Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 01:05

Dankjewel :o heb 'm sinds hij 8 maanden oud was, hij is er intussen 10.

Hij is ook dezelfde sukkel die rondloopt met de roze blush dressuur :')

Abercrombie

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:45

Ik ben op zoek naar die olijf groene in spring vorm maar overal uitverkocht. Jammer had graag black friday sale meegepakt.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:09

Abercrombie schreef:
Ik ben op zoek naar die olijf groene in spring vorm maar overal uitverkocht. Jammer had graag black friday sale meegepakt.

Zag ik deze niet voorbij komen bij horse boutique voor €44,95?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:03

De burnt copper op mijn schimmel.

Afbeelding

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:25

Ik heb 2 dekjes met een x grip rug. Nu twijfel ik aan een losse x grip pad of dat net zo goed werkt. Iemand ervaring?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:35

Gaaf Sam! Mooie warme kleur!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:04

Saaams schreef:
De burnt copper op mijn schimmel.

[ [url=m/7QpQZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaaf!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:45

Is de Persian red bij horze dezelfde als de plum?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:55

Met behulp van Capriootje afgelopen jaar een mooi blauw zadeldekje gekocht en een bijpassende rijbroek https://www.mupload.nl/img/oy5sf5ia.jpg van Le Mieux.

Afbeelding

Nu een half jaar verder kan ik schrijven dat ik altijd in de rijbroek rijd met bijpassend zadeldekje en dat ik er heel erg blij mee ben. Het zadel dekje houdt zich goed in de was, houd de rug droog van beiden paarden en heeft een handig systeempje om de stoten door heen te trekken zodat het zadeldekje niet schuift. De rijbroek houdt zich goed in de was, zit heerlijk, is ademend en in de zomer lekker koel en in de winter lekker warm.

Normaal kocht ik altijd van alles het allergoedkoopste en dat meestal op markten enz. Dus dit is mijn 1ste merk en eerlijk is eerlijk, ik vind le mieux top en ben er super blij mee. Capriootje heeft goed geadviseerd en zag dat het stokje overgenomen werd door iemand anders die "en groep" gaat bestellen. Dus wie weet ooit. Maar voorlopig heb ik genoeg geld uitgegeven voor hier :))
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-11-18 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:58

pien_2010 schreef:
Met behulp van Capriootje afgelopen jaar een mooi blauw zadeldekje gekocht en een bijpassende rijbroek https://www.mupload.nl/img/oy5sf5ia.jpg van Le Mieux.

Nu een half jaar verder kan ik schrijven dat ik altijd in de rijbroek rijd met bijpassend zadeldekje en dat ik er heel erg blij mee ben. Het zadel dekje houdt zich goed in de was, houd de rug droog van beiden paarden en heeft een handig systeempje om de stoten door heen te trekken zodat het zadel niet schuift. De rijbroek houdt zich goed in de was, zit heerlijk, is ademend en in de zomer lekker koel en in de winter lekker warm.

Normaal kocht ik altijd van alles het allergoedkoopste en dat meestal op markten enz. Dus dit is mijn 1ste merk en eerlijk is eerlijk, ik vind le mieux top en ben er super blij mee. Capriootje heeft goed geadviseerd en zag dat het stokje overgenomen werd door iemand anders die "en groep" gaat bestellen. Dus wie weet ooit. Maar voorlopig heb ik genoeg geld uitgegeven voor hier :))

Super dat je er nog steeds blij mee bent! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:00

Ik schrijf dit om te laten zien, dat het een merk is dat zich goed houdt bij gebruik en wassen. Dat vind ik zo belangrijk, want het is best een duur merk. Maar het kost wat en dan heb je ook wat, dus dan is het OK. Alles ziet er nog uit als nieuw alsof ik het nog nooit gebruikt heb. Ik was 1x in de 2 weken alles in de machine als ik het een paar keer gebruik hebt met een milieu vriendelijk was middel op 40 graden was sensitief en dat gaat goed.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:02

Leuk kleurtje is dat! Welke kleur is dat?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:04

Laura_ schreef:
Leuk kleurtje is dat! Welke kleur is dat?

Midnight blue :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:14

Hij is toch wel heel erg leuk! Misschien mezelf maar verwennen met kerst haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:28

Hoe zat het nu weer met de broeken van Lemieux qua maten? Heeft iemand per toeval een witte, schijnen ze door of net niet?

