meiske1577 schreef:Ik heb zijn hoofd helemaal na laten kijken bij de veearts in samenwerking met een bitfitter. Rijd nu met een simpel dubbelgebroken watertrensje, anatomisch gevormd.
De lage neusriem gaf volgens de bitfitter het meeste druk achter de oren, de gecombineerde minder en de micklem het minste. Misschien een idee, las je dat nog niet doet, om ook achter de oren een drukverdeler onder het hoofdstel te doen.
Het is sowieso het proberen waard, een lage neusriem en idd een stuk goedkoper te proberen dan een micklem. Je kan volgens mij wel bij Dochorse de micklem ook proberen, krijg je hem 7 dagen en als je hem wilt houden krijg je een nieuwe toegestuurd.
Bedankt voor de tip! Ik zat er ook al aan te denken gewoon eem goedkoop lage neusriem hoofdstel te kopen van HH, is €37. Dan een bontje voor achter de oren er bij zit ik op ongveer €45-50. Maar ben bang dat het leer daar van heel ergs stug is. En nu met de korting bij de divoza heb je die rossner voor €57,50 incl verzenden. Dan nog een bontje erbij dus rond dr 70 kom ik dan uit. Zit nu toch een beetje te twijfelen, ik kan natuurlijk ook een goedkope halen en als lage neusriem bevalt later een wat duurdere aanschaffen. Maar de korting van divoza is tm vandaag, dus moet toch echt gaan beslissen