Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:50

Ik heb ook een dynamic,die zit minder gesloten dan mijn AB.
Ook legt mijn AB mijn knie wat meer terug.
Dit zal uiteraard wel te maken hebben met het model wat je kiest.
Mijn AB zadels hebben een diepe zit met veel wrong,gaan meer richting HB WB model.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:01

Ik vind mijn brandt zadel aardig gelijk aan alle Hulsebos zadels die ik gereden heb.
Wel vind ik de kniewrongen fijner van mijn Brandt zadel omdat er niet zo'n stitchline op zit wat Hulsebos wel heeft.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:21

Arno is woensdag hier geweest en heb een zadel uit kunnen kiezen :))

Ik heb nu ook een Hulsebos maar die ligt niet goed en heeft ook nooit goed gelegen ondanks diverse veranderen waar ik flink wat geld voor heb neergelegd :n Arno bevestigde ook dat ie niet lag zoals het hoort zoals die zo droog verwoorde :')

Verschil tussen Hulsebos en AB is inderdaad dat Hulsebos minder zit opgesloten. Ik heb ook op alle Hulsebos zadels gezeten dus kan wel aardig vergelijken :j Bovendien is wrong van Hulsebos wat minder aangesloten heb ik het idee. Hulsebos heeft meerdere soorten wrongen, lange en korte. De lange lopen gewoon recht toe aan terwijl die van Arno toch je been wat meer volgen.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:08

Heeft arno ook korte wrongen? Ik kan mijn Hulsebos misschien verkopen dus opzoek naar wat anders. Mijn Hulsebos zit super alleen ga ik naar voren zitten, maar ik ben erg blij met mijn Hulsebos en ben bang dat ik dus een fout ga maken door het te verkopen :')

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:14

je kan je zadel helemaal zelf samenstellen als je korte wrongen wil kan dat ook. Op me nieuwe zadel heb ik een extra verhoogde lepel en extra verhoogde wrongen en stugger leer helemaal naar wens gemaakt

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:18

Ik ben van plan om voor een 2de hands zadel te gaan op advies van arno heb helemaal geen ervaring met brandt zadels zelfs nog nooit op gezeten. Heb op mijn Hulsebos een korte wrong dat vind ik erg fijn omdat ik niet van die lange benen heb.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:54

Iemand van jullie kan mij vast verder helpen, ...hoop ik tenminste :-)

Welke fit/boommaat komt overeen met 33cm?
Ik heb normaliter een 17/ 17,5" zadel nodig, vallen de AB zadels een beetje normaal of kom je al snel uit in een 18" vanwege de diepe zit.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:13

lovey_ou schreef:
Kan je wat meer vertellen over eventuele slijtage? :) Ik zelf heb een suède wintec gehad en deze was nog in zeer nette staat maar die heb ik nieuw gekocht en maar een half jaar tot een jaar gebruikt. Als ik ze op marktplaats zie staan zie je toch dat ze der minder mooi uitzien..

Ik heb zelf ook 3 jaar een wintec gehad met de Suedine of pro stof. Bij mij is deze stof ook heel mooi gebleven, zelfs bij regelmatig gebruik. Nu hou ik mijn zadel ook goed schoon en netjes en ik denk dat dit zeker bijdraagt aan de zeer goede staat van de (kunst)stof. Ik zie idd regelmatig Wintecs voorbijkomen met duidelijke slijtage, mss door minder onderhoudt? Of bv ruwe beugelriemen?

Wat betreft geruwd leer op het zitvlak daar heb ik uit mijn naaste omgeving ervaring mee (diverse Custom zadels) dat dit tzt glad wordt en niet zo mooi geruwd blijft als een nieuw zadel. Wat wel een optie is, is het gebruik van een Mattes bontje (seatsaver) over je zadel. Maar jammer is het wel, want juist dit opgeruwde leer is wel erg mooi en zit, zeker in combinatie met een rijbroek met leren zitvlak, als een huis.
Praktisch gezien komt het er op neer dat opgeruwd leer erg mooi is, maar ook kwetsbaar is voor wrijving en hierdoor verdwijnt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:53

Icrack schreef:
Iemand van jullie kan mij vast verder helpen, ...hoop ik tenminste :-)

Welke fit/boommaat komt overeen met 33cm?
Ik heb normaliter een 17/ 17,5" zadel nodig, vallen de AB zadels een beetje normaal of kom je al snel uit in een 18" vanwege de diepe zit.

