Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:55

Jasia schreef:
Nou ja.. Blij? Hmm... Ik weet t niet hoor..

Ik ben nog nooit zo verliefd geweest op een zadel!! :+:

:oo _O- :')
whahahahahahaaaa :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:22

Mijn paarden zijn nu niet zo blij met me ik wil namelijk elke dag rijden sinds ik mijn christ heb,normaal gaf ik ze wat meer afwisseling :)

liljebo

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:35

Maar goed dan dat Hälga geen internet heeft... anders zou ze de postbode onderscheppen... stel dat ik dat straks ook wil... Ze wordt waarschijnlijk al doodmoe van de gedachte alleen al. :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:06

:= het is maar goed dat ze niet weet wat haar te wachten staat

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:09

Ah dat scheelt, mijn Mormeltje vindt het heeeeerlijk om elke dag gereden te worden.. En voor de afwisseling zorgt ze dan zelf wel _O-

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:23

Jeeej! Nu ik de foto's zie, klopt mijn gevoel wel bij het rijden.. Ze liep écht lekker..
Als je bedenkt dat ze eerst een tijd stil gestaan heeft en daarna niet regelmatig bereden is, daarbij ook voornamelijk buiten.. Voor mijn gevoel liep ze heel veel stukken heel ontspannen, ze vond het lastig om in de aanleuning te blijven, maar ze deed wel erg haar best.. En dat zie je precies terug aan de foto's.
Dat ligt ook wel aan de bak bij ons, die kan errúg zwaar zijn.. Meestal rijd ik in de wei met haar, maar mijn stalgenoot was ook aan het rijden en dan kan ik niet in onze wei (omdat het vriendinnetje van Anne dan uit de wei/in de bak moet.. ).

Misschien dat ik morgen even in de wei hobbel en daar foto's van laat maken.. :))

Wat me wel stoort op de foto's is mijn dekje, die is wat verschoven tijdens het rijden en wat te kort voor onder de Iberica.. Dat krijg je met al die pony-dekjes :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:47

willen jullie wel eens allemaal zwijgen ?! :D Ik wil al een half jaar zo'n Velzadel (heerlijk woord trouwens := ), maar heb een beetje schrik om mijn IJs op te leren met een bbp. Ga ik wel blijven zitten ?? 't Scheelt dat mevrouw voor den duvel niet bang is, en ik haar nog maar zeer zelden heb zien draven, ik hoop dus uit de grond van mijn hart dat ze ook met een ruiter op haar rug, nog steeds het tölten als voorkeur gaat hebben (en niet aan het bokken slaat).

Ik dacht voor zo'n gewoon dressuurmodel te gaan, maar jullie lyrische beschrijvingen van de Iberica maken mij wel erg hebberig. :D Maar een Spaans modelletje op een IJs ? :\

Don, zijn die dingen ook in kleur te bestellen ? (mijn kaptoom is een soort van oxblood, lijkt mij wel speciaal mocht ik een schaap in bijpassende kleur kunnen hebben.)

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:57

Jasia: dat dekje is anders een full dressuur..

Jokari: ik wil/neem de Iberica ook en heb een Kwpn'er, die er in de winter uitziet als een uit de kluiten gewassen Ijslander.. Kan best hoor :D

Helaas mijn pa is nog niet overtuigd en zadel nog niet verkocht, dus ook ik ben aan het wachten.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:22

Maar Jokari, als je Ijsje met een 'gewoon' zadel aan het bokken slaat, blijf je dan wel zitten?
Ik vind niet dat ik minder steun heb dan een aan een boomzadel..

Mistralleke: hmm, het is wel errúg kort.. Morgen ofzo maar eens even kijken naar mijn andere dekjes..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:48

Haha ik hoop van wel Jasia. Ze is nog niet onder zadel, dus met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar ik heb toch wel al genoeg bokkende pony's onder mijn kont gehad, steeds met boomzadel, om mij daar niet al te veel zorgen om te maken. Maar op die momenten ging ik meestal in de stijgbeugels staan en liet ponybeest gewoon onder mij door bokken. Ik ben niet echt te vinden voor stijgbeugels aan een bbp, hoe veredeld die ook mag zijn, en dat is het onderdeel waar ik mij een beetje zorgen om maak. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:06

jokari schreef:
willen jullie wel eens allemaal zwijgen ?! :D Ik wil al een half jaar zo'n Velzadel (heerlijk woord trouwens := ), maar heb een beetje schrik om mijn IJs op te leren met een bbp. Ga ik wel blijven zitten ?? 't Scheelt dat mevrouw voor den duvel niet bang is, en ik haar nog maar zeer zelden heb zien draven, ik hoop dus uit de grond van mijn hart dat ze ook met een ruiter op haar rug, nog steeds het tölten als voorkeur gaat hebben (en niet aan het bokken slaat).

Ik dacht voor zo'n gewoon dressuurmodel te gaan, maar jullie lyrische beschrijvingen van de Iberica maken mij wel erg hebberig. :D Maar een Spaans modelletje op een IJs ? :\

Don, zijn die dingen ook in kleur te bestellen ? (mijn kaptoom is een soort van oxblood, lijkt mij wel speciaal mocht ik een schaap in bijpassende kleur kunnen hebben.)

