Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:29

Ik heb hem wel met dat stuk leer naar voren :P Anders heeft de anatomische vorm toch geen nut?
En zo staat die ook afgebeeld op de site van Hööks

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:46

Drico schreef:
Ik heb hem wel met dat stuk leer naar voren :P Anders heeft de anatomische vorm toch geen nut?

Ik ook :j

MuchoViento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:48

Drico schreef:

Ik zie het nu idd ook. :') Straks maar even omdraaien.. Ik heb hem zo binnen gekregen dus nooit meer naar gekeken eigenlijk. Was ook echt overtuigd dat het zo hoorde. :=

MyWishMax

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:49

Ik vind de neusriem eigenlijk te hoog zitten? Verbaast me dat niemand daar iets over gezegd heeft. Hij lijkt echt tegen het jukbeen aan te liggen ipv er mooi omheen met ruimte.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:58

MyWishMax schreef:
Ik vind de neusriem eigenlijk te hoog zitten? Verbaast me dat niemand daar iets over gezegd heeft. Hij lijkt echt tegen het jukbeen aan te liggen ipv er mooi omheen met ruimte.

Nee klopt dat vond ik ook wel een beetje, maar ik vond dat het nog net kon, kan de neusriem eigenlijk lager? ik zie daar geen riempjes voor?
EDIT: nevermind, ik ben gewoon blind blijkbaar. Idd de neusriem een gaatje lager eens proberen

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:01

Waidida schreef:
MyWishMax schreef:

Nee klopt dat vond ik ook wel een beetje, maar ik vond dat het nog net kon, kan de neusriem eigenlijk lager? ik zie daar geen riempjes voor?

Zijkant wat langer zodat ie gaat zakken en dan de bitriempjes weer wat korter.
Zou er zelf ook voor kiezen om de neusriem minimaal 1 en misschien wel 2 gaatjes te laten zakken.

Ik krijg mijn Lingus morgen of overmorgen binnen, ben heel erg benieuwd.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:33

Waidida schreef:
Ik denk inderdaad dat het niet verkeerd is om je bit eentje omhoog te doen nog, ik vind hem nog wel best dicht tegen de ogen liggen om eerlijk te zijn, misschien met een grotere frontriem dat dat opgelost is.

Ja? Frontriem hangt wel vrij los, dus denk niet dat dat het oplost. Haar ogen zijn heel erg op d’r zijkant geplaatst, dus denk dat het met een ander hoofdstel nog dichterbij ligt. Heb niet het idee dat ze er last van had.
Enige wat mij stoorde was dat de neusriem voor m’n gevoel net iets te laag hangt, maar misschien hoort ie daar wel? Bit heeft ze graag wat lager. Nog een foto waar je beter kunt zien dat de frontriem wel ruimte heeft.

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:40

Ook daar: de bakstukken moeten gewoon aansluiten. Als ze af gaan staan (wat ze hier doen) is je frontriem te klein en je kopstuk ook en zo te zien is hier de frontriem wel de goede maat, maar het kopstuk niet. Verder heeft ieder paard de ogen aan de zijkant zitten meid :)
Je neusriem mag idd hoger.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:44

lies schreef:
Waidida schreef:
Ik denk inderdaad dat het niet verkeerd is om je bit eentje omhoog te doen nog, ik vind hem nog wel best dicht tegen de ogen liggen om eerlijk te zijn, misschien met een grotere frontriem dat dat opgelost is.

Ja? Frontriem hangt wel vrij los, dus denk niet dat dat het oplost. Haar ogen zijn heel erg op d’r zijkant geplaatst, dus denk dat het met een ander hoofdstel nog dichterbij ligt. Heb niet het idee dat ze er last van had.
Enige wat mij stoorde was dat de neusriem voor m’n gevoel net iets te laag hangt, maar misschien hoort ie daar wel? Bit heeft ze graag wat lager. Nog een foto waar je beter kunt zien dat de frontriem wel ruimte heeft.

[ [url=m/2301sO.jpg]Afbeelding[/url] ]

natuurlijk is het hoofdstel nog nieuw dus moet het nog een beetje zetten en we kennen natuurlijk jou paard niet. de bakstukken liggen er niet perse echt te dicht tegen de ogen maar het is wel nipt vind ik, maar ik ben misschien mijn anatomical vision space gewend nu haha. de neusriem mag volgens mij een tikje hoger. Ik denk dat de adviezen wat door elkaar lopen door de foto van de linus die ook gepost is. Verder had ik het gevoel dat je bitriempjes erg los hingen maar dat kan natuurlijk ook maar een idee zijn

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:45

Sorry, maar hoofdstel moet zetten is echt onzin. Een hoofdstel van goede leerkwaliteit past of past niet.
Dat kopstuk zit niet mooi, omdat het niet past.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:47

Kopstuk een maatje groter bestellen?
Al vraag ik me dan af of je nog wel ruimte qua gaatjes hebt om je neusriem wat omhoog te doen.

Herkenbare situatie, zo zag die van mij er ook uit met een full maat. :)
Mijn fjord heeft dus nu ook de combi van een xfull kopstuk/ x full frontriem en een full neusriem van de Presteq. Nog niet ideaal, vandaar dat ik de Lingus heb besteld.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:53

Daannvd92 schreef:
Kopstuk een maatje groter bestellen?
Al vraag ik me dan af of je nog wel ruimte qua gaatjes hebt om je neusriem wat omhoog te doen.

