Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wietske100

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:47

Zou net gaan rijden met mijn leenzadel maar heb dat dus maar niet gedaan... die lag helemaal op de schoft. Paard trapte al met aansingelen en er was geen vinger meer tussen de boom en schoft te krijgen. Ik moest er maar een pad onder doen en dan kon het wel... nou echt niet :(

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:07

Ik kon ook kiezen of ik met of zonder stiksel wilde. Zonder noemde hij een kniepad. Met beide gereden maar ik vond met stiksel beduidend minder zacht en vriendelijk voor mijn knokerige knietjes. Dus ik ben voor de pad zonder stiksel gegaan.

Dinsdag komt eindelijk mijn leenzadel! Iemand net een SB leenzadel ingeleverd? Want het wachten was op een zadel welke eind oktober terug zou komen...Hopelijk past dat zadel goed en kan ik er fijn mee rijden...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:37

Heeft iemand evaring met zij AB zadel die op zijn vorige paard is aan gemeten en dat paard overleden en die dan nu op zijn nieuwe paard ligt ???

Ik heb af gelopen week me paardje moeten laten inslapen en krijg met de tijd een nieuw paard.
Maar zou dan kans zijn dat me zadel op me nieuwe aan gepast kan worden? Heb me zadel pas ander half jaar ofzo dus zou zonden zijn anders en was op maat gemaakt voor me paardje die ik net heb laten inslapen laat maar weten als je daar evaring mee heb

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:50

Heeft er iemand trouwens ervaring met een smal paard en een AB zadel? Paard schijnt volgens h.ulsebos nogal smal te zijn waardoor ze volgens hun dus een U-vorm boom zou moeten hebben inplaats van een V-vorm waardoor je der dus als het ware zou moeten opsluiten maar waardoor ze dan dus niet meer goed kan buigen. Naar mijn inziens moet er altijd gewoon een passend zadel te vinden zijn maar wordt nu wel een beetje moedeloos. Zadel wat ik heb was aangepast toen teruggekregen en lag vervolgens na 3 weken al niet meer goed (lees: op de schoft) en toen zijn ze terug gekomen dat was eind mei en nu ligt het zadel alweer op de schoft terwijl ze naar mijn mening sowieso niet smaller is geworden maar wellicht juist wel wat breder..

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:48

Net terug van stal. Helemaal happy met mijn leenzadel. En....Arno was zelfs vroeg! Iets eerder dan de afgesproken tijd. Er was iemand tussenuit gevallen. Mazzel voor mij :-) Ook wel leuk om te vermelden aangezien in dit topic vaak vermeld wordt dat hij achterloopt op zijn planning ;-)

Zoals je in het topic terug kunt lezen is een AB zadel aan te passen. Of hij op een eventueel nieuw paard past of passend te maken is, hangt helemaal van je zadel en de bouw van je paard af.

Van u-of v-vormen heb ik helaas geen verstand. Misschien Arno eens bellen? Mijn ervaring was dat ik nergens iets passend kon vinden, behalve bij Arno....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:11

Lovey-ou, een zadel bestaat uit meer dan een boom.

Het klinkt wel een beetje als het probleem dat ik met Justus had. Zadelmaker bleef er maar een smallere boom in gooien termijn de bespiering op de schoft daardoor steeds slechter werd.

Past je zadel naast de boom wel goed, past de vorm van je kussens thv de schouders bij je paard, is het zadel wellicht te lang ?

Ik zou inderdaad eens wat verder gaan kijken als alleen hulsebos.

Heb voor Arno heel veel verschillende zadelmakers over de vloer gehad en bij geen van alle lag het zadel zo goed als hij nu ligt. Ben echt heel tevreden, bespiering komt eindelijk terug rondom de schoft en paardlief kan sinds zijn nieuwe zadel eindelijk wat lengte pakken.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:12

Charmaine schreef:
Net terug van stal. Helemaal happy met mijn leenzadel. En....Arno was zelfs vroeg! Iets eerder dan de afgesproken tijd. Er was iemand tussenuit gevallen. Mazzel voor mij :-) Ook wel leuk om te vermelden aangezien in dit topic vaak vermeld wordt dat hij achterloopt op zijn planning ;-)

Zoals je in het topic terug kunt lezen is een AB zadel aan te passen. Of hij op een eventueel nieuw paard past of passend te maken is, hangt helemaal van je zadel en de bouw van je paard af.

