Nee dat is inderdaad niet heel veel, zag ook dat je advertentie hier op bokt automatisch gesloten is daar zal het ook vast wel iets aan liggen.
Zou hem eens op een paarden facebook pagina zetten, krijg je een hele boel meer animo
Vientje
Geplaatst: 08-10-15 13:15
Vind ik ook absoluut geen verkeerde prijs voor een ZGAN AB zadel Dondeyne Ik heb zelf wel gemerkt dat de categorie boven 800 tweedehands sowieso lastig verkoopt, veel mensen gaan dan toch naar een zadelmaker met tweedehands als ze zulk geld te besteden hebben. Dat zal ook wel wat meespelen in dat hij al lang te koop staat.
Ik zit in dubio. Arno heeft vorig jaar november een tweedehands Passier op mijn paard aangemeten, waar we nog steeds zalig mee rondkachelen ( zo blij! ). Op het oog ligt hij nog goed en paard loopt er nog super onder. Normaal gesproken zou ik nu sowieso de vulling nog eens laten checken (jaarlijkse controle), maar ik verwacht a) dat madame nog flink verandert binnen korte tijd ivm veulen, en b) dat ze niet heel lang meer onder het zadel gaat zijn aangezien de eerste zwangerschapskwaaltjes zich al aandienen. Dus om nu het zadel te laten checken en evt aanpassen zou eigenlijk een beetje onzinnig zijn, maar het zit me ook niet lekker om dat pas volgend jaar te gaan doen wanneer ze weer wat terug opgebouwd is onder het zadel na het veulen. Lastig lastig.
Ik zou dat toch pas volgend jaar doen Vientje. Zolang je paard er nog goed op reageert en je zelf geen grote oneffenheden voelt in de vulling...
Drachtigheid veranderd zoveel aan je paard, kan goed zijn dat ze volgend jaar na de dracht zoveel anders in haar vel zit.
Vientje
Geplaatst: 08-10-15 13:44
Das inderdaad precies waar ik over twijfel hij moet sowieso volgend jaar nadat ze weer terug in het werk is ernaar kijken, of het na de beeb nog allemaal wel past... Dat ga ik hoe dan ook laten doen. Maar het voelt zo knieperig om de zadelcontrole nu een jaar over te slaan
Niets knieperig aan hoor voor die paar keer dat je verwacht te gaan rijden. Als ik het me goed herinner gaf jou merrie prima aan of iets wel of niet lekker lag dus daar zou ik voor nu gewoon op af blijven geen.
Geld kun je vast en zeker wel ergens anders aan kwijt
Vientje
Geplaatst: 08-10-15 14:30
Citaat:
Geld kun je vast en zeker wel ergens anders aan kwijt
Hahaha ja, madam's buik is met 3 mnd dracht al uit al haar dekens gegroeid bijvoorbeeld
Ze is idd heel duidelijk als er iets niet lekker zit, dat is waar. Daarom verwacht ik ook niet heel lang door te kunnen rijden in de dracht. Dus wat dat betreft kan ik het wel gokken, zal haar niet gauw stuk rijden met een niet meer passend zadel gelukkig.
linda_arnold
Geplaatst: 10-10-15 19:00
Yeahhhhh!! Ons zadel is ook binnen!!
Arno maakte de wachttijd wel goed, nam uitgebreid de tijd voor onze merrie ondanks dat de afspraak later op de avond was.
Als dit zadel mijn partner en de merrie goed blijft bevallen wil ik toch het nieuwe jaar ( als ik zelf weer in het zadel kan)ook een (2e hands) AB dressuur versie.
dodeyne als ik het geld had wou ik zadel wel. Maar heb momenteel zoveel veearts rekeningen gehad en het zadel van de een past ook op de andere, dat ik nu niet meteen een andere moet. Eerst weer mijn potje aanvullen.
Ik heb afgelopen woensdag Arno op bezoek gehad. Na een zoektocht van een paar weken en zo'n 20 zadels geprobeerd te hebben, was het nu heerlijk zitten en zo wegrijden. Ik was zo opgelucht dat ik spontaan begon te janken hahaha.
Het is een zwarte SB geworden. Met wit biesje. Ik heb met de dikste wrongen gereden maar dat vond ik toch wel erg gesloten. Vervolgens nog 2 maatjes dunner geprobeerd maar dat vond ik lastig vergelijken omdat daar geen pad overheen zat. Uiteindelijk de gok genomen dat 1 maatje dunner perfect zal zijn. Leek ook het meest overeen te komen met de maat kniewrong van mijn KN Tango.
Ik wacht nu met smart op een leenzadel. Hopelijk hoor ik maandag dat hij wat heeft. Hij moest ff kijken of hij wat binnenkreeg of kon samenstellen.
Callas, mijn zadel is een medium voor rondgeribt paard met hoge schoft. Advertentie in mijn onderschrift is automatisch gesloten, maar zadel is er dus nog wel
Missanous, Arno kan zadels op elk paard aanpassen, maar het is natuurlijk voordeliger als het zadel zoveel mogelijk past (bv. boommaat).
