voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:24

Die zou ik er persoonlijk gewoon onder vandaan halen, verpatsen op Marktplaats en er een fatsoenlijke pad met ruggengraatvrijheid onder gooien :=

Maar let wel: dat is mijn persoonlijk mening, er zijn ook mensen die gek op de Ghost pad zijn :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:24

Ik heb nooit gedoe gehad met de rugbies of een gebrek aan ruggengraatvrijheid. Heb nu even niet de tijd om uit te leggen waarom het soms beter is om de "inlagen vakken" van een pad bovenop te hebben en dat de onderkant vlak is... Y;( Je kunt ook een kleine Polypad nemen, die hebben geen rugbies en bij de Plus One versie is hij echt dik genoeg.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:42

Oke thanks......... ik ga 'm eerst maar eens testen met de originele pad.
En dan kijken hoe dat bevalt.

Ben wel alsnog benieuwd naar je uitleg hoor BZ ;)

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:49

Duhelo schreef:
ReneeMonty schreef:
Hoi ik ben op zoek naar een passende singel voor mijn paard bij zijn barefoot zadel. Ik heb een barefoot cheyenne maat 1 drytex, de omtrek van mijn paard heb ik gemeten en dat is 195 cm. Zoals ik het opgezocht heb moet ik de omtrek van mijn paard - lengte kortste gaatjes+ 10 cm doen. Dus 195-108+10=97 cm Dan moet ik volgens mij een singel van 95 cm kopen. Maar moet ik dan de complete lengte rekenen en een singel van 95 cm halen of enkel van gesp van de singel naar gesp dus een langere halen maar die van gesp naar gesp 95 cm is?

omtrek van je paard - lengte kortste gaatjes = aan een singel die op de korste gaatjes past, als je er 10 cm bijtelt is je singel toch te lang?
moet je geen 10 cm aftrekken? (= 77 cm)
ikheb met mijn barefoot london een fra singel van 1 m, en die is bij mijn paard al ruim lang genoeg (beide kanten op het tweede kortste gaatje)
Hmm ja dan zou het misschien toch -10cm zijn vind het een beetje verwarrend die rekensom. Heb wel een singel van 110 liggen die was duidelijk te lang misschien dan toch een 85 halen inplaats van een 95. Bedankt ga nog even verder rekenen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:55

Ik zou omtrek paard - singel eennalangste gaatje doen :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:25

En als je nou die singel van 110 neemt, aan één kant vast maakt op een gaatje of 3-4 van boven, en dan aan de andere kant meet hoe veel te lang het nog is? Dat lijkt mij eigenlijk handiger dan alleen rekenen.

Als je dan inschat dat ze aan beide kanten op het 3e gaatje van boven zitten, met aansluitende singel, heb je nog plaats om aan te singelen én is je singel zeker niet te kort :)

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:49

Safiera schreef:
En als je nou die singel van 110 neemt, aan één kant vast maakt op een gaatje of 3-4 van boven, en dan aan de andere kant meet hoe veel te lang het nog is? Dat lijkt mij eigenlijk handiger dan alleen rekenen.

Als je dan inschat dat ze aan beide kanten op het 3e gaatje van boven zitten, met aansluitende singel, heb je nog plaats om aan te singelen én is je singel zeker niet te kort :)

Dat is ook wel een goed idee. :D Zat al aan een touwtje of iets te denken zal dat derde gaatje aanhouden dan zal het wel goed zijn, ga binnenkort naar de ruitershop dan neem ik meteen een singel mee. Zal wel passen met deze constructie en anders even ruilen. Iedereen bedankt voor het meedenken raakte behoorlijk in de war met die rekensom van het internet. :P Heb mijn barefoot voor erbij en nooit een passende singel gehad voor mijn paard nu maar eens 1 halen die goed zit. Heb op mijn paard nog nooit gereden met een barefoot, andere paard had een andere singelmaat helaas.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:27

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:10

Zo te zien de Indische fabrikant die met een voorraadje is blijven zitten? Hoeft niks mis mee te zijn, maar terug sturen raad ik je niet aan, kost meer dan het ding....

