Maar hoe zit het dan bv met die zadels die een pommel hebben zoals de Edix en Barefoot? Als die naar voor schuiven tegen de schouders, is dat dan schadelijk?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Duidelijk uitgelegd kwetal. Wist wel dat iemand het me gezegd had hoor. Denk toen ik zelf een Ghost had voor mijn eerste pony 5 jaar geleden. Omdat hij dus ook een kleine pony was met korte rug en veel zadels snel te lang waren.
Maar hoe zit het dan bv met die zadels die een pommel hebben zoals de Edix en Barefoot? Als die naar voor schuiven tegen de schouders, is dat dan schadelijk?
Kwetal schreef:Kaatastrof schreef:Ik ben bij Ghost vooral bang voor het toorntjeseffect namelijk.
Ghost is een basis met daaronder kussens (of de skirt met ingebouwde kussens) en daarop een zitting. Basis en kussens horen bij elkaar - dat kan niet zonder. Of de Skirt.....
De zitting is voor het comfort van de ruiter. Het model bepaalt het gevoel
Binnen 1 maat past vrijwel elke zitting op elke basis met kussens.
Kaatastrof schreef:Hmm oké. Het zal dus toch gewoon passen worden en kijken hoe het voelt. Het leek echter dat de skirt met de ingebouwde kussens dus minder dat toorntjeseffect had. Vandaar dat ik het me afvroeg of dat geen alternatieve optie is.
Macs schreef:Ik heb een ghost met -binnenkort- italy kussens. Wij rijden korte en lange ritten in het bos (5-25 km) Welke inlagen raden jullie aan? Ik heb een lang vak en smalle vakjes in mijn pad.
Ik heb uit een oude pad dikke memoryfoam gehaald die ik op maat kan knippen. Die is ruim een cm dik. Is dat té dik? Wat hebben jullie er zo al in zitten?
Mijn fjord is niet rond en vet, maar smal en slank. Geen grote bovenlijn.
Art_Ificious schreef:Ben weer op zoek naar een zadel.
Maar dit keer wil ik eerst een Passervice. Wie kan ik hiervoor vertrouwen? Omgeving Lummen Belgisch Limburg.
Beetje een idee wat ik zoek:
- VZH zadel (ik neem af en toe een sprong tot max 1m hoog, of zou dressuurzadel dan ook nog lukken?)
- waterbestendig (rij in regen)
Bouw paard: Quarter
[ [url=m/dlRSqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lisa_WB schreef:[ [url=m/JczCl4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik blijf het gevoel hebben dat ik voor over val in t zadel. Ook lijkt hij alsnog voorover te vallen ongeacht dat er shims in zitten? Twijfel om de kussens voor dichter bij elkaar te plakken maar ben bang dat ik hem dan te smal zet
( let niet op de pad, we wachten op een nieuwe en deze kan niet rechtstreeks op de rug gebruikt worden ivm heftige huid reactie )
Ik blijf het gevoel hebben dat ik voor over val in t zadel. Ook lijkt hij alsnog voorover te vallen ongeacht dat er shims in zitten? Twijfel om de kussens voor dichter bij elkaar te plakken maar ben bang dat ik hem dan te smal zet
( let niet op de pad, we wachten op een nieuwe en deze kan niet rechtstreeks op de rug gebruikt worden ivm heftige huid reactie )