Vientje, als Miep zo snel veranderd, lijkt het me logisch om volgend jaar pas verder te kijken. Ze geeft het toch wel aan als het haar niet lekker zit!
heb mijn paard namelijk te koop staan en mijn zadel heb ik in maart pas geleverd gekregen en is nog amper mee gereden........
er komt wel weer een nieuw paard en wil mijn zadel eigenlijk niet kwijt.....
IKbenEllen
Geplaatst: 12-10-15 13:25
missanous schreef:
zijn de zadels van arno op elk paard aan te passen?
Nee, moet wel bij paard passen natuurlijk . Ik heb Arno gevraagd naar zadel van Dondeyne, antwoord was: niet doen. Mijn paard heeft smalle rug en hoge schoft, zadel was medium.
Ik schuif ook even aan in dit topic. Vrijdagavond komt Arno om te kijken of er voor mij en mijn paard een fijn zadel te maken is. Heb ook al Drunens Ruiterhuis gehad. Hierbij lag de Anatomica Octant perfect op mijn paard. Helaas vind ik m zelf iets minder. Kan er wel op rijden hoor, maar voor € 1995,-- zou ik toch het liefst een zadel willen wat ook bij mij perfect past. Ik ben dus benieuwd of Arno iets beters heeft en anders zal het toch de Anatomica worden. Stalgenootjes zijn razend enthousiast over Arno. Maar als ik dan lees dat de wachttijden voor levering echt huge zijn en dat ie ook geen leenzadels heeft (?? of lees ik dit nu verkeerd) word ik toch wat bang...ik heb eingelijk ook een zadel per direct nodig gezien mijn zadel het niet meer echt is....
Ik heb altijd een leenzadel gehad maar hij moet natuurlijk wel een leenzadel hebben die bij je paard past. Verder denk ik dat je zeker voor die prijs een zadel bij Arno kunt krijgen die bij jou past. Hij kan namelijk alle onderdelen van zijn zadels combineren. Boom, kussens, zitting, wrongen, enzovoort worden allemaal naar jouw wensen en de bouw van je paard gekozen en ja, daar zit wel een wachttijd aan vast.. maar geloof me, die tijd is het echt wel waard hoor
Voor mij was het na een zoektocht van een paar weken en zo'n 20 zadels het enige zadel waar mijn paard fijn onder liep èn waar ik lekker op zat. Sommige maatzadelmakers hebben een kortere levertijd maar ik denk wel dat het het wachten waard is. Arno gaf bij mij vorige week een levertijd van 12/13 weken aan. Ik kom dan in de 1e of 2e week van januari uit. Aangezien de feestdagen er dan nog tussen zitten hou ik toch maar rekening met ietsje langer.
Leenzadels heeft hij wel maar ik moet er dus ook even op wachten. Best wel frustrerend als je zoals ik al even niet rijdt, je eindelijk hèt zadel vindt en dan nog 3 weken moet wachten...Maar goed, kosteloos leenzadel vind ik wel service. Doen ze niet allemaal en dan had je toch ook op zoek gemoeten naar een andere tussenoplossing
listiglistje
Geplaatst: 14-10-15 18:29
Ik heb ongeveer 14 weken moeten wachten, maar dat is het meer dan waard
Echt super maatwerk voor zowel mijn paard al mijzelf, al mijn persoonlijke wensen en ideeën waren mogelijk.... geen standaardzadel dus, maar speciaal gemaakt voor ons 2, mijn zadel is daardoor ook uniek, dat is echt bij geen enkele leverancier mogelijk! Service achteraf is ook meer dan prima dat is als je een standaardzadel koopt ook wel anders!
Oke..bedankt voor de reacties. Veel tevreden klanten ook hier lees ik, ook al heeft hij dus een lange wachttijd. Nu heb ik gisteren de mogelijkheid gekregen om een bijna splinternieuw Brandt zadel van een stalgenootje uit te proberen. Dit heeft gelegen op eenzelfde type paard als de mijne, en als hij het passend kan krijgen zou ik het kunnen overnemen. Dus dat zou natuurlijk helemaal super zijn. En een Brandt zadel en niet hoeven wachten. Maar ja...nu maar hopen dat dit lukt en anders wordt het toch wachten
Ik ben ook zeker tevreden heb al een op maat gemaakte voor een moeilijke schoft rug. Gister voor mijn jonge paard een mooi tweedehands van hem overgenomen. Als hij weer uit zijn zadel gegroeid is het zelfde bedrag terug. Goede service. Ben erg blij met beide zadels.
Gisteren zou hij komen...afspraak stond om half 8. Hij belde dat hij het niet ging halen, werd negen uur, toen nog eens...werd wek 10 uur. Toen nog eens dat ie het niet meer ging halen haha...wordt nu gelukkig maandag, dus hoef niet lang te wachten
Bij mij was hij ook te laat. Had met pech gestaan. Werd 4 uur ipv half 2. Mazzel denk ik dat ik halverwege de dag gepland stond. 2 november heb ik tussen half 6 en half 7 een afspraak. Zorg wel dat ik al wat gegeten heb hehe.