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:29

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:14

@Carmy81 : waar jij naar gaat kijken is een HILASON, dat is absoluut geen HIDALGO.

Mijn ervaring met Hilason is negatief, slechte pasvorm, geen drukverdeling, stug, lompe fork.
Als je op Bokt Hilason intikt bij zoeken zul je er heel veel over vinden, is een goedkoop aftreksel van Bob Marshall zadels ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:18

Ik vind hem van de foto's ook weinig kwaliteit uitstralen, de ruglijn lijkt ook erg recht.

Vind hem dan nog aardig aan de prijs eigenlijk, maar als je net toevallig zoiets zoekt en het ligt goed op je paard, tja, er is vast wel iemand te vinden die er voor die prijs heel blij mee is :)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:18

Je hebt gelijk !! AAhhhh Hilason / Hidalgo.... ik heb niet goed gelezen.....
Goed dat ik hier even navraag :D

Dat wordt hem dus niet 8)7

Bedankt +:)+

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:21

Ik ben dus op zoek naar een leuk tweedehands western boomloosje, voor weinig.
Maar dat is nog niet zo makkelijk ben ik achter gekomen.
De BF zadels daar wordt nog een beste prijs voor gevraagd helaas ;(
En helaas is de geldboom in de tuin in staking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:24

Jij had/hebt toch een christ fellsattel?Of zit ik daar naast...
Is een Libra dinges zadel niks,die van Buitenzinnig?

edit:lees nu pas 'western'....een arizona is te duur 2e hands?

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:33

Die heb ik verkocht, want we zijn toen overgegaan naar spingen en heb toen een duur springzadel gekocht. Helaas werd echter 4 weken na aanschaf van dit zadel geconstateerd dat mijn paarde artrose heeft in 4 kogels. Dus dat was dan ook meteen einde springcarriere. Nu rijden we alleen nog maar buitenritten in het bos. Heerlijk, maar fijner in een western zadeltje :)

Arizona is toch vaak nog € 500,00 dat vind ik wel veel ja voor een 2e hands zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:35

De goedkoopste die ik heb liggen is een kunstlederen Arizona maat 2 voor 375 euro, is dat ook niks....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:36

Kun je dan niet een christ terugkopen voor buitenritten?

Ja,500 euro is op zich wel aardig wat...moet ook goedkoper kunnen.
Anderzijds,ze behouden wel hun waarde,die barefoots..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:38

ik heb net een complete arizona (met fenders en beugels en pad) gekocht voor 500.
zadel is een jaartje oud dacht ik.Nieuwprijs is ruim 860 incl toebehoren, dus vind dit ineen jaartje tijd een beste korting. (zadel is maar een halfjaartje effectief gebruikt, daarmee ook)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:46

@ Pmarena: Ja, maar daar komen de fenders / beugels en de pad nog bij natuurlijk aan kosten :(
@ DC: Nee, ik wil liever een ''echt'' zadel als ik er meer dan 2 uur met mijn reet op moet zitten, paard heeft gevoelige rug
@ Duhelo: Was dat die ene die hier op bokt markt en op MP stond? Die heb ik ook gezien namelijk

Ik denk alleen dat ik een maatje 1 nodig heb. Ik heb smalle kont en paard heeft hele korte rug.... PRE

Bedankt allemaal voor het meedenken :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:48

Is een Nevada anders geen optie? Wellicht dat die wel voor minder te koop staan momenteel? :)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:50

* kijkt even op google wat een Nevada is *

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:50

jep, van DaniOx, heeft alleen nog geen tijd gehad om de advertentie op verkocht te zetten :)
die arizona die eronder staat (als je op markt arizona intikt) voor 250 euro, daarvan is de gebruiker gebant.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:52

Ja hoor, lijkt me prima :)
Zo es ff op Bokt Markt en MP kijken of er wat te scoren valt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:58

Voor trekker liefhebbers,de mijne komt zsm in de verkoop...
uitmuntende staat,1 jaar oud en werkelijk nog geen 50x gebruikt!
dus wie serieuze interesse heeft..