Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melanthe0396 schreef:Ik heb een probleempje,
Ik heb de barefoot barrydale met de grandeur pad eronder.
Maar nu, zeker nu het verharen bezig is, gaat de achterkant van de pad schuren, en houdt mijn paard geen haar meer over op de plek waar het pad eindigd.
Helaas gaat het niet om een klein randje, maar de hele achterkant. (Heel rond vlak)
Paard is geschoren, dus extra gevoelig.
Er is wel een zadelvlak over gehouden, maar deze is te kort omdat ik toen de tijd alleen nog maar met m'n christ reed en m'n barrydale niet had.
Het gaat dus echt om het stuk waar hij onder het zadel geschoren is, waar hij niet geschoren is, is ok.
Nu vind ik de pad zoiezo erg stroef onder, volgens mij is het ook geen echt bont.
En gezien hij een erg gevoelig huidje heeft, wil ik eigenlijk kijken naar iets passenders voor onder m'n BD.
Wat denken jullie wat beter is?
Een half pad, ander zadelvormig pad?
Of misschien heel wat anders?
jokari schreef:Mijn westernghost is zó ongelooflijk gaaf !!! Even een fotootje vanop de zadeldrager, bij gebrek aan propere pony.
[ [url=m/A9JZXR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is precies het blauwgroene zoals ik in gedachten had.![]()
Nu alleen nog beugels scoren. Ik wil géén leren westernbeugels, dat vind ik rotdingen. En sowieso hang ik er een tussenstukje aan waardoor de beugels automatisch in de juiste positie hangen. Breed voetbed en korfbeugel heeft voorkeur. Iemand tips ? Ik zag net die van Podium maar daar wordt mijn portemonnee niet blij van.
Oh en als het even kan, in het donkerbruin.
Duhelo schreef:Ik heb hele fijne van bij mijn specialized saddle. Zijn endurance beugels voor aan brede beugelriemen.
ze zien er zo uit:
http://outdoorruitersport.nl/webshop/en ... onder_korf
edit: ik lees net dat je mét korf wil...