[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:57

karev schreef:
Ik zag hier wat voorbij komen over de libra zadels, is dat wat? Daar zit een flexibele pommel in? Hoeft dius geen bredere maat in ofzo?

De pommel is maar heel licht flexibel. Je kan de pommel zelf plaatsen. Mijn pony heeft een M pommel nodig en als ik de pommel zo laag mogelijk plaats (dus het zadel er zo ver mogelijk in) dan zit het goed. Denk dat als je een brede pommel nodig hebt, je hem hoog kan plaatsen? Of de libra is niet voor brede paarden dat weet ik niet..

M_hartje_M schreef:
Pffff ik word echt niet goed ;(

Vandaag mn nieuwe padje op mn zadel uitgeprobeerd. Zat overigens allemaal prima...

Maar na het eerste galopje was het meteen mis, kreupel paard aan beide voorbenen. Ze belast haar benen wel nog maar het zit echt niet goed. Dierenarts gebeld, die komt morgen.

Ik baal echt verschrikkelijk ;( dadelijk kan ik weer een hele zomer niet rijden....

Wat erg! Hopelijk gaat het snel weer beter met haar :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:12

Kirsha schreef:
Even iets hoofdstelgerelateerds er doorheen hoor... Ik rijd nu dus sinds een weekje met de Barefoot Acorn en heb constant dat de snelsluitingen aan de zijkant losgaan. Het is wat moeilijk uit te leggen, maar deze foto laat het misschien een beetje zien:

[ Afbeelding ]

Bij mij zijn die stukjes leer een stuk korter dan op deze foto en daardoor gaat de boel steeds los :( Heb het geprobeerd vast te zetten met manenelastiekjes maar dat is natuurlijk weer te naïef gedacht, bleef voor geen meter zitten. Ik zit er nu aan te denken om aan het uiteinde een gaatje te maken en daar een touwtje doorheen te doen en het daarmee vast te maken. Of is dat zonde?

Meningen graag :P

Ik zou het zonde vinden :o

En aan de achterkant van het korte stukje een spietje tussen het stukje en het hoofdstel ter hoogte van het lusje, zodat het zichzelf vasttrekt als het wil zakken ?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:14

chimello schreef:
En niemand vond dat vreemd dat je dressuur reed met een boomloos?
Klinkt misschien stom maar ze zien er niet zo uit zeg maar. Ik wil nl ook engels weer oppakken maar dan met een ander zadel, en wil in principe als een arizona goed zit ook een engels type boomloos overwegen.

Bij mij op stal kreeg ik ook de vraag of ik een western zadel had gekocht (london model) :P. Vreemd vinden sommigen het wel, maargoed, als het voor jou werkt dan maakt dat verder niet uit toch? Ik heb overigens geen wedstrijden gereden ermee.

M_hartje_M, wat een klote bericht, ik duim voor goed nieuws morgen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:19

@kirsha, je kan ook een gaatje maken en een vijsje doorsteken zoals bij een westernhoofdstel. Is makkelijker dan een lederen veter. Je hebt er met een tekeningetje in.

Buitenzinnig

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:33

M_Hartje, aiii.. Heel veel sterkte!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:38

iana schreef:
@kirsha, je kan ook een gaatje maken en een vijsje doorsteken zoals bij een westernhoofdstel. Is makkelijker dan een lederen veter. Je hebt er met een tekeningetje in.

Dat is ook een goed idee !

Of gewoon glad: http://www.justwestern.nl/chicago-screw-99141w.html

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:34

M_hartje_M ai heb je eindelijk je droom zadel en dan zit je paardje in de lappenmand.
Maar je heb ze nu weer op ijzers staan en toen is ze gevoelig gaan lopen?

Ik zou eerst de smid erbij halen , of je moet echt warme dikke benen zien. Sterkte hoop dat het allemaal mee valt.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:37

@buitenzinnig de link in je onderschrift laten heel veel plaatjes zien van boktmarkt ;)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:00

Niet leuk m-hartje...beterschap met poown!

geryon bedankt! Heb nog ff aan jouw libra gedacht maar ben toch voor safe gegaan en een bruine cheyenne drytex gekocht via markt. Voor mijn gevoel is barefoot net meer zadel. En ik weeg ook geen 50 kg en zomers rij ik dagelijks dus wil me dr wel goed bij voelen!

nu de lexington nog kwijt haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:39

Shirley schreef:
Misschien is het handig de hoefsmid ook uit te nodigen, samen met de dierenarts ?