Van u-of v-vormen heb ik helaas geen verstand. Misschien Arno eens bellen? Mijn ervaring was dat ik nergens iets passend kon vinden, behalve bij Arno....

dankje Arno is na mijn weten nooit telaat geweest of nooit veelste laat altijd kwa dat altijd goede evaringen mee eigelijk

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:10

Ja ik snap dat een zadel uit meer als een boom bestaat :P Voor de rest sluit het zadel wel goed aan alleen hij ligt gewoon op de schoft ondanks de souffles. Maar klinkt alsof wij een beetje tegen hetzelfde probleem aanlopen (in jou geval liep) dus ik ga maar eens een afspraak maken met Arno :j

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:58

Yes toch gekozen voor ander kussen en zadel met smallere boom. Hij zat nog niet helemaal in elkaar omdat het onderdelen waren van verschillende zadels. Lag duidelijk veel ruimer bij schoft. Toch blij dat ik het gedaan heb. Nu al zin om weer te rijden! Hij zal dinsdag ong komen

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:47

Helaas mijn heerlijk AB zadel verkocht. Maar wel een heeeel blij stalgenootje nu! :P
Het ligt als een huis en ze zit er super netjes op!
Iemand nog behoefte aan een zgan AB singel?( pb)

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:30

Pff ben er nu behoorlijk klaar mee... wat een waardeloze communicatie...
Maandag zou het zadel verstuurd worden... zit er de hele week maar op te wachten... steeds zorgen dat er iemand thuis is.... maar nope er is nog niks....
Heb bericht maar ze zijn deze week telefonisch niet bereikbaar..
Lekker dan. Niet even een berichtje doen.. waardeloos
Paard staat straks alweer 4 week stil

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:13

Hier geen probleem met de communicatie maar ik wacht wel met smart tot ze weer bereikbaar zijn. Maandag mailtje gestuurd want paardlief is niet happy met het leenzadel. Hoop dat er wat geregeld kan worden. Wordt er wel een beetje zenuwachtig van. Straks wil paard ook niet lopen onder het bestelde zadel. Wat dan....? Maar Wietske snap je gevoel. Ik rij al niet meer sinds 12 sept....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:02

wietske100 schreef:
Maandag zou het zadel verstuurd worden... zit er de hele week maar op te wachten... steeds zorgen dat er iemand thuis is.... maar nope er is nog niks....

Diegene die de telefoontjes en verzendingen doet is deze week bevallen van een zoontje :)

Vandaar dat ze deze week stil liggen...stond ook gecommuniceerd op fb

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 04:15

listiglistje schreef:
wietske100 schreef:

Diegene die de telefoontjes en verzendingen doet is deze week bevallen van een zoontje :)

Daarbij is Arno afgelopen week in Engeland geweest.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:40

listiglistje schreef:
wietske100 schreef:

klopt!! Dat heb ik gezien hoor.
maar bedoel jammer dat er niet even een berichtje word gedaan dat het hem bijv niet gelukt is zadel af te krijgen dat hij wat later komt. Of zoals nu dat hij weg is en bevalling. Dan ben ik op de hoogte en heb ik uiteraard begrip :):) Hield er nu rekening mee dat hij kwam!!
Laatst bijgewerkt door wietske100 op 15-11-15 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

oeke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:16

Tja, communicatie is sowieso niet hun sterkste punt!
Maar ondanks al mijn "mindere" ervaringen, moet ik wel eerlijk zeggen dat echt geen enkel zadel zo heerlijk zit als een Arno Brandt! +:)+

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:26

Ik heb kwa communicatie echt geen problemen.
Ook nog nooit gehad.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:19

Hier ook geen communicatie problemen gehad :)

Mijn drachtige merrie is helaas uit haar door Arno aangemeten zadel gegroeid -O- Hij wordt door het flink groeiende pokkeltje tegen de schouders aangedrukt inmiddels. Voor zolang ze nog te rijden valt heb ik mijn (ook door Arno aangepaste) VZH-zadel nog waar ze nog wel onder loopt, en dressuurzadel gaat in de opslag totdat de baby er weer uit is en moeders weer wat meer in model :Y) Ik mis hem nu al, zit zo lekker! :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:08

Heeft er iemand ervaring met het suède zitvlak? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:58

Ik heb geen Brandt maar een Hulsebos met makela, geruwd leer.
Dat zit als een huis!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:06

Kan je wat meer vertellen over eventuele slijtage? :) Ik zelf heb een suède wintec gehad en deze was nog in zeer nette staat maar die heb ik nieuw gekocht en maar een half jaar tot een jaar gebruikt. Als ik ze op marktplaats zie staan zie je toch dat ze der minder mooi uitzien..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:00

Na verloop van tijd wordt het gladder. Maar daar was bij mijn vorige zadel die ruim 1 jaar oud was nog niet veel van te zien.
Ik weet natuurlijk niet of het leer onderling vergelijkbaar is.

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:43

Even een vraagje! Weet iemand of hij ook langs kan komen met tweedehandszadels om te laten passen op je paard?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:53

Ja dat kan :j

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:42

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen hulsebos en brandt is het kwa zit erg anders ? Rij nu met een hulsebos dynamic