Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:59

Ik reed altijd met lage neusriem, dacht ook dat paard dit fijn vond. Hij liep er ook rustig mee, maar hij bleef klooien in zijn mond. Uiteindelijk toch de micklem aangeschaft en hij vind dit duidelijk veel fijner. Hij kauwt, maar zachtjes, niet als een gek zitten knagen.
Het verschilt per paard ook heel erg natuurlijk, maar ik had nog eens mijn lage neusriem gebruikt. Zelfs bij het opzadelen vond hij dit hoofdstel niet meer fijn. Zolang ik niet aan het bit kwam was het oke, maar als ik even de teugels vastnam werd hij duidelijk weer nerveus en begon hij te kauwen en zijn tong uit te steken tegelijk.

Ik denk dat bij mijn paard het vooral was dat hij het bit niet op de lagen wou hebben liggen. Nu 'zweeft' het bit een beetje meer en dat vind hij absoluut veel fijner. Zou ik zelf overigens ook fijner vinden :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:10

Zoveel mensen, zo veel wensen. O nee we hebben het hier over paarden. Die hebben ook wensen ;)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:17

IwanLuver schreef:
IJentel schreef:
Ik zit er aan te denken om m toch maar niet meer aan te schaffen. Voor een stillere ligging en bij paarden die wat gevoelig zijn hoor ik ook dat ze vaak heel fijn lopen op een gewoon hoofdstel met lage neusriem. Dus denk dat ik maar gewoon zoiets aanschaf. Scheelt een hoop in geld.

Zo ging het mij net zo. Ik had de rambo gekocht, de multi. Deze zat niet mooi en ik vond de kwaliteit tegen vallen qua prijs, voor een kieffer betaal je even veel en het leer voelt beter.

Vandaag voor het eerst met een lage neusriem gereden en het ging lekker. Ze was rustiger met het hoofd en stiller in de aanleuning. Voor mij is de lage neusriem de oplossing.

Bedankt voor je berichtje! Ik vind de competition deluxe om te kwijlen, mqar pfoe €160.. En als ik de lage neusriem van rossner morgen bestel kost hij 57,50 incl verzenden. Scheelt n hoop!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:24

Mijn paard vind de lage neusriem absoluut niet fijn, zit te laag op zijn neus naar zijn zin. De eerste keren dat ik er mee reed dacht ik dat dat echt de oplossing was, maar hij ging er naar verloop van tijd steeds meer mee rommelen en schuren en met zijn mond rommelen en draaien.
Weer terug bij af dus.

De micklem is hij rustiger op, al blijft het altijd moeilijk. Het is gewoon een heel gevoelig paard. Met gecombineerde neusriem liep hij op zich niet veel slechter als op de micklem. Dus het is voor ons ook nog geen wondermiddel, maar dat zal wel niet bestaan denk ik :D

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:34

Leen schreef:
Ik reed altijd met lage neusriem, dacht ook dat paard dit fijn vond. Hij liep er ook rustig mee, maar hij bleef klooien in zijn mond. Uiteindelijk toch de micklem aangeschaft en hij vind dit duidelijk veel fijner. Hij kauwt, maar zachtjes, niet als een gek zitten knagen.
Het verschilt per paard ook heel erg natuurlijk, maar ik had nog eens mijn lage neusriem gebruikt. Zelfs bij het opzadelen vond hij dit hoofdstel niet meer fijn. Zolang ik niet aan het bit kwam was het oke, maar als ik even de teugels vastnam werd hij duidelijk weer nerveus en begon hij te kauwen en zijn tong uit te steken tegelijk.

Ik denk dat bij mijn paard het vooral was dat hij het bit niet op de lagen wou hebben liggen. Nu 'zweeft' het bit een beetje meer en dat vind hij absoluut veel fijner. Zou ik zelf overigens ook fijner vinden :)

Ah oke! Mijn paard kauwt ook zo en zit ook zo met zijn tong. Maar ik rijd dan ook met een gecombineerde neusriem. Op een dubbel gebroken watertrensje met van die avacallo bitringen met gel erin, die een stukje de mond in gaan (gevoelige mondhoeken). Dat kauwen deed hij ook zonder de bitringen, maar toen nog wat meer. Maar het is niet zo dat hij last heeft van het hoofdstel. Vind het wel de moeite waard eerst een keertje met lage neusriem te rijden! Voor ik zo'n duur hoofdstel aanschaf! Hoe mooi hij ook is haha

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:28

Ik heb zijn hoofd helemaal na laten kijken bij de veearts in samenwerking met een bitfitter. Rijd nu met een simpel dubbelgebroken watertrensje, anatomisch gevormd.

De lage neusriem gaf volgens de bitfitter het meeste druk achter de oren, de gecombineerde minder en de micklem het minste. Misschien een idee, las je dat nog niet doet, om ook achter de oren een drukverdeler onder het hoofdstel te doen.

Het is sowieso het proberen waard, een lage neusriem en idd een stuk goedkoper te proberen dan een micklem. Je kan volgens mij wel bij Dochorse de micklem ook proberen, krijg je hem 7 dagen en als je hem wilt houden krijg je een nieuwe toegestuurd.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:17

meiske1577 schreef:
Ik heb zijn hoofd helemaal na laten kijken bij de veearts in samenwerking met een bitfitter. Rijd nu met een simpel dubbelgebroken watertrensje, anatomisch gevormd.

De lage neusriem gaf volgens de bitfitter het meeste druk achter de oren, de gecombineerde minder en de micklem het minste. Misschien een idee, las je dat nog niet doet, om ook achter de oren een drukverdeler onder het hoofdstel te doen.

Het is sowieso het proberen waard, een lage neusriem en idd een stuk goedkoper te proberen dan een micklem. Je kan volgens mij wel bij Dochorse de micklem ook proberen, krijg je hem 7 dagen en als je hem wilt houden krijg je een nieuwe toegestuurd.

Bedankt voor de tip! Ik zat er ook al aan te denken gewoon eem goedkoop lage neusriem hoofdstel te kopen van HH, is €37. Dan een bontje voor achter de oren er bij zit ik op ongveer €45-50. Maar ben bang dat het leer daar van heel ergs stug is. En nu met de korting bij de divoza heb je die rossner voor €57,50 incl verzenden. Dan nog een bontje erbij dus rond dr 70 kom ik dan uit. Zit nu toch een beetje te twijfelen, ik kan natuurlijk ook een goedkope halen en als lage neusriem bevalt later een wat duurdere aanschaffen. Maar de korting van divoza is tm vandaag, dus moet toch echt gaan beslissen :+

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:46

Je kan ook alleen een losse neusriem halen voor 15 euro.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:58

IwanLuver schreef:
Je kan ook alleen een losse neusriem halen voor 15 euro.

Dat kan helaas niet.. Ik heb een rossner en daarbij moet de neusriem aan twee kanten met een gespje vast ipv onder het kopstuk langs. En zo een heb ik er nog niet gevonden!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:14

Maar die gebruikte hem toch als bit loos?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:45

IJentel schreef:
meiske1577 schreef:

Bedankt voor de tip! Ik zat er ook al aan te denken gewoon eem goedkoop lage neusriem hoofdstel te kopen van HH, is €37. Dan een bontje voor achter de oren er bij zit ik op ongveer €45-50. Maar ben bang dat het leer daar van heel ergs stug is. En nu met de korting bij de divoza heb je die rossner voor €57,50 incl verzenden. Dan nog een bontje erbij dus rond dr 70 kom ik dan uit. Zit nu toch een beetje te twijfelen, ik kan natuurlijk ook een goedkope halen en als lage neusriem bevalt later een wat duurdere aanschaffen. Maar de korting van divoza is tm vandaag, dus moet toch echt gaan beslissen :+

En staat er niks op marktplaats?
Ik denk dat de HH inderdaad wel wat stugger is. Bij mij was het grootste probleem dat de bakstukken van de neusriem bijna in zijn oog zaten, heb echt moeten zoeken naar een goed passende destijds.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:58

Ik heb de Competition vandaag gekocht bij Divoza. Nu het lange wachten totdat hij aankomt.. omdat hij niet meer op voorraad was... Wel mooi die 25% korting natuurlijk!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:14

Ik was net bij EJ Breda en daar hingen er nog een paar...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:21

Catoohh schreef:
Ik heb de Competition vandaag gekocht bij Divoza. Nu het lange wachten totdat hij aankomt.. omdat hij niet meer op voorraad was... Wel mooi die 25% korting natuurlijk!

ik ben aan het twijfelen of ik hem zal bestellen. 25% korting is natuurlijk leuk op zo'n bedrag.