Herkenbare situatie, zo zag die van mij er ook uit met een full maat. :)
Mijn fjord heeft dus nu ook de combi van een xfull kopstuk/ x full frontriem en een full neusriem van de Presteq. Nog niet ideaal, vandaar dat ik de Lingus heb besteld.

Gaatjes bijprikken :j

Bij dit hoofdstel heb ik dat toen ook gedaan, omdat full frontriem en kopstuk veel mooier zaten, maar voor de cob neusriem moesten er gaatjes bij. Leertje onder de gesp en paard was blij :)

Afbeelding
De zijkant.

Van de voorkant kun je zien hoe we het opgelost hebben :)
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:54

Avalanche schreef:
Sorry, maar hoofdstel moet zetten is echt onzin. Een hoofdstel van goede leerkwaliteit past of past niet.
Dat kopstuk zit niet mooi, omdat het niet past.

kan jij vinden, maar ik heb wel al vaak zat meegemaakt dat een hoofdstel in een doos is geduwd waardoor dat leer in allemaal rare bochten gewrongen is en dat het enige tijd duurt om het weer mooi in vorm te krijgen
overigens sluit ik me wel aan dat het kopstuk te klein is

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:03

Ik vind eigenlijk bij alle prestecs dat ze te dicht bij de ogen zitten. Ik vind hem mooi om te zien op zich, maar ben absoluut geen fan van het hoofdstel. Daar heb ik ook geen geheim van gemaakt hier overigens ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:04

Ik ook niet. Ik vind de pasvorm ronduit slecht, en de leerkwaliteit ook niet geweldig.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:23

Avalanche schreef:
Ook daar: de bakstukken moeten gewoon aansluiten. Als ze af gaan staan (wat ze hier doen) is je frontriem te klein en je kopstuk ook en zo te zien is hier de frontriem wel de goede maat, maar het kopstuk niet. Verder heeft ieder paard de ogen aan de zijkant zitten meid :)
Je neusriem mag idd hoger.

Het ene paard heeft ze verder naar de zijkant dan de ander, plus ze heeft een heel breed voorhoofd. Volgens mij is op de vorige foto’s te zien dat de bakstukken prima aansluiten.

Anyway, ik prik een gaatje bij en dan gaat de neusriem 1 hoger. Als ze het toch niks vindt, dan merk ik dat wel, want ze heeft altijd wel een mening. Dan kan ik altijd nog een kopstuk een maat groter bestellen.

Ik vind het op het eerste gezicht een prima hoofdstel van goede kwaliteit, voelt als fijn zacht leer, maar dat ga ik vanzelf merken. Ben d’r in ieder geval blij mee.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:52

lies schreef:
Het ene paard heeft ze verder naar de zijkant dan de ander, plus ze heeft een heel breed voorhoofd. Volgens mij is op de vorige foto’s te zien dat de bakstukken prima aansluiten.

Anyway, ik prik een gaatje bij en dan gaat de neusriem 1 hoger. Als ze het toch niks vindt, dan merk ik dat wel, want ze heeft altijd wel een mening. Dan kan ik altijd nog een kopstuk een maat groter bestellen.

Ik vind het op het eerste gezicht een prima hoofdstel van goede kwaliteit, voelt als fijn zacht leer, maar dat ga ik vanzelf merken. Ben d’r in ieder geval blij mee.

Ik vind de kwaliteit van het leer ook mooi van de Presteq. Leer mag nog vormen door gebruik, en dat gaat het sowieso nog doen. Leer wat al helemaal slap/zacht aankomt is niet perse goed leer. Afijn, gezien het een natuurproduct is zal er vast wel is een hoofdstel tussen zitten wat niet aan de kwaliteit voldoet.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:06

Ik krijg die Schockemöhle Thèta maar niet uit mijn hoofd sinds iemand hem hier deelde :')
Heb eigenlijk echt geen nieuw hoofdstel nodig _O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:08

Granoek schreef:
Ik krijg die Schockemöhle Thèta maar niet uit mijn hoofd sinds iemand hem hier deelde :')

Wijziging op deze; hij bestaat niet eens in extra full dus waar maak ik me druk om

Ik zag wel deze:
https://www.horze.be/schockemoehle-equi ... 44825.html

Lijkt me dat die prijs niet klopt maar als iemand hem wilt in cob of full valt het te proberen?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:16

Granoek schreef:
Granoek schreef:

Wijziging op deze; hij bestaat niet eens in extra full dus waar maak ik me druk om

Ik zag wel deze:

Lijkt me dat die prijs niet klopt maar als iemand hem wilt in cob of full valt het te proberen?

Nodig nee besteld ivm de prijs. Ja.

Heb m op klarna besteld. Benieuwd of ze leveren

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:18

Ik heb m ook besteld :') Voor die prijs wil ik desnoods wel een gaatje bijprikken _O-

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:30

Ik heb beide maten besteld via Klarna, ben heel benieuwd :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:49

Granoek schreef:
Granoek schreef:

Ik zag wel deze:

Hmm met deze prijs interessant voor mn bitloze passervice. Besteld in full.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:50

Ik vermoed dat ze niet gaan leveren. Maar ik hoop het wel! Dan bestel ik ook die bitriempjes als het hoofdstel past.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 22:25

Heb ook maar bij horze een bestelling gedaan, ben heel benieuwd of er geleverd gaat worden :')

Gok he van niet :+ maar voor die 45€ kan ik het altijd proberen :D