[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:36

En anders met zijn geverfde halster, maar zoals de zending er nu voor staat kom hij morgen. :j :j :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:36

Dubbel feestAfbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 07:27

Kirsha schreef:
Die Chicagoschroefjes had ik gezien ja, maar weet even niet hoe ik dat zo moet regelen. Er zit namelijk niet echt een gaatje in waar die dingetjes doorheen kunnen, dat is het hele probleem :D Twijfel of ik er een gaatje in zal prikken, vind het aan de ene kant zonde, aan de andere kant, ik was toch niet van plan hem te verkopen. Ik hoor allemaal woorden die ik niet ken, spietjes, vijsjes, ik zal vanavond even googlen :)

Er bestaat een gaatjes tang waarmee je mooie ronde gaatjes in leder kan maken, als je dit niet hebt kan de schoenmaker jou mss verder helpen. Ik spuit ook een beetje haarlak op de schroefjes en draai ze dan in, dat kleeft een heel klein beetje...net genoeg dat het niet los komt en je het ook zelf makkelijk kan losdraaien :D

draaakje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:18

He wat vervelend M_hartje_M... Sterkte

Leuke foto's Marcelle!

Handig die haarlak tip. Ik denk dat je met een gaatjes tang wel mooie gaatjes kunt maken.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:37

Ik krijg tijdelijk een BF nevada te leen. Maar mijn paardje heeft nogal een korte rug. Zijn hier meer mensen die met een nevada rijden met een paardje met korte rug? Ik krijg em vanmiddag. Kennis van mij is zwanger en gebruikt em niet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:46

jomaro schreef:
@buitenzinnig de link in je onderschrift laten heel veel plaatjes zien van boktmarkt ;)

Ah, ik zie het, bedankt!

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:00

Ik heb een tijd terug een bf cheyenne gekocht, helaas vlak erna uit de running ivm een peesblessure bij mijn merrie waar ik het zadel voor had gekocht. Maar het huidige zadel van mijn ruin ligt opnieuw weer niet lekker. In oktober vorig jaar zadelmaker laten komen en die had het zadel weer passend gemaakt, tijdje goed gelegen maar ik denk toch dat hij eruit gegroeid is. Voor de zekerheid het bf zadel erop gelegd met halstertouw om te checken of dat zn ruggengraat vrij ligt, en dat ligt tie. Heb ermee gereden en man wat een vrijheid had hij gekregen! Hij liep heerlijk! *\%/* Zadel schoof niet, ook niet met opstappen en hij bleef netjes op z'n plek liggen tijdens de gallop. Ik zoek nu dus eigenlijk een tweede bf erbij! Ben aan het neuzen op bokt en op marktplaats en ik dacht laat ik het hier ook even vragen :D dus heeft er hier iemand een bf met vps voor een leuk prijsje te koop?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:08

Mijn continental western laarsjes zijn gisteren binnen gekomen <3

Nu moet de poow weer goed gaan lopen....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:10

Hoe laat komt de dierenarts ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:12

Na 1 uur belt hij mij eerst terug. Als ze nog steeds hetzelfde loopt als gisteren komt hij. Zo doet hij dat altijd want hij heeft vaker dat hij voor niets moet komen.

Dus ik denk rond 2 of 3 uur :) verwacht niet dat ze vandaag beter loopt en wil gewoon iets uitgesloten hebben want heb geen flauw idee waar het vandaan komt...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:29

Ben heel benieuwd.
Duimen draaien voor jullie in elk geval :(:)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:35

Wat vervelend M_hartje_M, ik hoop dat het meevalt..

Ik zit ziek thuis, dus stalgenootje heeft ponylief even in het weiland gelongeerd (poging tot), nouu pony werd boos joh! Steigeren en bokken enzo omdat ze geen gras mocht. Toen is ze maar gaan wandelen. Dag erna heeft de andere verzorger ook weer gelongeerd en even verteld (met de zweep) dat ze gewoon moest lopen en toen was het klaar :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:07

Sussanne schreef:
Ik krijg tijdelijk een BF nevada te leen. Maar mijn paardje heeft nogal een korte rug. Zijn hier meer mensen die met een nevada rijden met een paardje met korte rug? Ik krijg em vanmiddag. Kennis van mij is zwanger en gebruikt em niet.

Ik heb er een gehad en vond hem tegen vallen qua lengte..Ik weet niet hoe groot je paardje is en hoe de rug eruit ziet?Ik heb forse arabieren maar met korte rug..

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:24

pleiada schreef:
Ik heb er een gehad en vond hem tegen vallen qua lengte..Ik weet niet hoe groot je paardje is en hoe de rug eruit ziet?Ik heb forse arabieren maar met korte rug..

Ik heb en merens van 148. De bf bbp legt op zich mooi qua lengte maar die is 50cm. Ze heeft niet zo' n lange rug. Ik zag dat de nevada 57cm is, lijkt me namelijk vrij lang voor haar. Moet em vanmiddag maar even passen. Maar tot waar mag een barefoot liggen. Ik zie veel verschillende foto's, de een ligt tot de lendenen en de ander als een gewoon zadel. Ik wordt zelf altijd zo onzeker. Ze heeft al een drukplek van de vorige eigenaar geërfd.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:33

Qua lengte hou ik zelf altijd een hand voor het heupbot aan(met een boomloos westernzadel)..Bij boomloos gaat het er in de eerste instantie om waar jij zit in het zadel maar het zadel zou echt te lang worden en irriteren als hij voorbij dat punt komt..De nevada die ik had was zelfs nog langer dan 57 cm toen ik op ging meten,maar misschien verschilt dat hoor..

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:27

Ik zou je leen-Nevada er gewoon even opleggen, een foto maken en hier plaatsen en dan krijg je vanzelf tips :j

En je hebt zelf denk ik genoeg gezond verstand om te kijken of iets écht niet kan of niet :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:18

Ik vind de barefoot cheyenne net een van de 'mooiere' barefoots maar als western ruiter zie ik dat niet zitten ik vind die fenders zo lelijk :( Ik ben te kieskeurig!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:58

Ik vind de fenders ook niet wat. Gebruik gewoon engelse beugelriemen

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:34

Dierenarts is geweest!!!

Eerst stappen op het harde, vervolgens stappen en draven op zand. Het zat duidelijk in het linkervoorbeen. Hij heeft gevoeld en vervolgens met een tang in beide hoeven geknepen. Het probleem zat dus echt in de linkervoorhoef.

Meteen vertelde ik over de zwakke hoefwand en dus ook dat meerdere mensen white line dachten. Hij zelf denkt dat het een hoefzweer is aangezien ze reactie geeft op 1 plek van de hoef en op de rest van de hoef niet.

Hij heeft me voor nu ontstekingsremmers meegegeven voor de komende 5 dagen. Hij wou liever niet meteen het ijzer eronder uit halen aangezien de hoefwand zwak is en ze nog niet vreselijk mank loopt maar onregelmatig.

We gaan dus kijken hoe het de komende 5 dagen loopt en als het niet beter word komt hij terug en kijken we dan verder. Dan gaat het ijzer eronder uit en dan zien we verder :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:03

Ontstekingsremmers ?

Die zweer moet toch juist rijpen en doorbreken als hij niet gelijk kan worden uitgesneden ?
Zou toch de smid even bellen ...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:07

Ja, ontstekingsremmers.

Dit omdat hij niet kan zeggen of het een echte hoefzweer is of niet. Het is wel duidelijk een probleem wat zich in de hoef afspeelt. Hij wilt niet meteen het ijzer eraf gaan halen omdat haar hoefwand al zwak is en iedere keer het ijzer verwijderen maakt de hoefwand alleen maar zwakker. We proberen het de komende dagen met de ontstekingsremmers en als het daarmee niet beter word komt hij terug en gaat het ijzer eraf. Dat kan mijn DA ook, heb hem vaker aan het werk gezien met hoefzweren gelukkig.

Bedankt voor je advies maar ik ga nu echt eventjes niks meer van bokt aflezen en gewoon luisteren naar mijn DA :)

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:08

Het zadel is er :) maar nu. Heb em er even op gehad. Wil vanavond de pommel even bloot op de rug passen.
Heb even twee foto's gemaakt, maar moest even snel, ivm doorzaaien grasland.

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullievan de lengte. Ik heb hier nog een langere banaansingel liggen, dus dat de singel naar voren ligt is zo verholpen met de banaansingel. Dit is trouwens een nevada zonder vps.
Laatst bijgewerkt door Sussanne op 14-03-14 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:08

Dan zeg ik verder niks meer :x

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:10

Hihi je mag gerust zeggen wat je wilt hoor Shirley :D Ik vertrouw alleen eventjes op mn dierenarts, dat is alles!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:27

Hopen dat het een hoefzweer is hartje :j

Sussanne: kan prima toch, zeker met een langere banaansingel er aan moet het imo best netjes kunnen liggen +:)+