Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:40

Maris schreef:
wortelsussie schreef:
Maar heb je dan wel steun?

Dat ligt waarschijnlijk meer aan de zweetbladen, voor welke wrongen je kiest.
Ik vond een wow niet lekker zitten ( maar heb er wel 4 of 5 jaar mee gereden ).

Dat zal idd ook mee tellen. Maar gezien ik bijna altijd een hele vlakke zit zie vroeg ik me nou af of dat wel lekker zat!

Maar zie inderdaad dat ze ook diepere zitten hebben!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:41

Je hebt keuze uit, ik geloof, 5 zittingen qua diepte. Voor dresssuur meestal vlakke zit, diepe zit of extra diepe zit.

Elco

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:35

De mijne zit heerlijk..Heb een diepe zit..

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 07:39

JoesPleasure schreef:
Iemand recent nog zijn/haar zadel tegen een schappelijke prijs verkocht? Ik zit te dubben. Heb recent mijn paard verkocht en weet nog niet of ik mijn Wow zal behouden. Denk dat ik er enorm op toeleg als ik hem verkoop. Heb een competitor met high thigh en extra lange zweetbladen in donkerbruin waarmee effectief een jaar intensief gereden is. Als ik de verkoopprijzen op MP zie word ik nog niet zo vrolijk...

Is het misch een idee om de onderdelen van je zadel los te verkopen ? Seat#zweetbladen#singel etc, op face-book heb je bv een wow-beurs daar worden allerlei onderdelen verkocht en gevraagd, ik had andere panels/tab nodig die heb ik daar gekocht en mijn oude nog voor redelijke prijs verkocht . . .
Dan kom je nog niet aan het aankoop bedrag maar het is iig iets. De populariteit is enorm afgezakt, ik denk ook mede door de huidige nieuw-prijs en de schaarsheid van de fitters, alsmede de prijzen die ze vragen voor een check/aanpassing. Ik ben erg tevreden met de mijne maar wel na 2 jaar klooien en aanpassen en gezeik met fitters ! Kortom heeft me een kapitaal gekost !!

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:16

suusdressage schreef:
Hallo allemaal. Ik overweeg ook een gebruikt wow dressuurzadel voor mijn ruin. Hij krijgt ondanks training toch weinig bespiering op zn rug. Maar nu woon ik in oostenrijk en hier is het wow concept totaal niet bekend. Het wordt dus lastig . Toch even wat vragen. Ik begrijp dat het lucht bijvullen zelf goed te doen is? Ik rijd nu in n 17.5 inch zadel. Komen de maten van wow overeen met de gangbare maten? Of vallen ze ruimer. Ook heb ik n medium/wijde boom. Welke symbolen/maten hanteert wow? Hier kan ik nl op de site niets over vinden. Mijn paard heeft ook n hoge schoft maar weinig bespiering. Het is dus moeilijk te zeggen welke kussens erbij zouden passen. Ook dit vind ik lastig op de site te vinden. Ws moet ik toch eens in nl naar n goede fitter voor uitleg. Ik hoop dat jullie mij op deze vragen antwoorden kunnen geven.
zou tevens wow op meerdere paarden makkelijk kunnen liggen of is het toch expliciet voor 1 paard geschikt. Ik heb nu n hulsebos dynamic wb4 wat op veel paarden kan en mij verder heel goed bevalt. Ik wil er daarom n 2e hand wow misschien naast kopen. Nieuw wordt veel te duur. En hier in oostenrijk is niemand die mij bij problemen zo even kan helpen. Dank jullie

Er werd mij aangeraden een seat-maat groter te nemen dan dat je bij andere zadels gewend bent, ik kwam van 17.5 en heb nu dus wow 18. Ipv boom werkt wow met plates, die worden aangemeten rond het schoft/schouder gebied, de afstand tussen de kussens op de rug kan bij iedere wow versteld worden, mijn paard is enorm opgekomen in bespiering over zijn rug ! Ik denk niet dat je het zadel zomaar op meerdere paarden kan neerleggen, het luistert heel nauw, wordt echt helemaal naar een paard aangepast. Het zal geen kwaad kunnen als de plate maat overeen komt maar blijft ie goed op zijn plek liggen ?? dat is dus de vraag

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:18

Waar kan ik die wow-beurs vinden op facebook room10?

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:09

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:39

Voor mij is die pagina niet zichtbaar, ligt het aan mij of is ie offline?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:41

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:16

Ik ben opzoek naar iemand die een Wow kan nakijken omgeving gouda/reeuwijk,los-paard heb ik al gemaild. Iemand goede ervaringen in deze regio?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:30

Wij hebben Eleonora Westebring best regelmatig in Gouda :j, bijzonder tevreden over haar! Misschien kun je contact met haar opnemen zodat zij het wellicht kan combineren? Ik heb zo even niet bij de hand wanneer wij weer wat afgesproken hebben.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:17

Remember schreef:
Wij hebben Eleonora Westebring best regelmatig in Gouda :j, bijzonder tevreden over haar! Misschien kun je contact met haar opnemen zodat zij het wellicht kan combineren? Ik heb zo even niet bij de hand wanneer wij weer wat afgesproken hebben.

