Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IBLZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:47

_xManadisx_ schreef:
Ik hou me nogsteeds aanbevolen als iemand een cob overheeft!

En ik als iemand niet blij is met een zwarte full *\o/*

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 20:00

christel0908 schreef:
dieseltje09 schreef:
Hier ook inderdaad een verzendbevestiging! Ik ben heel benieuwd. En in slechtste geval heb ik, als die pony niet lekker reageert op bitloos, een nieuw kopstuk voor mijn Beta :+

Hij kan ook met bit of semi bitloos
Je hebt dan we de los te bestellen bakstukken nodig .

Voordeel natuurlijk , ik kan gewoon de bakstukken van mn Beta erop klikken *\o/*

Voor iedereen die opzoek is helaas ik houd dus sowieso de cob, weet dat die goed zit op mn pony, dat is toch ook dezelfde maat als de Beta die ik al heb.

Granoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 22:04

Ik zou ook eventueel onderdelen van mijn delta er op kunnen zetten maar het deel waar ik meest bang voor ben is de neusriem en dat heeft net weinig zin om die te wisselen _O-
En mijn delta is bruin en deze is zwart oepsie

Ik hoop dat hij gewoon past want voor zover ik kan vinden is hij er ook niet in extra full helaas

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:20

Hier nog geen verzendbevestiging… maar ik heb hem pas s avonds laat besteld, dus wellicht een dagje later.

Passen de bakstukken van de equitus beta er ook aan?

Vince_Charm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:23

Hallo allemaal,

Wat leuk dat er zoveel berichten zijn over anatomische hoofdstellen. Enige nadeel is dat ik wel heel veel berichten door moet lezen voor ik wellicht antwoord heb op mijn vraag dus doe het even op deze manier.
Ik ben op zoek naar een anatomisch hoofdstel, niet bitloos, soepel leer en uiteraard fijne pasvorm.
Ik dacht dat de rambo micklem het helemaal was maar heb daar toch ook veel negatieve ervaringen over gelezen dat hij bij veel paarden niet fijn past en stug leer? Ook staan er wel erg veel te koop op marktplaats.

Ben benieuwd of jullie goede tips voor mij hebben. Alvast bedankt!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:27

Van de Micklem hebben ze nu een 2.0 versie, die schijnt verbeterd te zijn ten opzichte van de vorige + ook beter leer.

Maar ik heb hem niet dus kan er zelf geen ervaring over kwijt :)

IBLZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:46

Vince_Charm schreef:
Hallo allemaal,

Wat leuk dat er zoveel berichten zijn over anatomische hoofdstellen. Enige nadeel is dat ik wel heel veel berichten door moet lezen voor ik wellicht antwoord heb op mijn vraag dus doe het even op deze manier.
Ik ben op zoek naar een anatomisch hoofdstel, niet bitloos, soepel leer en uiteraard fijne pasvorm.
Ik dacht dat de rambo micklem het helemaal was maar heb daar toch ook veel negatieve ervaringen over gelezen dat hij bij veel paarden niet fijn past en stug leer? Ook staan er wel erg veel te koop op marktplaats.

Ik ben erg enthousiast over de Hooks Fairfield Lingus
https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... -fairfield

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:52

Het ligt helemaal aan het paard. Hier wad de micklem een ramp, paard ging er echt niet mee akkoord. Net als best wat andere hoofdstellen. En zelfs toenbik er 1 had waar ze fijn op liep kon het nog beter. Mocht een nieuw kopstuk testen en toen voelde het nog beter, terwijl ik daarvoor geen klachten had.

Dus zowel de soorten neusriemen, kopstukken en bakstukken wisselen per paard. Maar ook wel hoofdstel goed past, ze moeten we precies goed lopen op het hoofd anders werkt het anatomische al niet.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 09:56

Stal_Fiore schreef:
Hier nog geen verzendbevestiging… maar ik heb hem pas s avonds laat besteld, dus wellicht een dagje later.

Passen de bakstukken van de equitus beta er ook aan?

