Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:06

Heeft je paard een breed hoofd? Mijne heeft ook altijd cob maar kreeg de neusriem en keelriem niet vast dus moest toch full

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:10

Op zich zijn de maten wel correct, maar de riempjes, vooral de kaakriem, zijn wat kort voor de grover gebouwde hoofden. Bij ons (haflinger) paste het cob hoofdstel overal perfect op het middelste gaatje, maar de kaakriem kon maar net dicht.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:41

Inmiddels mijn maatje cob binnen, die past perfect op het kleine hoofdje van mijn 1.65 KWPN-ruin. Duidelijk dat de full-maat toch echt te groot voor hem was; deze zit veel netter! Voor de geïnteresseerden heb ik nogsteeds een Micklem Multi te koop, donkerbruin maat full...

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:03

Nee ze heeft zeker geen breed hoofd. Laatst lage neusriem maat full gekocht, was veel te groot. Cob past perfect, ze heeft altijd maat cob gehad dus neem aan dat dit inderdaad gewoon gaat passen! :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:21

Mijne heeft cob en altijd cob.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:32

Nog geen tijd gehad om te passen. Morgen!!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:11

Vanmiddag passen, foto maken en proberen hoe hij er op loopt :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:28

Ik ben op zoek naar meningen :)
Het hoofdstel past verder prima, en is volgens mij ook goed afgesteld.
Ik heb echter het idee dat de neusriem het bit "ophangt" in zijn mondhoeken, omdat hij erg korte mondhoeken heeft.
De neusriem lager kan niet ivm zn zachte gedeelte van de neus, ook zit ie volgens de beschrijving goed.

Toen ik de neusriem losmaakte bleef ie met t bit klapperen in zn mond. T zat hem echt niet lekker.
Heb het langste riempje eraan, en als ik hem een gaatje losser doe zakken alleen de ringen verder naar buiten.

Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:30

Zo zit ie trouwens met t bit een gat lager. Vallen vooral de ringen verder naar buiten.

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:55

Misschien gaatje tussen prikken?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:24

Mja.. vind ik een beetje tricky. Dan moet ie in beide riempjes op precies dezelfde plek zitten. Daarnaast weet ik niet of dat veel uitmaakt want heb t idee dat de neusriem hem daarheen duwt.

Mn instructrice zegt vanaf de foto's dat t zo wel kan. Dat 2 rimpels mogen. Maar ik weet t niet..
Heb morgen les, dus dan laat ik haar wel even kijken.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:18

Nu de naam vh topic veranderd is mag dit ook weer natuurlijk.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met het nieuwe anatomische hoofdstel van stubben?

Afbeelding

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:42

Geen ervaring mee, maar ik vind het er niet zo waauw uitzien...
Op de foto is het precies ook enorm nauw aansluitend, lijkt een beetje op een dwangbuis ;)
Ik ben nog altijd fan van de micklem! Alleen nog steeds zo jammer dat er weinig kleurtjes zijn... dan met je maar creatief zijn om het te doen matchen met de rest van de outfit...
Afbeelding

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:04

Johnnydepony schreef:

Zijn er al mensen die ervaring hebben met het nieuwe anatomische hoofdstel van stubben?

[ [url=m/DTiuCe.jpg]Afbeelding[/url] ]

En waar deze te koop is/wat die kost?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:28

Door de vormgeving ziet die stubben er nog vrij massaal uit
De micklem die er na geplaatst word ziet er echt een stuk eleganter uit

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:29

Die stubben vind ik niet mooi. Ik heb trouwens bit ringen een mn bit. Mensen hier ervaring mee met de micklem?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:59

Na heeel veel pagina's door te hebben gelezen ben ik nog niet echt mijn antwoord tegen gekomen.

Ik lees dat mensen heel erg verdeeld zijn over hoe de maten vallen. Hoe zit dat met maat pony? Valt die (erg) klein? Ik zit er over na te denken voor mijn mini merrie. Van halster heeft ze gewoon maat shet. (Niet op het kleinst, ergens in de midden/grote kant) haar hoofdstel is maat mini shet..

