WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orsini

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:03

wat zijn trouwens die H singels waar iedereen het over heeft?

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:52

Nou, mijn pas sessie is een groot fiasco geworden, het werd een rodeo tripje van hier tot ginder, paard hield hele rug vast en liep er alleen maar onder door, daarna zonder mij op het zadel net zo, tot mijn verbazing zonder zadel en met haar eigen zadel ook.. IK KAN WEL JANKEN!! Herkende mijn paard niet en had ook eigenlijk niet bepaald de indruk dat het aan het zadel lag! Paard heeft natuurlijk al haar twijfels bij zadels, vreemde mensen en bovenal het feit dat het donker was(ik ben er echt nooit in het donker) speelde ook een rol.. Gelukkig hebben Jacqueline en Skilla mij het voordeel van de twijfel gegeven en maken we volgende week een nieuwe afspraak, overdag als paard niet meer hengstig is, ben wel stiekem jaloers op jullie (die wel een WOW bezitten) want ik vond het heel stabiel zitten!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:09

Ja, als ze goed hengstig zijn kunnen ze nogal spoken, ik weet er alles van %) . En dan nog in het donker, vreemde mensen, hahaha, dan zou ik ook niet aan een pas-sessie te hoeven te beginnen :Y).
Hopelijk gaat het volgende week dan een stuk beter!

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:16

Ja baalde er goed van, mijn strada is ze ook al uitgegroeid dus daarmee door rijden was geen optie.. tis sowieso een zeik merrie hoor, 't is echt een wereldpaard maar met een gebruiksaanwijzing zo lang als het vorige wow topic:P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:55

ach dat is flink balen ja...hoop voor je dat het volgende keer wel lukt.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:59

orsini schreef:
de fitters vertelden mij juist dat de WOW is gemaakt om wel op de schouder te steunen....vreemd. Maar dat het geen kwaad kan omdat er lucht in zit en de schouder daardoor ruimte heeft. maarja kennelijk dus niet waar want mijn zadel ligt inderdaad op de schouder maar die komt er mooi tegenaan ipv er netjes onderdoor te gaan! Paardje vind het ook niet helemaal top!

Dat heb ik ook gehoord, dat een wow op de schouder mag liggen en dat de schouder er door de lucht onderdoor blijft bewegen. Maar ik wil zelf absoluut geen zadel wat op de schouder ligt, als je de boommaat meet doe je dat ook bij wow achter het schouderblad.
Soms vraag ik me wel eens af of er verwarring is rondom het begrip schouder, aangezien de schouder een spiergewricht is. De spieren kunnen inderdaad mooi onder het zadel doorbewegen, maar het steunpunt van het zadel mag (mijns inziens) niet op het schouderblad zelf komen te liggen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:05

De headplate ligt bij n Wow verder naar achter. Dus al komen je kussens tegen de schouders, dan is de headplate daar nog een cm of 5 achter.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:03

Wat heb ik een prut Wow!
Eerst lag het zadel continue op mijn paard zijn nek, nu dat probleem opgelost is hebben we weer de volgende ellende: mijn paard heeft een flinke drukplek langs de ruggegraad van dit zadel. Dus de fitter maar weer een mail gestuurd om een afspraak te maken. Ik word hier toch zo moedeloos van. Zadel in januari 2011 geleverd gekregen en enkel nog maar ellende en kosten aan gehad.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:24

Jeetje Kaspar dat is balen!! Jij was nu toch met H singel gaan rijden waarna het niet meer naar voren schoof? Blijft het nu verder wel stabiel liggen tijdens het rijden of merk je zelf ook dat het niet goed ligt?

Echt heel vervelend, hopelijk kan de fitter (of misschien een andere?) het probleem verhelpen!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:31

Nee juist met de H-singe bleef mijn zadel schuiven en liep mijn paard als een broekpoeper. Ik rijd met de forgirth, en dat werkt super. Mijn zadel licht verder nog helemaal netjes. Ik vind alleen de kussens er zacht geworden (net of ze langzaam leeg lopen) en het zadel zakt wat naar links. En links zit dus ook de drukking.
Is dat normaal dat kussen na 2 maanden alweer bijgevult moeten worden?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:36

Oh ja nu weet ik het weer, bij het lezen van het woord broekpoeper ;) Echt ontzettend balen van die drukking. Zou het kunnen dat je zadel naar links zakt omdat je paard scheef is (dat bedoel ik in de zin van links of rechts gebogen)? Dan nog zou het natuurlijk nooit drukkingen mogen veroorzaken.

Ik heb verder nog maar weinig ervaring met WoW maar kan me niet voorstellen dat de kussens na 2 maanden zal zachter mogen worden. Er zou toch helemaal geen lucht uit mogen ontsnappen?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:09

Ligt eraan of de slangetjes eerst netjes met siliconen zijn afgedicht en daarna de stoppertjes, of dat de siliconen achterwege zijn gelaten. Dat laatste levert veel inkomsten op voor de fitters maar geeft het Flairsysteem in de wandelgangen een slechte naam.