Ja er is geen verschil in bakstukken van Equitus dus die zijn gewoon onderling uitwisselbaar. (Behalve de Glam, daar zitten wel echt hele specifieke bij die hebben geen staafje maar een gesp om ze te bevestigen)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:14

Vince_Charm schreef:
Hallo allemaal,

Proberen.. Trial and error, heb inmiddels 5 hoofdstellen hangen :o
De micklem vond ze fijn, maar kreeg ik niet helemaal lekker afgesteld. Daarna andere hoofdstellen gehad met hoge neusriem, 1 met en 1 zonder sperriem, was het niet voor haar. De Vision Space van Kramer kon d'r ook niet bekoren. Volgende die ik gekocht heb is een Presteq Faysport. Nu ruim een week mee aan het rijden en het lijkt erop dat ze er wel mee kan leven :)
Sta je op een pensionstal, vraag dan stalgenoten of je hun hoofdstel mag proberen. Indien dat niet het geval is, dan wordt het 'gewoon' kopen en eventueel weer verkopen als het niet is wat je paard wil :D

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:08

Ik heb de hoofdstellen binnen :D
Morgen passen, heb cob en full dus hou er één over voor de liefhebber.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:46

Hier ook de hoofdstellen binnen!
Ga ze morgen passen

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:51

Ik heb hem nog steeds niet nodig maar als je er echt mee in je maag zit ;) maat full ;) ik zou ook niet willen dat je er ongelukkig van zou worden

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:40

_O-

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:06

Het is zo jammer dat die theta er niet in bruin op stond anders had ik hem wel besteld. Mocht iemand nog 1 willen verkopen in maat cob of full (zwart) let me know. De zwarte past wel bij mijn springzadel haha. Pony zit altijd tussen twee maten in dus lastig te zegen welke ik nodig heb.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:25

Voor de liefhebber heb ik een zwarte thema in cob over
Graag via pb
Al besproken

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:07

Ik ga hem zo passen!

Afbeelding

IBLZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:12

Wat is ie mooi <3

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:00

Wauw! Ik vind m ook echt heel mooi, nu baal ik nog meer dat bestellen hier niet lukte. ;(

Ben benieuwd hoe t op de paarden staat!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:27

Ja ik heb echt interesse in de cob als iemand er 1 over heeft :) mag je voor pb’en als je die hebt :)

Vince_Charm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:59

lies schreef:
Vince_Charm schreef:
Hallo allemaal,

Proberen.. Trial and error, heb inmiddels 5 hoofdstellen hangen :o
De micklem vond ze fijn, maar kreeg ik niet helemaal lekker afgesteld. Daarna andere hoofdstellen gehad met hoge neusriem, 1 met en 1 zonder sperriem, was het niet voor haar. De Vision Space van Kramer kon d'r ook niet bekoren. Volgende die ik gekocht heb is een Presteq Faysport. Nu ruim een week mee aan het rijden en het lijkt erop dat ze er wel mee kan leven :)
Sta je op een pensionstal, vraag dan stalgenoten of je hun hoofdstel mag proberen. Indien dat niet het geval is, dan wordt het 'gewoon' kopen en eventueel weer verkopen als het niet is wat je paard wil :D

Bedankt voor je tips!

Vince_Charm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:00

MyWishMax schreef:
Het ligt helemaal aan het paard. Hier wad de micklem een ramp, paard ging er echt niet mee akkoord. Net als best wat andere hoofdstellen. En zelfs toenbik er 1 had waar ze fijn op liep kon het nog beter. Mocht een nieuw kopstuk testen en toen voelde het nog beter, terwijl ik daarvoor geen klachten had.

Dus zowel de soorten neusriemen, kopstukken en bakstukken wisselen per paard. Maar ook wel hoofdstel goed past, ze moeten we precies goed lopen op het hoofd anders werkt het anatomische al niet.

Dank je wel

Vince_Charm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:01

Drico schreef:
Van de Micklem hebben ze nu een 2.0 versie, die schijnt verbeterd te zijn ten opzichte van de vorige + ook beter leer.

Maar ik heb hem niet dus kan er zelf geen ervaring over kwijt :)

Dankjewel!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:13

Voor het mooie had ik een full kunnen bestellen. Maar ik gok dat het nog iets uit loopt.

Er moet een grotere frontriem op. Dat wissel ik morgen even om.

Afbeelding
Afbeelding

IBLZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:13

Saaams schreef:
Voor het mooie had ik een full kunnen bestellen. Maar ik gok dat het nog iets uit loopt.

Er moet een grotere frontriem op. Dat wissel ik morgen even om.

[ [url=m/I8T0QE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wP5hEK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw <3