Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Catoohh

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:19

Heeft iemand enig idee waarom Epplejeck de Competition niet meer op de site heeft staan? Hij stond er wel op. Is dat omdat hij uitverkocht is? En weet iemand wanneer hij bij Epplejeck weer binnenkomt dan?

Want met die 25% korting wil ik hem graag aanschaffen... Maarja. Dat gaat een beetje moeilijk zo. :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:55

Hij is uitverkocht..

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:12

Ze wetej niet wanneer hij weer binnenkomt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:32

Epplejeck heeft nooit dingen op voorraad als je het nodig hebt :')

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:36

:p

Ik ben ergens wel een beetje bang dat ik geen verschil merk met mijn andere hoofdstel en dan zo veel geld kwijt ben..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:13

Naomi_Haffie schreef:

Ik ben ergens wel een beetje bang dat ik geen verschil merk met mijn andere hoofdstel en dan zo veel geld kwijt ben..

Heb ik precies hetzelfde :')

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:17

Dott schreef:
Naomi_Haffie schreef:

Heb ik precies hetzelfde :')

Dat heb ik ook een beetje, maar tegelijkertijd vind ik het ook een heel mooi hoofdstel om te zien. Dus stel er zou niet veel verschil in zitten, zou ik het ook gewoon heel mooi vinden vanwege het eenvoudige design.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:19

Ik heb hem ook gekocht omdat ik hem mooi vind en als m'n paard er beter van werd was dat mooi meegenomen. Dat is zo dus extra fijn! Maar anders had ik gewoon een heel mooi hoofdstel. :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:21

Ik vind het ook een mooi hoofdstel hoor, maar ik pluk normaal bijna alles van MP enz. Duurste hoofdstel wattie heeft was 20 euro :')

Dus is dan ff slikken om zo'n bedrag uit te geven :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:22

Ja okee heb wel die van EJ voor €60 om die reden. Vind 'm ook errug duur voor alleen mooi.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:24

Jildau schreef:
Ja okee heb wel die van EJ voor €60 om die reden. Vind 'm ook errug duur voor alleen mooi.

Maar reageert jou paard wel positief op het hoofdstel, of merk je geen verschil? En wat vind je van de kwaliteit van de EJ "namaak"?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:24

Hallo mag ik hier ook even invallen.
Heb het topic even doorgenomen en ook overstag gegaan om een competition te kopen. Heb m met korting bij divoza gekocht.
Hoe vinden jullie m bij mijn paard zitten?

De neusriem lijkt wat hoog als ik het vergelijk met andere foto's. Maar hij valt wel mooi om het jukbeen.
Als ik hem lager doe ben ik bang dat de keelriem ook te laag zit.

Ik hou trouwens de originele frontriem er maar om. Had eerst een rechte fronriem met bling, maar die trok heel raar naar boven. Mijn paard heeft nog wel een fijn shique hoofdje, dus dan vind ik zo 'simpel' zwart ook nog wel mooi staan.

Afbeelding
Afbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:36

Zou hem een gaatje lager doen, tilt zo ook het bit behoorlijk op.... De keelriem hoort bij dit hoofdstel iets lager te zitten dan bij ' normale' hoofdstellen...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:43

Catoohh schreef:
Jildau schreef:

Maar reageert jou paard wel positief op het hoofdstel, of merk je geen verschil? En wat vind je van de kwaliteit van de EJ "namaak"?

Ik vind hem stabieler, was eerst onrustiger met het hoofd. En grijpt niet meer elke kans aan om te gaan schuren. Ik vind het leer mooi zacht en soepel maar kwaliteit niet geweldig! Stalgenootje heeft haar geld al terug omdat 'ie kapot was na 4 keer rijden. Maar misschien had zij een maandagochtend model? Mijne is nog prima!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:46

meiske1577 schreef:
Zou hem een gaatje lager doen, tilt zo ook het bit behoorlijk op.... De keelriem hoort bij dit hoofdstel iets lager te zitten dan bij ' normale' hoofdstellen...

Ok bedankt, ga ik morgen even kijken hoe die dan valt.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:26

Jildau schreef:

Heb je trouwens voor jou paard middel of paard?

Ik heb nu een full hoofdstel en die zit wel op zn strakst maar had toendertijd een cob neusriem gekocht en die was echt te klein..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:31

Mijne heeft middel/cob! :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:49

@Marloes ik vind de neusriem ook hoog ogen :) Ik heb hem zelf in ieder geval lager hangen.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:51

Ik zit er aan te denken om m toch maar niet meer aan te schaffen. Voor een stillere ligging en bij paarden die wat gevoelig zijn hoor ik ook dat ze vaak heel fijn lopen op een gewoon hoofdstel met lage neusriem. Dus denk dat ik maar gewoon zoiets aanschaf. Scheelt een hoop in geld.

Denk dan aan deze, nu met die 25% korting. Heb niks met die frontriem dus die gaat er af :p en tja dat lak op die neusriem had van mij ook niet gehoeven, maar ik weet van rossner dat het mooi zacht is onderlegd en het fijn leer is. Wou eerst een losse frontriem halen maar heb nu ook een rossner en dan moet ik er een met aan twee kanten gespjes ipv die onder t kopstuk langs gaat en die is noet te vinden.

Dit is degene waar ik naar kijk : http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... dstel.html

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:52

marloes_s schreef:
Hallo mag ik hier ook even invallen.
Heb het topic even doorgenomen en ook overstag gegaan om een competition te kopen. Heb m met korting bij divoza gekocht.
Hoe vinden jullie m bij mijn paard zitten?

De neusriem lijkt wat hoog als ik het vergelijk met andere foto's. Maar hij valt wel mooi om het jukbeen.
Als ik hem lager doe ben ik bang dat de keelriem ook te laag zit.

Ik hou trouwens de originele frontriem er maar om. Had eerst een rechte fronriem met bling, maar die trok heel raar naar boven. Mijn paard heeft nog wel een fijn shique hoofdje, dus dan vind ik zo 'simpel' zwart ook nog wel mooi staan.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik zou m inderdaad een gaatje lager hangen!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:56

Afbeelding

Vandaag een gaatje lager gedaan. Zo vind ik hem inderdaad mooier zitten.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:40

Zo zit hij volgensmij helemaal goed!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:47

Volgens mij zit hij zo beter +:)+

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:21

Top! bedankt voor jullie advies.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:53

IJentel schreef:
Ik zit er aan te denken om m toch maar niet meer aan te schaffen. Voor een stillere ligging en bij paarden die wat gevoelig zijn hoor ik ook dat ze vaak heel fijn lopen op een gewoon hoofdstel met lage neusriem. Dus denk dat ik maar gewoon zoiets aanschaf. Scheelt een hoop in geld.

Zo ging het mij net zo. Ik had de rambo gekocht, de multi. Deze zat niet mooi en ik vond de kwaliteit tegen vallen qua prijs, voor een kieffer betaal je even veel en het leer voelt beter.

Vandaag voor het eerst met een lage neusriem gereden en het ging lekker. Ze was rustiger met het hoofd en stiller in de aanleuning. Voor mij is de lage neusriem de oplossing.