Helaas geen kleurtjes. :n Er is antraciet (onderdekje zwart) Naturel (onderdekje zwart) en heel donkerbruin (onderdekje zwart) Er staat je niets in de weg om er oxblood-kleurige ornamentjes aan vast te knopen.

Wat betreft de wachtenden - ik heb een lading Iberica's gekregen die per ongeluk allemaal in de maat FULL zijn en dus errug lang - moet zien dat ik dat volgende week omgeruild krijg. :( De laatste donkerbruine Pony Iberica is gisteren verkocht aan een IJsje.....jong paard, nooit beter gelopen, ruiter voelde zich er zeer zeker op.

Ik heb wel een pony Butterfly Plus in zwart (antraciet)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:27

Jasia, je zit me hier nu wel lekker te maken :9 , met dat je verlieft bent[ik ook trouwens en dan heb ik hem niet eens haha] en dat je jaloers zou zijn als je iemand anders met de iberica zag, maar uhhh waar blijven je foto's nu?? :D :P

Had gister een foto van de iberica op facebook gezet, en ook veel leuke reacties van mensen gehad.[zucht, was mijn paard nu maar drie jaar]

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:15

Don, ik krijg de bruine full? (weet niet meer of we dat echt hadden besproken, maar geloof wel dat ik bruin heb genoemd en tja, gezien de achterwerken van mij en mijn paard... )

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:58

Een bruine pony - daar past jouw achterwerk best in en voor je paard maakt het niet uit. Die heeft liever zo min mogelijk zadel op zijn rug :+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:38

ow.... is die niet erg klein voor op Hälga? Dat is tenslotte een gigantisch werkpaard. Heb het gevoel dat het dan meer een postzegeltje wordt???

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:40

Dat maakt toch niet uit??? Het zadel moet de ruiter passen en het paard - paard merkt het niet wanneer het lapje stof/leer kleiner is. Ruiter merkt het wel wanneer het zadel aan de grote kant is (of aan de kleine)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:42

Ja oke, maar als het net haar rug bedekt, schiet het niet zo op. Iets meer oppervlakte zorgt voor een iets betere ligging, lijkt me. Hälga is 1.50 en net zo breed als ze hoog is..... Aan de andere kant zit je misschien iets minder in het grote zadel... wat zijn eigenlijk precies de verschillen in maten?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:46

6cm langer in de rug en aan de zijkant ook een klein stukje....

Bedenk dat Appie 1,47cm is ongeveer...alleen niet zo breed.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:55

Ah oke... nouja de lengte is niet belangrijk. Ze heeft een korte rug, dus een kort zadel is alleen maar handig. Ze heeft alleen die enorme brede rug, dus ik hoop dat het niet als een soort padje bovenop de rug ligt. Wordt dus nog spannend.
Het is wel zo dat je er waarschijnlijk beter in zit dan in een groot zadel.
Afwachten dus.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:26

ik vrees dat dit toch wel hoog op mijn verlanglijstje komt te staan. :D Ik zal 'm mss nog niet onmiddellijk kopen, maar denk niet dat ik het ga kunnen laten.

Alhoewel dat ik ook vrees dat ik hetzelfde 'probleem' ga hebben als jullie Don, en dat ik mettertijd meer zadels dan pony ga hebben. := Ik heb maar 1 IJs, maar heb al minstens 4 zadels op het oog haha.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:32

Wij hebben een nieuw probleem....veel zadels en we pakken steeds de Iberica :+

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:47

hahaha, wauw dat ik dat probleem ook had :D
Maar heb echt besloten dat ie er pas komt als ik mijn nu nog jaarling kan gaan rijden.
Mijn fjordje die ik nu rijd, rijd ik nog gewoon lekker met barefoot.
Maar eerlijk is eerlijk ik word steeds verliefder <3 op dat ding,[ kun je na gaan als ik er echt op kan zitten en rijden :P ].
Als ik jou was Don zou ik gewoon lekker steeds op de iberica gaan rijden. :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:57

Mattes heeft wel gekleurde wolletjes. :D Zouden die geen passend wolletje voor op de Iberica kunnen maken ? O:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:34

Vandaag moet ie hier aankomen als het goed is. Ik ben erg benieuwd. Helaas komende week hele week regen verwacht, dus zal nog een hele kunst worden om tussen de buien door het zadel te proberen. Het mag tenslotte niet vies of nat worden.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:43

Je weet dat bepaalde kleurtjes niet zo goed zijn voor de "wolletjes" en dat die daardoor broos en breekbaar worden??? In principe zijn de naturelkleurige wolletjes het beste. Je kunt je kleurenfobie oplossen door er dingetjes aan te hangen - desnoods zo'n Spaans "tafelkleedje" of een leuke gekleurde veter of zo.... En je zit er op, zoveel zie je er niet van...

liljebo, we hebben hier een bui van 24 uur, geloof ik :(