33 is volgens mij medium/wijd

31 is small/medium
32 is medium
33 is dus volgens mij medium/wijd

Zadelzitting valt gewoon normaal :) wat je normaal hebt aanhouden

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:58

Thnx voor je antwoorden Listige :-)

Is een boom van een AB eventueel nog wat aan te passen? Uiteraard binnen bepaalde grenzen natuurlijk.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:06

Ze zijn maximaal 1 boommaat aan te passen anders komt er teveel spanning op het kopijzer te staan.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:07

Hmm...AB heeft een nieuwe website, maar nu kan ik daar geen gegevens vinden over een passervice en welke prijzen hij hiervoor vraagt. Iemand van jullie mss een link naar .....?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:08

mywayzidane schreef:
Ze zijn maximaal 1 boommaat aan te passen anders komt er teveel spanning op het kopijzer te staan.

Aha! Dat schept mogelijkheden! :)

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:13

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:25

De werkwijze had ik idd gevonden, ik miste alleen het kostenplaatje erbij ;-)
Maar goed, als Arno langs komt voor het aanmeten van een nieuw zadel en er zit niks van mijn gading bij, dan neem ik aan dat er wel kosten aan verbonden zijn...lijkt mij tenminste :-)

Heb je ook de mogelijkheid om een zadel bv een week op proef te hebben? Mijn ervaring is namelijk dat bij het aanmeten zelf het vaak wel goed gaat, maar als ik éénmaal net even wat langer in een zadel zit dat ik tegen een paar probleempjes aanloop welke je als vrouw liever niet hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel ;-)
Beetje sneu natuurlijk als je net een nieuw aangemeten zadel aangeschaft hebt :(

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:11

Het is wel mogelijk om met een leenzadel te rijden totdat het bestelde zadel geleverd is. Bij mij liep dat helaas op niks uit. Het 1e leenzadel ging na een weekje rijden de kast in en de 3 die ik daarna probeerde wou het paard ook niet onder lopen. Maar mss dat hij ook leenzadels verhuurt zodat je kan proberen voordat je bestelt? Geen idee eigenlijk. Het was bij mij nog wel mogelijk om na de bestelling nog een wijziging te doen op de kniewrongen.

Hoe lang hebben jullie trouwens moeten wachten op levering? Bij werd 12/13 weken gezegd en ik zit nu in week 14. Wrs wat vertraging vanwege de feestdagen ofzo...Hoop dat het niet te lang duurt want ik rij al 4 maanden niet tot nauwelijks...

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:37

Charmaine schreef:
Het is wel mogelijk om met een leenzadel te rijden totdat het bestelde zadel geleverd is. Bij mij liep dat helaas op niks uit. Het 1e leenzadel ging na een weekje rijden de kast in en de 3 die ik daarna probeerde wou het paard ook niet onder lopen. Maar mss dat hij ook leenzadels verhuurt zodat je kan proberen voordat je bestelt? Geen idee eigenlijk. Het was bij mij nog wel mogelijk om na de bestelling nog een wijziging te doen op de kniewrongen.

Hoe lang hebben jullie trouwens moeten wachten op levering? Bij werd 12/13 weken gezegd en ik zit nu in week 14. Wrs wat vertraging vanwege de feestdagen ofzo...Hoop dat het niet te lang duurt want ik rij al 4 maanden niet tot nauwelijks...

Wij hebben ook enorm lang gewacht. Prognose was ook 12-14 en ik mee dat het uiteindelijk zo'n 20 weken was voordat het zadel er op lag. Nu zitten wij niet echt op de route.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:42

Bij mij heeft het iets van 8 weken geduurd

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:43

Oef die van mij mag ook wel 8 weken duren :):)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:44

@loveyou ben benieuwd hoe je hem heb samen gesteld /gekozen

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:49

Ooh god dat heb ik nog helemaal niet vertelt.. :oo Nou chestnut met laklepel en wit biesje! Ben zeer benieuwd! Hoop dat het niet teveel gaat worden..

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:09

welk model heb je genomen ook zo 1 als die heb of at niet ?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:53

Nee want wilde geen mono blad dus heb een SB :)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:59

Wauw 8 weken! Mazzeltje?

Aan de ene kant wil ik m zsm, aan de andere kant heb ik 9 feb de tandarts op bezoek.Dus daarna zou eigenlijk ook wel fijn zijn. Kan ik in ieder geval uitsluiten dat er iets met het gebit is als hij ook onder het nieuwe zadel niet wil lopen...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:10

Mooi lovey_ou!

Tegenwoordig zijn de levertijden niet zo lang...volgens mij 8 (als je mazzel hebt) t/m 12 weken.

Ik ben steeds blijer met mijn AB, ik zit zooooooo lekker, superstil met heel veel gevoel
en paardlief loopt er super onder, hij is heel veel verbeterd en zijn bespiering onder het zadel is beter geworden *D