@Kasper: dat klinkt in het geheel niet goed zeg.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:02

Ik zou juist rechts een drukking verwachten als het zadel links weg zakt. Maar als je kussen echt leeg lopen zou daar het probleem kunnen liggen. Je hebt gelukkig nog service neem ik aan. Zeker met drukkingen.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:57

Oh WOW. Ik zal nog eens een positieve reactie posten :P .
Deze morgen lag er voor het eerst een wow zadel op mijn paard. Hij was vanaf de eerste minuut volledig ontspannen. Normaal gezien duurt het een half uur voor de spanning wegebt.
Ik heb het zadel gekocht en ben er helemaal verliefd op. Hopelijk blijft dit ook duren en blijft de ellende me bespaard. :)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:30

Sinds vandaag heb ik dan eindelijk mijn WOW.
Helemaal blij, maar moet zo wennen aan mijn paard en aan de zit, maar dat komt goed.
Afbeelding
Afbeelding

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:32

Mooi zeg!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:56

@ Daan_Ordeal: gelukkig is mijn paard niet scheef. Ik les bij Laurens van Lieren (m'n achterbuurman) en die let er altijd heel erg op dat je je paard recht rijd en recht houd. Dus hier zal het probleem niet vandaan komen. Ik vind het idd ook vreemd dat de kussens zo snel zacht worden. Het word dan wel een dure grap als een fitter elke 2 maanden moet langskomen om deze op te pompen.

@ Wittepit: mijn slangetjes zijn niet afgedicht met silleconen maar met een klein beetje vaseline. Er zitten wel stopjes op de slangetjes.

@ DendroFleur: Ik verbaas mij er uberhaubt over dat je onder de kussens van een LUCHTzadel uberhaubt drukkingen kan krijgen, want lucht druk mijns inzien niet op 1 plaats maar is beweegbaar.
Service heb ik niet meer vrees ik. Kort nadat ik mijn zadel geleverd had gekregen had ik al problemen met dat het zadel naar voren schoof. Hier is toe de fitster voor langs geweest (uiteindelijk heeft ze het niet op kunnen lossen, dat heb ik zelf gedaan), en heeft dat al mijn gratis check gekost. Ik durf te wedden dat als ze nu weer komt ik gewoon de volle mep moet betalen.
Al met al is het gewoon klote.
Overigens kan ik haar zowel via telefoon als mail niet bereiken.

@ Steinstein: wat een apart zadel. Het is even wennen, maar ik vind het toch wel mooi. Ik ben benieuwd hoe het op je paard staat.

@ Marjoke: Super dat de wow voor jullie helemaal geweldig is. Ik hoop dat je er heel eel plezier van mag hebben zonder al te veel ellende. Door wie is het zadel aangemeten?

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:02

ik heb ook eindelijk mijn wow ben er heel blij mee
merkte tijdens het passen al gelijk dat mijn paard een stuk ruimer liep.
ze heeft een moeilijke rug kreeg geen zadel passend dus dit was mijn laatste optie,ben erg blij dat het is gelukt _/-\o_ paard is gelijk ook een stuk vrolijker (met gevolg dat nu zelfs grote takken erg eng zijn :P )

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:09

mooi zadel!,
mijn verzorgpaard heeft er ook eentje heel mooi en zit heerlijk.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:25

Balen Kaspar.

Zadel staat über geweldig op mijn merrie en heb cognac kleurige laarzen erbij.
Zal morgen eens de camera meenemen.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:46

Nou, ik ben bang dat WOW voor mijn paard niet geshcikt is. Mijn strada is inmiddels echt te klein bij haar schoft geworden(knelt dus ernstig) Na een extreme reactie tijdens het passen(rug wegdrukken, bokken en spontaan kreupel lopen) en daardoor het vermoeden van rugproblemen ben ik de volgende dag op mijn strada zadel gaan zitten;
http://www.youtube.com/user/PetraVanL#p ... JaQ6ApaHxY
2:48min
Paard heeft behoorlijk rugtrauma dus gekke reacties zijn nooit uitgesloten. Echter kon ik hier normaal opstappen en heeft manlief zelfs een rondje aan de hand gestapt(nooit verwacht dat dat zou lukken na de dag ervoor met wow passen)

Vandaag heb ik een tweedehands wow-tje op haar gelegd (goede boommaat zelfde kussens maar dan met stiklijn(enige verschil)) helaas kon ik dat niet mooi op film krijgen maar opstappen heb ik maar niet overwogen... :
http://www.youtube.com/user/PetraVanL#p ... N9O23hjcfs

Nu een lastige vraag, een wow zit er niet in zoals jullie zien, voor mij met mijn bekken problemen is dit zadel echter helemaal het einde, de smalle zit in het midden van de lepel zeg maar zorgt ervoor dat ik savonds na een kwartiertje rijden nog kan lopen.. Ook in de vlakke zit is dit erg goed merkbaar.. Weet iemand toevallig een zadel welke dit ook heeft? bij voorkeur;
verstelbaar
GEEN flair/cair/andere lucht
prijs onbelangrijk!

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:51

Overigens heb ik het paard niet gek zitten maken door niet gelijk op te stappen of iets dergelijks, de eerste keer probeerde ik het zonder camera en toen lag er letterlijk bijna 600 kilo bovenop mij :(

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:18

Petra kun je dan niet gewoon beter en andere boom in je Strada laten plaatsen? Weet niet welke je nu hebt?
Wat is het advies van degene die je Strada heeft aangemeten?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:26

het enige zadel dat naar mijn weten ook de beugelriemen zo naar achter heeft is de bates, de caprilli heeft ook een open zit,maa,dat is met cair...wel een verstelbare boom. schleese heeft ook damesmodellen in de zitting . wat jammer joh dat je paard zo op de lucht reageerd -O-

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:31

PetraVANL schreef:
Nu een lastige vraag, een wow zit er niet in zoals jullie zien, voor mij met mijn bekken problemen is dit zadel echter helemaal het einde, de smalle zit in het midden van de lepel zeg maar zorgt ervoor dat ik savonds na een kwartiertje rijden nog kan lopen.. Ook in de vlakke zit is dit erg goed merkbaar.. Weet iemand toevallig een zadel welke dit ook heeft? bij voorkeur;
verstelbaar
GEEN flair/cair/andere lucht
prijs onbelangrijk!

De wow club dan ? Dat is het wow zadel alleen dan zonder lucht in de kussens.....