Hebben jullie misschien foto's en/of maten voor me van de pony maat (op het kleinst?)

Alvast bedankt!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:59

Als ik met bit rijd is dat ook met bitringen en dat is geen enkel probleem.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:57

De stubben Freedom is o.a. bij dochorse te koop voor de volle 350€ geef mij dan maar een micklem!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:59

Ik ben wel happy met mn Micklem, ben er hierdoor ook achter dat voor Zac waars een ander bitje fijner zal zijn. Deze is wat dik dus eens kijken naar een wat dunnere :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:24

MDJ schreef:
Na heeel veel pagina's door te hebben gelezen ben ik nog niet echt mijn antwoord tegen gekomen.

Ik lees dat mensen heel erg verdeeld zijn over hoe de maten vallen. Hoe zit dat met maat pony? Valt die (erg) klein? Ik zit er over na te denken voor mijn mini merrie. Van halster heeft ze gewoon maat shet. (Niet op het kleinst, ergens in de midden/grote kant) haar hoofdstel is maat mini shet..

Hebben jullie misschien foto's en/of maten voor me van de pony maat (op het kleinst?)

Alvast bedankt!

Ik denk niet dat deze dan een pony gaat passen. Ik vond de cob wat kleiner vallen, maar enkel op de keelriem. En ponylief heeft altijd een tussenmaat cob/full. Er bestaat zover ik weet geen shetmaat, maar er zijn nog wel een paar bokkers hier die een ponymaat hebben dacht ik :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:56

Ik ben toch wel erg benieuwd naar het hoofdstel van horse boutique Linkje

Ik vind op de detailfoto van de neusriem de padding helemaal niet scheef zitten. Zou het niet bepaalde invalshoek kunnen zijn dat het er zo scheef uit ziet? Ik had haar gevraagd om een foto op een paard, maar die had ze nog niet. Dat zou ik toch graag eerst willen zien.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:11

Johnnydepony schreef:

[ [url=m/DTiuCe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is inderdaad te koop bij Dochorse. Kwam 'm van de week tegen op FB.
Vind het wel een raar ding. Imo zit de frontriem helemaal niet fijn daar boven het oog, evenals de bakstukken daar op de kaak.
En ook achter de oren lijkt het erg krap te zitten, terwijl er geopperd word dat het paard de oren vrij kan bewegen.
Ik ben nog niet overtuigd. En zeker niet voor die prijs!!

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:11

Rena100 schreef:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar het hoofdstel van horse boutique Linkje

Ik vind op de detailfoto van de neusriem de padding helemaal niet scheef zitten. Zou het niet bepaalde invalshoek kunnen zijn dat het er zo scheef uit ziet? Ik had haar gevraagd om een foto op een paard, maar die had ze nog niet. Dat zou ik toch graag eerst willen zien.

Ik heb m besteld en binnen! Padding is in het echt prima, maar de pasvorm raar. Kopstuk is te lang (moest op kortste gaatje), keelriem veel te lang en de neusriem veel te klein. Doordat dat stuk neusriem wat over z'n neus valt te smal is, komen die gehoekte stukken nog niet in de buurt van zijn jukbeenderen, maar er ver voor en drukt t hoofdstel tegen zijn ogen. Heb geen foto gemaakt, paard wilde m graag uit hebben. Heb nu maar gemaild naar de winkel hoe het zit met retouren. Want er staat dat je het moet opsturen, maar dan ben ik dus 2x verzendkosten kwijt. En mijn paard heeft altijd normaal full en een heel gewoon hoofd. Dit hoofdstel klopt qua verhoudingen gewoon absoluut niet...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:19

Meestal stuur je het op eigen kosten terug en krijg je de verzendkosten retour als ze het geld terug storten.