Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:30

Oh hij zit prachtig zeg.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:06

Wauw hij is prachtig!! Hoop dat mijn dames hem beiden net zo goed passen.

lienepien6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 23:31

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:50

Lienepien ziet er uit als Equites lookalike

lienepien6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:02

@pantarhei Heb je daar eventueel een linkje van. Ik twijfel over de maat bij nika hebben ze alleen nog een maatje cob maar staat bij dat die vrij groot valt.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:30

Shockemohle equites Betha of alfha lijkt die op

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:34

Weet iemand of ik ergens een losse neusriem met een kaakriem in maat XFull kan kopen (die past aan een Bridle2fit)?

Ik bedoel iets als een Chester Fairfield, Rambo Micklem of QHP Eris.

Mijn paard heeft een schiefel achtig plekje op zijn kaak waar een gewone hoge neusriem precies opvalt en dat wil ik eigenlijk voorkomen mocht dat gaan irriteren. Een kaakriem gaat prima en daar doet mijn paard het ook goed op. Mijn huidige neusriem van Bridle2fit (iig, via hun aanmeter, ik vind hem niet terug op de site) gaat ook goed, maar na ruim een half jaar is die nog steeds niet mooi in model en ik denk dat de pasvorm toch niet helemaal bij z'n hoofd past. Het was de enige die niet op de bult viel en daardoor de beste, maar eigenlijk is deze het dus ook net niet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:49

Bowo schreef:
Weet iemand of ik ergens een losse neusriem met een kaakriem in maat XFull kan kopen (die past aan een Bridle2fit)?

Ik bedoel iets als een Chester Fairfield, Rambo Micklem of QHP Eris.

Mijn paard heeft een schiefel achtig plekje op zijn kaak waar een gewone hoge neusriem precies opvalt en dat wil ik eigenlijk voorkomen mocht dat gaan irriteren. Een kaakriem gaat prima en daar doet mijn paard het ook goed op. Mijn huidige neusriem van Bridle2fit (iig, via hun aanmeter, ik vind hem niet terug op de site) gaat ook goed, maar na ruim een half jaar is die nog steeds niet mooi in model en ik denk dat de pasvorm toch niet helemaal bij z'n hoofd past. Het was de enige die niet op de bult viel en daardoor de beste, maar eigenlijk is deze het dus ook net niet.

https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... -fairfield

Deze? Heeft een beetje dezelfde vorm.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:08

Full past, ik vind ze wel klein vallen. Wellicht de neusriem nog een gaatje omlaag, maar even wachten op de bakstukken dan kan ik hem met bit goed pas maken. Eens kijken wat ze van vaste bakstukken vind, ze heeft normaal de kieffer Amy maar die zit op zijn kleinst.

Afbeelding

Mijn paarden hebben allemaal een andere waar ze fijn mee lopen. Pony heeft een micklem, ruin een presteq die mijn merrie juist vreselijk vind. Het is even zoeken wat ze prettig vinden. Dan zijn zulke koopjes heel fijn!

Luckyshot79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:16

Mocht iemand een full kwijt willen, dan heel graag!! :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:10

Ah nee! Jammer dat ik dat foutje net heb gemist. Als iemand de full in bruin overheeft neem ik hem graag over, ook tegen een meerprijs wel O:)

Edit: zag hem nog online staan. Op de gok maar besteld.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:48

Ik kreeg t op de Belgische Horze nog steeds niet voor elkaar om te bestellen. Alles geprobeerd, ook via Paypal ipv Klarna en alle opties wbt adres maar nee.

Naar aanleiding van t bericht hierboven de bruine full besteld op de Nederlandse Horze.:wow:
Ben heel benieuwd, fjord gaat full niet passen maar mn bruine hopelijk wel.

Edit; zie net op marktplaats een maatje cob voor 200 euro voor de liefhebber… :')

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 12:58

Ik wacht nog steeds op mijn cob maatje haha, dpd bevestigt dat ze order hebben ontvangen van Horze maar daarna geen enkele beweging meer… Dus wacht maar rustig DPD af, zullen het wel druk hebben met alle Horze vrachten :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:18

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:19

Oh top!! Ik heb de cob besteld, maar als ik dit zo lees ben ik bang dat die te klein zal zijn.... En wilde toch eigenlijk al liever bruin, dus die dan ook maar voor de zekerheid. Vriendin baalde al enorm dat ze mis had gegrepen op de zwarte cob, dus kan die sowieso wel kwijt.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:14

Zag dat het via een partner van horze gaat, hoop niet een klein bedrijfje, die is dan wel failliet straks

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:20

Ik zag net dat mijn styx hoofdstel niet toegestaan is op wedstrijd hier. Baal ik wel echt van want ik vond hem geweldig. De reden is dat het geen volledige neusriem heeft (en ook de keelriem maar dat is simpel te omzeilen) Iemand ideetje over hoe ik dit kan oplossen? eventueel alternatieve hoofdstellen die er erg op lijken maar wel een volledige neusriem hebben? Ik baal echt want mijn paard liep ermee als een zonnetje

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:20

Mijne zijn onderweg! Ik ben benieuwd of ze gaan passen.

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:08

Ik heb naar aanleiding van dit topic een tijd terug de Lingus besteld maar helaas zit hij bij mijn paard niet goed. Ze heeft een te grote neus :+

Dus helaas gaat hij te koop, maat full helemaal nieuw. Iemand interesse voordat ik hem ‘openbaar’ te koop zet?

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:47

voor geïnteresseerden, er staat op marktplaats een heel lot aan anatomische hoofdstellen te koop. Het is een opruiming van schockemohle lookalikes, volgens mij het beta hoofdstel? helaas wel een sperriem eraan maar die doe ik dan heel los en ga eerst even kijken of ik hem er niet af kan halen.
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... S4wLjAuMA..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:37

Is niet de Nika?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:57

pantarhei schreef:
Is niet de Nika?

Wat bedoel je?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:57

Volgens mij de Nika ja. Als dat zo is, is het redelijke kwaliteit. Niet top, maar ook niet slecht.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:17

Daannvd92 schreef:
Ik kreeg t op de Belgische Horze nog steeds niet voor elkaar om te bestellen. Alles geprobeerd, ook via Paypal ipv Klarna en alle opties wbt adres maar nee.

Naar aanleiding van t bericht hierboven de bruine full besteld op de Nederlandse Horze.:wow:
Ben heel benieuwd, fjord gaat full niet passen maar mn bruine hopelijk wel.

Edit; zie net op marktplaats een maatje cob voor 200 euro voor de liefhebber… :')

Ah oliebol geen bruin full meer op de nederlandse site ;( Wou zo graag de bruine maar als ik zo zie gaat cob hem niet passen. Is een haflinger kruising dus wel breed hoofd

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:15

Ik heb een bruine full besteld, maar twijfel toch nog een beetje over de kleur. Wellicht dat ik er dan iemand anders blij mee kan maken :+