Twee zien er ook meer dan 1, maar eerst waar ik aan denk is nagel te dicht op het leven ;).

Ik had vandaag tutdag en spelen met camera. :D
Afbeelding
En mijn eerste eigen gemaakte blackfoto. :+:

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:40

Die Chicagoschroefjes had ik gezien ja, maar weet even niet hoe ik dat zo moet regelen. Er zit namelijk niet echt een gaatje in waar die dingetjes doorheen kunnen, dat is het hele probleem :D Twijfel of ik er een gaatje in zal prikken, vind het aan de ene kant zonde, aan de andere kant, ik was toch niet van plan hem te verkopen. Ik hoor allemaal woorden die ik niet ken, spietjes, vijsjes, ik zal vanavond even googlen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:47

chimello schreef:
En niemand vond dat vreemd dat je dressuur reed met een boomloos?
Klinkt misschien stom maar ze zien er niet zo uit zeg maar. Ik wil nl ook engels weer oppakken maar dan met een ander zadel, en wil in principe als een arizona goed zit ook een engels type boomloos overwegen.

Meeste mensen is het niet opgevallen toen en door een hoop stalgenoten voor gek verklaart in het begin. :+ Maar ja reed wel winst en zelfs stalgenoten eruit gereden bij een anti-fjorden jury, maar was de enige die een hele 2 strakke proeven wist neer te zetten. :D

Chicagoschroefjes zijn ideaal maar wel even regelmatig controleren of ze nog vast zitten. Ben al een keertje een schroefje verloren tijdens buitenrit. :+
Laatst bijgewerkt door Marcella op 13-03-14 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:48

Mooi marcella!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:40

Chicagoschroefjes even insprayen met haarlak na goed aandraaien. Dan verlies je ze echt niet meer. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:49

Kan het dan daarna nog wel uit elkaar? :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:54

Ja hoor,alleen gaat het wel iets minder makkelijk. Tip was van mijn instructeur.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:00

Ik zal eens gaan puzzelen ermee :D

Ik hing trouwens vanavond bijna met London en al onder de buik van mijn knol. Hetzelfde aangesingeld als normaal, maar blijkbaar is paardlief afgevallen :+ Mag ook wel met het bijna militaire regime dat we nu volgen, de hoefsmid vond haar veel te dik (en ik was zwaar beledigd, want zó dik is ze ook weer niet).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:03

Heb geen haarspray en omdat nu even daarvoor te kopen ga ik ook niet doen. ;)

Dit vond bollie van de tutdag. :+
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:06

Voor een paar cent heb je al een busje,maar maakt niks uit hoor. Eigen keuze. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:13

Beetje blanke vernis of nagellak werkt ook goed ;)

Leuke foto van Bollie :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:24

Heb genoeg satijn finisher voor de lederverf dus dat zou ik ook kunnen doen (nagellak heb ik ook niet :') ). ;)

Mijn lichtblauw geverfde halster is erg glimmend, maar wel een paar kleine beschadigen op het verf (heb erop gestaan met mijn lompen voetjes). :o

[ITP] Tut dag met Hero in het zonnetje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:27

Ik ook niet , hoor :D

Zonde van je halster :oo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:30

Zitten als het een beetje meezit aan de binnenkant (hoop ik) en het zijn gelukkig maar kleine plekjes. En arme pony krijg het nog zwaar, want morgen moet hij natuurlijk weer op de foto. _O- _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:33

Met zijn nieuwe zadel *\%/* *\%/* *\%/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:35

karev schreef:
Niet leuk m-hartje...beterschap met poown!

geryon bedankt! Heb nog ff aan jouw libra gedacht maar ben toch voor safe gegaan en een bruine cheyenne drytex gekocht via markt. Voor mijn gevoel is barefoot net meer zadel. En ik weeg ook geen 50 kg en zomers rij ik dagelijks dus wil me dr wel goed bij voelen!

nu de lexington nog kwijt haha!

Barefoot is inderdaad meer zadel. En ik begrijp je helemaal, zelf ben ik ook zo'n bangerd haha :+