Ik rij nu met een broek die ik eigenlijk niet meer dichtkrijg als ik niet heel diep inadem :o en met lage taille. Ze kan qua stof en netheid zeker nog jaren mee (ziet er bijna nog uit als nieuw, ondanks intensief gebruik) maar goh... Eentje die iets minder rollade-effect heeft is wel welkom.
Enige vereiste is dat ik absoluut GEEN siliconen zit wil. Ik zit stevig genoeg in mijn zadels zonder hulpmiddeltjes :+

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:31

Ik heb een witte, naar mij idee schijnt ie niet door. Heeft alleen geen zakken, mocht je dat handig vinden. Ik heb er verder geen last van. Qua maat valt ie gewoon normaal imo. Spijkerbroeken heb ik 40, lemieux ook

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:33

De witte broek heb ik aangepast in de winkel, was te doorschijnend vond ik. Bovendien vond ik dat er ook te veel zichtbaar was op mijn billen :roll:
Ik heb nu een witte broek van Esperado, heerlijke broek en schijnt niet door.

Ik heb ook nog een vraag, heeft iemand de springschoenen van LeMieux? Zoja hoe bevallen die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:35

Ik heb een wedstrijdjasje van HH met zakken met rits :P Ik stop daar mijn autosleutels en mobiel in als ik aan het rijden ben.
Bij zomertenue kan mijn mobiel wel in de auto blijven, voor mijn autosleutels zal ik dan een oplossing moeten zoeken... desnoods aan een touwtje onder mijn shirt om mijn nek.

Mijn dagelijkse rijbroek is er eentje van BR, een grijze. Zonder leer en zonder siliconen, zit heerlijk. Kan daar ook altijd nog naar kijken in het wit.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:12

IwanLuver schreef:
De witte broek heb ik aangepast in de winkel, was te doorschijnend vond ik. Bovendien vond ik dat er ook te veel zichtbaar was op mijn billen :roll:
Ik heb nu een witte broek van Esperado, heerlijke broek en schijnt niet door.

Ik heb ook nog een vraag, heeft iemand de springschoenen van LeMieux? Zoja hoe bevallen die?

Ik heb de ballistic springschoenen en die bevallen heel goed. Heb ze nu anderhalf jaar denk ik. Veel gebruikt met springen en crossen. Zien er nog top uit.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:59

Varekaj: Ik heb de bascule breeches in wit. Alleen siliconen op de knie. Geen zakken inderdaad. Is mooier maar ook een beetje lastig.
Vind het een fijne broek en schijnt niet overdreven door. Rode onderkleding aan en prima. tekent ook maar gemiddeld af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:06

Ik wil gewoon nergens Siliconen :P
Lijkt tot op heden zowat onmogelijk om nog een leuke broek zonder te vinden.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:14

Varekaj schreef:
Lijkt tot op heden zowat onmogelijk om nog een leuke broek zonder te vinden.

Ik heb er een zonder. :j Eentje van Dada Sport, en dan de Giovani. Waanzinnige stof waar je eventuele vlekjes heel makkelijk uit krijgt, schijnt niet door en kleed echt oprecht mooi af, al helemaal voor een witte broek. :o

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:19

Die siliconen worden al heel snel minder stroef. Ik heb er geen last van.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:02

Ik word gelukkiger van siliconen tegenwoordig dan van een leren zit. Leren zit is echt zo'n inzetstuk, siliconen grip je gewoon mee in het zadel. Al moet ik zeggen dat buitenrijden wel fijner zit met een leren zitvlak dan met siliconen. :)

Ik zoek voor mijn suede collectie alleen nog de grijs, navy en berry red. :) Dan ben ik compleet.

Heeft iemand van jullie ervaring met de high vision dekjes? Bevalt dat? Werkt het echt? En heeft iemand de loire collectie al in zijn vingers gehad? O:) Die peacock gilt dat ik hem moet kopen maar ik moet nog een maand wachten op mijn eindejaarsuitkering. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:43

Mijn springzadel is een Erreplus van heel zacht leer in cognackleur. Ik wil dat graag zo houden en geen schuurplekken of wat dan ook van siliconen en noem maar op.

En bijkomend heb ik die snufjes om extra te zitten niet nodig. Als ik merk dat mijn zit te wensen over laat ga ik wel weer zitles volgen zonder zadel.