Maar let wel: dat is mijn persoonlijk mening, er zijn ook mensen die gek op de Ghost pad zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Hmm ja dan zou het misschien toch -10cm zijn vind het een beetje verwarrend die rekensom. Heb wel een singel van 110 liggen die was duidelijk te lang misschien dan toch een 85 halen inplaats van een 95. Bedankt ga nog even verder rekenen.ReneeMonty schreef:Hoi ik ben op zoek naar een passende singel voor mijn paard bij zijn barefoot zadel. Ik heb een barefoot cheyenne maat 1 drytex, de omtrek van mijn paard heb ik gemeten en dat is 195 cm. Zoals ik het opgezocht heb moet ik de omtrek van mijn paard - lengte kortste gaatjes+ 10 cm doen. Dus 195-108+10=97 cm Dan moet ik volgens mij een singel van 95 cm kopen. Maar moet ik dan de complete lengte rekenen en een singel van 95 cm halen of enkel van gesp van de singel naar gesp dus een langere halen maar die van gesp naar gesp 95 cm is?
omtrek van je paard - lengte kortste gaatjes = aan een singel die op de korste gaatjes past, als je er 10 cm bijtelt is je singel toch te lang?
moet je geen 10 cm aftrekken? (= 77 cm)
ikheb met mijn barefoot london een fra singel van 1 m, en die is bij mijn paard al ruim lang genoeg (beide kanten op het tweede kortste gaatje)
Safiera schreef:En als je nou die singel van 110 neemt, aan één kant vast maakt op een gaatje of 3-4 van boven, en dan aan de andere kant meet hoe veel te lang het nog is? Dat lijkt mij eigenlijk handiger dan alleen rekenen.
Als je dan inschat dat ze aan beide kanten op het 3e gaatje van boven zitten, met aansluitende singel, heb je nog plaats om aan te singelen én is je singel zeker niet te kort