Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:32

Hoewel mijn juf gisteren zei dat mijn Vossie een grote kop heeft, gaat xfull toch (veel) te groot zijn.

En ik aas op bruin...

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:33

Zóo, daar weten ze ook wel de prijs voor te bedenken :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:44

Drico schreef:

Die Lingus?
Nog geen 85 euro. Dat vind ik nog schappelijk. De meesten zijn toch ruim boven de 100 euro?!

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:46

Rocamor schreef:
Hoewel mijn juf gisteren zei dat mijn Vossie een grote kop heeft, gaat xfull toch (veel) te groot zijn.

En ik aas op bruin...

Mn muis was sneller dan ik, Xfull besteld met Klarna omdat ik twijfel over de maat. :')

De Schockemohle Delta zal gerust kwalitatief beter zijn, maar de Lingus kaakriem vind ik misschien wel prettiger.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:47

Ik had de Styx voor een fijn prijsje gevonden op marktplaats. Maat cob past perfect, heel blij mee! De lichte stiksels vind ik ook erg mooi :)

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:25

Rocamor schreef:
Drico schreef:

Die Lingus?
Nog geen 85 euro. Dat vind ik nog schappelijk. De meesten zijn toch ruim boven de 100 euro?!

Ik vind het heel goedkoop. De hoofdstellen die ik hier heb liggen gaan over de 300 euro.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:28

Het is ook alsnog niet gek duur hoor.. behalve als je nagaat dat ik er een aantal jaar geleden 55 euro voor betaald heb :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:31

Drico schreef:
Het is ook alsnog niet gek duur hoor.. behalve als je nagaat dat ik er een aantal jaar geleden 55 euro voor betaald heb :P

Je de prijsstijgingen van de laatste 2 jaar zijn echt absurd.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:09

Kleine update na 5 keer rijden met de anatomical vision space:
Mijn merrie deed meteen eigenlijk al kopschudden maar vanaf de 3e keer rijden werd het echt extreem. Vandaag klapte ze bijna met haar hoofd tegen de draad aan omdat ze zo bezig was met schudden. Even maar mijn gevoel gevolgd en de styx er weer opgehangen voor de laatste 10 minuutjes. Ze was meteen een heel stuk rustiger en heeft niet meer met haar hoofd geschud. Voorlopig ga ik dus even doorrijden met de styx en even kijken hoe dat evolueert. Als het dan weer zo wordt ligt het misschien aan het bit.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:28

Wat gek, maar de Styx heeft natuurlijk maar een halve neusriem. Misschien dat de vision net ‘druk’ geeft op een voor haar vervelende plek?

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:43

Hier, sinds kort Italiaanse versie van Lingus. Mooi leer. Kijken hoe het gaat in de tijd. Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:54

darkadia schreef:
Wat gek, maar de Styx heeft natuurlijk maar een halve neusriem. Misschien dat de vision net ‘druk’ geeft op een voor haar vervelende plek?

Wat ik nu wel zag als ik erop zat en erop begon te letten was dat het kopstuk best veel bewoog naar links en naar rechts en haar oren is altijd al een heikel punt geweest dus het zou me niet verbazen dat ze daar nu zo heftig op reageert. Ook is dat kopstuk echt gewoon gigantisch breed dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Ik heb al best wat bitten in haar mond gehad en daar reageerde ze nooit zo heftig op dus mijn vermoeden is dat het aan het hoofdstel ligt. Ook heb ik met dat bit al een keer gereden voor we dit hoofdstel hadden en toen deed ze helemaal niks van kopschudden.
Bij de styx zijn de bitriempjes ook korter waardoor het bit misschien stabieler in haar mond ligt ofzo? We gaan het zien wat ze er op lange termijn van zegt. Voorlopig leek het al een positief verschil te maken
Laatst bijgewerkt door Waidida op 19-04-23 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:14

Skogan schreef:
Hier, sinds kort Italiaanse versie van Lingus. Mooi leer. Kijken hoe het gaat in de tijd. [ [url=m/RwC4hr.jpg]Afbeelding[/url] ]

die is wel erg mooi! Heb je een linkje?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:36

