_xManadisx_ schreef:Ik hou me nogsteeds aanbevolen als iemand een cob overheeft!
En ik als iemand niet blij is met een zwarte full

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
christel0908 schreef:dieseltje09 schreef:Hier ook inderdaad een verzendbevestiging! Ik ben heel benieuwd. En in slechtste geval heb ik, als die pony niet lekker reageert op bitloos, een nieuw kopstuk voor mijn Beta
Hij kan ook met bit of semi bitloos
Je hebt dan we de los te bestellen bakstukken nodig .
Vince_Charm schreef:Hallo allemaal,
Wat leuk dat er zoveel berichten zijn over anatomische hoofdstellen. Enige nadeel is dat ik wel heel veel berichten door moet lezen voor ik wellicht antwoord heb op mijn vraag dus doe het even op deze manier.
Ik ben op zoek naar een anatomisch hoofdstel, niet bitloos, soepel leer en uiteraard fijne pasvorm.
Ik dacht dat de rambo micklem het helemaal was maar heb daar toch ook veel negatieve ervaringen over gelezen dat hij bij veel paarden niet fijn past en stug leer? Ook staan er wel erg veel te koop op marktplaats.
Ben benieuwd of jullie goede tips voor mij hebben. Alvast bedankt!
Stal_Fiore schreef:Hier nog geen verzendbevestiging… maar ik heb hem pas s avonds laat besteld, dus wellicht een dagje later.
Passen de bakstukken van de equitus beta er ook aan?
Vince_Charm schreef:Hallo allemaal,
Wat leuk dat er zoveel berichten zijn over anatomische hoofdstellen. Enige nadeel is dat ik wel heel veel berichten door moet lezen voor ik wellicht antwoord heb op mijn vraag dus doe het even op deze manier.
Ik ben op zoek naar een anatomisch hoofdstel, niet bitloos, soepel leer en uiteraard fijne pasvorm.
Ik dacht dat de rambo micklem het helemaal was maar heb daar toch ook veel negatieve ervaringen over gelezen dat hij bij veel paarden niet fijn past en stug leer? Ook staan er wel erg veel te koop op marktplaats.
lies schreef:Vince_Charm schreef:Hallo allemaal,
Proberen.. Trial and error, heb inmiddels 5 hoofdstellen hangen![]()
De micklem vond ze fijn, maar kreeg ik niet helemaal lekker afgesteld. Daarna andere hoofdstellen gehad met hoge neusriem, 1 met en 1 zonder sperriem, was het niet voor haar. De Vision Space van Kramer kon d'r ook niet bekoren. Volgende die ik gekocht heb is een Presteq Faysport. Nu ruim een week mee aan het rijden en het lijkt erop dat ze er wel mee kan leven![]()
Sta je op een pensionstal, vraag dan stalgenoten of je hun hoofdstel mag proberen. Indien dat niet het geval is, dan wordt het 'gewoon' kopen en eventueel weer verkopen als het niet is wat je paard wil
MyWishMax schreef:Het ligt helemaal aan het paard. Hier wad de micklem een ramp, paard ging er echt niet mee akkoord. Net als best wat andere hoofdstellen. En zelfs toenbik er 1 had waar ze fijn op liep kon het nog beter. Mocht een nieuw kopstuk testen en toen voelde het nog beter, terwijl ik daarvoor geen klachten had.
Dus zowel de soorten neusriemen, kopstukken en bakstukken wisselen per paard. Maar ook wel hoofdstel goed past, ze moeten we precies goed lopen op het hoofd anders werkt het anatomische al niet.