, nee ik heb er inderdaad niets mee te maken. Wel geweldig stuk trouwens!Hier ook een haflinger met een schuivend zadel gehad Wubwub. Dit is inmiddels helemaal over met de Hidalgo Venice 2 waar ik echt super blij mee ben
Ligt als een huis, schuift geen cm en heb er ook genoeg steun aan op de momenten dat ze weer eens schrikt en opzij springt! Imo kan elk zadel scheef worden als het paard scheef is en de ruiter daarin mee gaat. Je zult dus sowieso aan de slag moeten met rechtrichten (kan ook aan de hand bijvoorbeeld) en ook zorgen dat jij zelf goed recht zit, niet meegaan in de scheefheid van je haf dus. Erg lastig, maar het kan wel
Ik merk dat ik - na een les van Suzanne (Buitenzinnig) - echt een stuk rechter in mijn lichaam ben doordat ik er bewuster mee bezig ben.Wat is de reden dat je niet kunt testen dan? Of is dat zadel niet meer als testzadel te krijgen?
. Ze is voor ik haar kocht naar de osteopaat geweest, dus niet heel lang geleden. Ze had het al toen ik haar kocht, eigenlijk omdat ze nog niet heel erg lang 'echt' bereden is zeg maar. Dressuurmatig rijden (gymnastiseren) kent ze dus nog niet heel lang. Ik geef de voorkeur aan een western type zadel, vind ik meer bij mij passen, al is de pasvorm natuurlijk belangrijker dus als het niet past en niet fijn ligt gaat het over
. De cherokee heb ik 1 keer gebruikt, was toen ik op een paard van een vriendin reed. Super fijn maar ik denk dat het te weinig steun bied voor de jolige acties van mijn Fleur
En dat zeg dan nog niet hoe die op jouw haflinger zal liggen. Heb helaas geen auto tot mijn beschikking maar zou anders gerust wel tegen reiskosten vergoeding langsgekomen zijn (of voor niks als ik geen WW zou hebben).
Als je paard scheef is, gaat een boomloos scheef mee, dus daar is niets aan te doen, maar omdat boomloos meegeeft, is het wel makkelijker om je paard met een boomloos zadel weer recht te krijgen. Laat ook jezelf even nakijken - jij kunt ook scheef zijn, met nog meer scheefheid als gevolg. Ik geloof dat het woordje "scheef" overdreven vaak voorkomt in deze post