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:39

xSCWx schreef:
Deze toch? https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... -fairfield

@Waidida, mocht je hem weg doen dan hou ik me aanbevolen… Of om te proberen :')

Ik denk dat ik in de war was omdat ze zei dat het de italiaanse versie was. ik vind het kopstuk bij deze alleen niet echt helemaal alles.
Ik onthoud het zeker!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:44

Skogan schreef:
Hier, sinds kort Italiaanse versie van Lingus. Mooi leer. Kijken hoe het gaat in de tijd. [ [url=m/RwC4hr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is een Italiaanse versie? Er is toch maar 1 lingus?

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:48

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:23

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:30

Ik heb via marktplaats (van een bokker realiseerde ik me later) een Presteq overgenomen.
Gisteravond direct even mee gereden, denk dat ie een gaatje hoger zou moeten, maar heb geen gaatjes over. Ga dus proberen er nog een gaatje bij te prikken. Vind het wel een prachtig hoofdstel, alleen er moet nog wel een mooiere frontriem bij. Toch ook wel tevreden over de kleur, dacht dat ie lichter zou zijn en ik zou moeten gaan verven.
Paard leek er wel blij mee :)

Afbeelding

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:37

Ik denk inderdaad dat het niet verkeerd is om je bit eentje omhoog te doen nog, ik vind hem nog wel best dicht tegen de ogen liggen om eerlijk te zijn, misschien met een grotere frontriem dat dat opgelost is.

MuchoViento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:49

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben nu ook al een paar maandjes de lingus. Hij loopt er eigenlijk precies hetzelfde op als met de micklem, maar merk toch dat Viento het zeker prettiger vind om meer vrijheid te hebben! Grappig was dat hij met passen ook lekker er mee ging gapen, dit kan natuurlijk nu gewoon. :o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:54

Ik blijf het toch echt een prachtig hoofdstel vinden

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:56

Misschien is het fout hoor maar ik heb het gevoel dat je kopstuk beter om de oren zou liggen als je het omdraait? het lijk nu of die achterstevoren zit. Bij de micklem is dat ook, dan kan je hem beter omdraaien voor een betere ooruitsparing, je doet er natuurlijk mee wat je wilt, als je paard er maar blij mee is

MuchoViento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:07

Waidida schreef:
Misschien is het fout hoor maar ik heb het gevoel dat je kopstuk beter om de oren zou liggen :o als je het omdraait? het lijk nu of die achterstevoren zit. Bij de micklem is dat ook, dan kan je hem beter omdraaien voor een betere ooruitsparing, je doet er natuurlijk mee wat je wilt, als je paard er maar blij mee is

Afbeelding

Heb geen duidelijkere foto, maar het hoofdstel heeft nog een heel zacht stukje leer toegevoegd aan het kopstuk. Weet even niet hoe het heet.. omdraaien zou iig niet logisch zijn, dan komt dit stukje namelijk uit op de voorpluk en tussen de oren. Zijn oren liggen ook veel vrijer bij dit hoofdstel als de micklem :o

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:08

MuchoViento schreef:
Waidida schreef:
Misschien is het fout hoor maar ik heb het gevoel dat je kopstuk beter om de oren zou liggen :o als je het omdraait? het lijk nu of die achterstevoren zit. Bij de micklem is dat ook, dan kan je hem beter omdraaien voor een betere ooruitsparing, je doet er natuurlijk mee wat je wilt, als je paard er maar blij mee is

[ [url=m/g7wrjD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb geen duidelijkere foto, maar het hoofdstel heeft nog een heel zacht stukje leer toegevoegd aan het kopstuk. Weet even niet hoe het heet.. omdraaien zou iig niet logisch zijn, dan komt dit stukje namelijk uit op de voorpluk en tussen de oren. Zijn oren liggen ook veel vrijer bij dit hoofdstel als de micklem :o

Naar mijn idee zou dan het kopstuk wat meer naar achteren gaan liggen en dus meer ruimte creëren. Maar zoals ik al zei kan ik fout zitten :) zolang je paard er maar goed mee loopt!