daar loopt hij er super onder maar begin nu met rijden te merken dat hij hem niet lekker zit

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:00

Ja moet ook even vormen natuurlijk. En dan pas komt het weer naar voren. Super jammer! Denk je dat dit echt met een bontje op te lossen is en dan de boom een maatje wijder?

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:02

Ik heb geen idee ik weet het ondertussen niet meeer :+

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:55

Al contact gehad met ze over het zadel?

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:25

Ze bellen maandag voor een afspraak maken..

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:10

Hopelijk snel opgelost ook.

Vind t wel heel zuur voor ze!

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:44

Tja in korte tijd derde/vierde waar het steeds mee mis gaat. Gelukkig zijn ze heel servicegericht

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:45

Ja gelukkig wel! Maar kan me voorstellen dat het voor hen ook niet fijn is. Kost toch veel extra tijd en geld. Voor zowel klant als winkel natuurlijk.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:08

Vandaag gelest met m'n ruin en z'n leenzadel. Wauw, ik heb hem nog nooit zo ruim voelen lopen. Hij liet z'n oortjes weer meedansen in z'n ritme en bij elke galopsprong liet ie tevreden briesjes horen. Ik krijg m'n paard weer helemaal terug. En dan te bedenken dat ik hem bijna verkocht had als bospaard omdat ik dacht dat ie nooit meer geschikt zou zijn voor dressuur. Wat een zadel kan doen zeg!

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:54

Aah wat heerlijk zeg!! Superfijn :)

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:10

Klinkt goed Willemijn!

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:41

Net van Herman gehoord dat hij zich grotendeels kon vinden in de second opinion van de zadelmaakster. Ze gaan proberen mijn zadel in balans te krijgen. Lukt dat miet dan een ander zadel of andere passende oplossing. M'n andere zaddl gaan ze donderdag bespreken tijdens de vergadering en hoor ik dus nog. Goede vorderingen iig!

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:43

Zou je niet willen bijleggen om eventueel dit leenzadel aan te schaffen? Hij loopt er super onder zeg je. Heb je tenminste zekerheid. :D

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:52

Ja wil die wel hebben, maar niet bijleggen haha. Bovendien heb ik door dat zadel net geen 700 euro kosten aan dierenarts, Chiro en osteo gehad. Dus de prijs van mijn zadel plus die kosten dekken de prijs van het leenzadel met een paar beugels en riemen :D
Bovendien heb ik daar alles in het bruin aangeschaft, wat ik dan nu allemaal weer in zwart of blauw moet hebben -O-

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:53

Haha snap ik. Wie weet wil Herman een deal sluiten :+

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:00

Ze doen erg hun best om het op te lossen. Het zadel van m'n ruin is geheel buiten hun schuld om. Ze hadden me op zich wat serieuzer kunnen nemen toen ik aankaartte dat ik het idee had dat m'n zadel scheef is. Maar goed, dat zijn leerpunten. Van een zadel rechtstreeks vanaf de fabriek verwacht je zoiets niet. En zeker niet omdat er al zoveel tribals zijn gemaakt en verkocht die gewoon goed zijn. Zoals anatomica en macrider, die staan erom bekend nogal eens scheef te zijn, dan houd je daar rekening mee. Dus 2 leerpuntjes; toch even zadels checken of alles ok is, en toch even beter checken als een klant iets aangeeft te voelen of zien. Maar alle lof voor hoe ze dit allemaal oppakken! Het is niet niks, een klant die met 2 zadels terugkomt...

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:01

Ze zijn echt super in alles oplossen gelukkig :j

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:03

Gisteren is het zadel van m'n ruin als het goed is besproken tijdens de vergadering. Hopelijk vandaag bericht daarover. Tis voor mij behoorlijk veel geld waar het allemaal om draait :=

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:16

Ik ben heel benieuwd! Ik mag vanavond na sluitingstijd ongeveer komen :') herman had eigg geen plek deze week meer maar toch maar gemaakt :j