Silence schreef:Dit is een maat 2 inderdaad.
Ik weet niet of ik met maat 40/42 lekker zit in een maat 1.
Je zou het kunnen proberen.
Wij hebben destijds een maat 1 getest en vonden hem best ruim zitten.
Ik heb zelf ook maat 42.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nientje78 schreef:Silence schreef:Dit is een maat 2 inderdaad.
Ik weet niet of ik met maat 40/42 lekker zit in een maat 1.
Je zou het kunnen proberen.
Wij hebben destijds een maat 1 getest en vonden hem best ruim zitten.
Ik heb zelf ook maat 42.
Sonja_vR schreef:PeerAppel schreef:Ik train Abby niet, ik richt haar niet recht. Het enigste wat ik doe is haar een heleboel laatste plezierige jaren bezorgen dmv buitenritjes etc. En dat vind ze meer dan prachtig. En ze loopt ook helemaal niet zoals dat paard in het filmpje.
Al voel ik me wel een beetje beledigd met 'van die meiden die met neckrope en bitloos rijden' en 'sommige recreatieruiters'.
waarom zou je?
volgens mij woord er gedoelt op een groep mensen die vooral met dergelijke dingen bezig om te laten zien wat ze kunnen en helemaal voorbij gaan aan het stukje gym wat een paard nodig heeft om een ruiter te kunnen dragen...iets waar ze helemaal niet voor gemaakt zijn .
er word ook nergens gezegd dat jij dat doet, dat Abby verkeerd loopt of wat dan ook...
niet gelijk vanalles op je zelf betrekken hoor
het gros van de paarden is, zeker als ze al wat langer onder het zadel zijn al heel wat beter in de spieren dan jong spul, en veel paarden zijn buiten prima te trainen
, ik train over het algemeen meer buiten dan in een bak...mijn verkochte merrie heb ik vorig jaar na twee keer bak hobbelen verder buiten doorgereden, ging prima
alleen soms heb je een paard wat beter wat meer bakwerk zou doen ...
en trainen, dat verschilt ook weer per paard, de 1 heeft veel meer nodig dan de ander...
om het bruggetje naar boomloos weer te maken, merk bij boomloos dat ik het veel beter/fijner voel wat er onder de bips word uitgevreten
erg fijn om die spieren te voelen gaan
nickyu schreef:@julius_juut
een boomloos knight rider zegt me echt niks , kan zo snel ook niks vinden
wat is je eerste indruk van dit zadel?
vorm paard zal ook wel meespelen en verwacht vorm arm zadel zal niet positief meewerken
neem aan dat t zadel geen 10kg weegt , dus staart breken van het zadel gewicht wat er ineens druk op geeft
lijkt me sterk .. andere optie is er een achter singel oplaten zetten
zoals bij western zadels , niet het tussen stukje tussen de 2 singels vergeten , en niet te strak ,
uit mijn hoofd minimaal hand breedte tussen buik en singel
dan komt t zadel wel wat omhoog bij enorme bokken maar niet ver