Maar weet niet goed welke maat ik moet hebben.
mijn ruin heeft normaal een (grote) cob, sommige cob halsters passen niet en cob hoofdstel paste laatst ook niet, maar das meer door de breedte van zn hoofd. Qua lengte kan ie cob wel hebben..

Ben bang dat ik lang wacht, en hem dan alsnog terug moet doen :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:24

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal posts over een imitatievariant van de Rambo Micklem verwijderd. In dit topic is het enkel toegestaan het originele product te bespreken.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:29

Kan je ook toelichten dan waarom dat is Amarayllis ? Vind het namelijk een beetje onzin, ik heb zelf 2 originele micklems maar het is toch alleen maar interessant om dat hoofdstel te vergelijken met soortgelijke hoofdstellen?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:29

Ik weet ook niet echt hoe ik een nieuw topic dan zou moeten noemen. Rambo Micklem-achtige hoofdstellen?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:31

Micklem-neppers? ;)

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:40

MoniekV schreef:
Ik was net bij EJ Breda en daar hingen er nog een paar...

Helaas is dat niet om de hoek voor mij.. Dan koop ik het liever online, met bezorgservice :+ :o

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:52

Even een vraagje ; wat is nu het verschil tussen de rambo multi bridle en de comp/ rein? Ik dacht eerst dat alleen de ene geen kaptoom ring had maar klopt het dat de comp/ rein geen bitloze fucties heeft? En de multi bridle is er alleen met koperen gespen he?

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:00

Agradi heeft ook beide hoofdstellen dat is het nu goedkoper, watten bestellen nie bij divoza?

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:04

Dott schreef:
Catoohh schreef:

ik ben aan het twijfelen of ik hem zal bestellen. 25% korting is natuurlijk leuk op zo'n bedrag.

Maar weet niet goed welke maat ik moet hebben.
mijn ruin heeft normaal een (grote) cob, sommige cob halsters passen niet en cob hoofdstel paste laatst ook niet, maar das meer door de breedte van zn hoofd. Qua lengte kan ie cob wel hebben..

Ben bang dat ik lang wacht, en hem dan alsnog terug moet doen :')

hier bijna t zelfde! Ik ben bang dat als ik zo lang wacht en hem binnen heb dat hij net niet mooi zit en ik een extrafull nodig ben. En die hebben ze niet. Dan moet hij weer terug en wachten op geld terug en kan ik ergens anders opzoek. Voor mij word het dus eerst de rossner met lage neusriem!

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:06

_Klein_83 schreef:
Even een vraagje ; wat is nu het verschil tussen de rambo multi bridle en de comp/ rein? Ik dacht eerst dat alleen de ene geen kaptoom ring had maar klopt het dat de comp/ rein geen bitloze fucties heeft? En de multi bridle is er alleen met koperen gespen he?

Er zit geen ringetje op de competition, en inderdaad geen bitloze functies. Is enkel te gebruiken met bit. Wil je bitloos moet je de multi hebben! Over de gespen weet ik zo niet..

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:24

Ik kom ook even binnen vallen!

Ik heb zojuist de multi besteld bij agradi (met 37% korting!), ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen! Loop al een hele tijd te worstelen met hoofdstellen.

Is dit topic alleen voor de competitie of ook voor multi? :)

Ik heb een cob besteld, heeft mijn merrie altijd, hopelijk past ie!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:27

Zijn hier eigk mensen die gebruik hebben gemaakt van de test service van dochorse voor dit hoofdstel? Hoe beviel dat? (Mag ook in pb)