*\o/* Zeer aan te bevelen..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:53

Wat ik gehoord heb zit er een hele reorganisatie aan te komen bij wow.
Duidelijke verdeling van vertegenwoordiging fitters en geen gedoe meer met ; je hebt je zadel bij die en die gekocht dus ik help je niet... Ik denk dat wow hier een hele goede en vooral noodzakelijke stap zet

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:29

Jeetje dat mocht eens tijd worden ! Ik heb uiteindelijk één waar ik super tevreden over ben maar dat was me een zoek-tocht !! En dan die belachelijke prijzen voor het aanpassen, plates die voorheen zo omgeruild konden worden waar je nu de hoofdprijs voor betaald. Ik denk dat de verkoop dusdanig gedaald is en wow-bezitters teruglopen waardoor ze dit gaan compenseren : ( en idd de één komt niet voor de ander dus mocht je niet tevreden zijn met je huidige fitter, dan zit je !!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:31

Gewoon jezelf er in verdiepen, en headplates 2de hands kopen en lekker zelf doen..Scheelt bakken met geld.. ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:48

de link naar de pagina van de wow beurs doet het bij mij niet, hoe kan ik deze pagina vinden?
ben ook erg benieuwd!

heb mijn wow zadel eigenlijk te koop omdat mijn merrie is overleden, maar ik wil toch kijken of ik 'm misschien aangepast kan krijgen op mijn jonge paard, dus ik zoek een headplate 4 maar kan die nergens vinden...

ik heb er ook eentje met een vrij vlakke zit trouwens, maar nooit ervaren dat ik er niet stevig in zat

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:00

Probeer mechteld Jonker Anders, ik heb bij haar laatst een 4 gekocht, zij zit in onze regio, en blijft dat ook straks na de reorganisatie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:06

Voor een stalgenootje is laatst Mariska van Oest geweest, en in principe heb ik met haar een afspraak staan als zij weer in de buurt komt.

Maar ik dacht als ik nou vast 2e hands aan een headplate kan komen kan ik vast zelf even kijken en proberen, zodat ik een idee heb...
Paard is nogal heel erg rond en alles schuift op hem... :+

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:09

Nouvel schreef:
de link naar de pagina van de wow beurs doet het bij mij niet, hoe kan ik deze pagina vinden?
ben ook erg benieuwd!

heb mijn wow zadel eigenlijk te koop omdat mijn merrie is overleden, maar ik wil toch kijken of ik 'm misschien aangepast kan krijgen op mijn jonge paard, dus ik zoek een headplate 4 maar kan die nergens vinden...

ik heb er ook eentje met een vrij vlakke zit trouwens, maar nooit ervaren dat ik er niet stevig in zat

Als je facebook hebt toets je via de zoek functie "De WOW Beurs" of zoek Anjo te Baerts-Triki en stuur die een privé bericht, zij is de beheerder : )

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:28

Zelfs mij is het gelukt, of althans, deze mevrouw heeft erg haar best gedaan om me aangemeld te krijgen!
Ik ga binnenkort eens inventariseren wat voor onderdelen ik heb liggen (dat zijn er best veel) en dan kijken of Kerry tijd heeft om e.e.a. passend te maken. Helaas heb ik twee totaal verschillende modellen paarden...
@knollentuin: dat zou wel fijn zijn. Een wow blijft een wow, een uniek concept, zou toch fijn zijn als de producent in blijft staan voor z'n product.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:02

knollentuin schreef:
Wat ik gehoord heb zit er een hele reorganisatie aan te komen bij wow.
Duidelijke verdeling van vertegenwoordiging fitters en geen gedoe meer met ; je hebt je zadel bij die en die gekocht dus ik help je niet... Ik denk dat wow hier een hele goede en vooral noodzakelijke stap zet

Zou dat ook kunnen betekenen dat je afhankelijk bent van een fitter in jouw regio ? Ik heb er één ruim uit mijn gebied, mag toch hopen dat die kan blijven komen :(

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:19

Weet iemand misschien of je de korrector valve, het opzetstukje van de pomp, los kan verkrijgen in de nederland.
Heb inmiddels de pad, alleen dat opzetstukje dus niet, of weet iemand een creatieve oplossing.
Heb een tijdje de pad van iemand geleend, toch zelf maar aangeschafd, aangezien mijn paard de spieren bijna niet meer heeft, en langzaam aan weer terug komen.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:44

Niet gewoon op de wow site verkrijgbaar?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:26

Daar is het te bestellen, misschien dat het ook in nederland bij iemand verkrijgbaar is.
Heb al een stalgenootje gevonden die kan bestellen en betalen met credit card, weet alleen niet wat er aan kosten bijkomen voor het versturen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:10

Even een vraagje...ik heb een "vouw" in de zitting van mijn WOW zadel, hebben meerdere mensen dit wel eens ad hand gehad.
En wat zijn tegenwoordig een beetje de gangbare prijzen voor een controle? Ik schrok me laatst dood toen ik prijzen hoorde voor een controle/voorrijkosten en evt. nieuwe headplate...(aan de 200€) :oo
Ik twijfel er ook over om weer terug te gaan naar een regulier wolzadel want dit gaat nergens meer over..