RiannaB schreef:Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraagje. Aangezien jullie ervaring hebben met verschillende boomloze zadels kunnen jullie mij misschien een beetje op weg helpen.
Ik heb op dit moment gewoon een boomzadel, dressuur, van kunststof. Nu rijd ik eigenlijk alleen nog maar buitenritten en heb ik al snel last van de binnenkant van mijn bovenbenen (ik ben ook niet erg lenig, vergeleken met de gemiddelde mens) doordat mijn benen in een houding naar achteren gedrukt worden. Ik zou uiteindelijk dus graag een ander zadel willen.
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar wat er zoal aan boomloze zadels is. Mijn paard is breed (en op het moment met flinke grasbuik) en heeft weinig schoft. Laatst mocht ik van een weidegenootje een westernzadel van Barefoot proberen, maar dat zat gigantisch breed, ook niet erg fijn voor mijn benen.
Wellicht weten jullie in welke hoek, bij welk merk of type zadel ik beter kan zoeken?
Ik hoorde iets over de Ghost dacht ik, dat die niet zo breed zou zitten? En welk model dan? Of een ander merk?
Ze negeren je helemaal

Ghost zit een stuk smaller - dat hoor ik van iedereen. Dus ik zeg het niet omdat ik dat vindt (promoot)

Model maakt niet uit. Je kunt eventueel Teteltee langs laten komen, die komt met meerdere merken en modellen bij je langs, zodat je kunt testen wat voor jullie het beste werkt.
Er zullen ongetwijfeld van Barefoot ook modellen zijn die wat minder breed zitten dan het westernzadel, dan kan je bij haar dus ervaren.