[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:19

Dank, ook erg blij mee!

Maartje, ik gebruik de pad van Ghost.

Afbeelding

En de kleur van mijn hoofdstel (biothane) welke echt precies hetzelfde is als de rand van de pad.. <3

Afbeelding

Kwetal, de foto's gebruiken bedoel je?

Fabster, nee, helemaal niet! Het was voor mij ook even spannend aangezien mijn draak niet voor niets de bijnaam draak heeft.. Springt graag van links naar rechts, voetjes van de vloer etc.. Gisteren regende het ook en dat is ook geen probleem...
Laatst bijgewerkt door Smart op 27-02-17 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:21

Smart schreef:

Ja, inderdaad - ik had het nogal dom geformuleerd :o :o

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:25

:D

Dat mag!

Mijn broer komt tijdens onze wedstrijd ook weer foto's maken, zal die ook even doorzetten.. :j Ghost in actie ;)..

Kwetal schreef:
Smart schreef:

Ja, inderdaad - ik had het nogal dom geformuleerd :o :o

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:41

Duhelo schreef:
Buitenzinnig schreef:
Gaaf schaapje!

Maartje1990 schreef:
En gaaf moddermonster!

pleiada schreef:
Mooi schaap!Zit het lekker?

Dank jullie, moddermonster vind ik stiekem ook héél gaaf, maar soms ook vermoeiend (ondanks 24/7 buiten + schuilstal met droge ligplaats en 1 hectare grasland heeft ze het toch gepresteerd om een hele plak aangekoekte mest onder haar elleboog te krijgen, zucht ... )

Schaapje bevalt super! Het blijft heel netjes liggen, en het zit super zacht (en warm) en stevig. Ik had zelfs de indruk dat ik paardlief beter kon uitzitten, maar ze werkte ook wel erg goed mee vandaag dus dat kan wat tussen mijn oren zitten :D
Maar totnutoe zeker goedgekeurd!

*\o/* wat een leuke up date, dankjewel voor het leuke bezoek op FHE! Ben nog aan het bekomen vandaag, het was nog eenreuzegezellige drukte dit weekend. Veel enthousiaste boomloze fans gesproken, het sijpelt langzaam maar zeker de wereld binnen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:54

*\o/* Dankjewel Smart

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:13

Fabster schreef:
Dat weet ik. Zag ik ook op je site staan. Maar ik was even benieuwd hoe dat voelt met rijden. Voor mijn slecht weer zadel wil ik nl lorica. Lekker stroef. Ik heb nu wol. Dat glijd ook niet. Maar de kleuren van Borgo vind ik mooier. Vandaar dat ik even benieuwd ben hoe glad het zit. Mijn merrie wil nig wel eens plotseling opzij schieten. Op het wollen zadel schuif ik helemaal niet. Op een gladleren zadel weet ik niet of ik dan nog zit... :o

Ja, precies!
Of een combi, zitting van lorica en rest borgo?

Dit zijn de lorica kleuren
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:13

Anoniem schreef:
De zitting van quilty en quevis kunnen allebei getest worden in 1 keer toch, buitenzinnig?

Klopt, alleen heb ik net mijn demo Quevis verkocht. Je zou dan kunnen kiezen voor de Firenze zitting (zelfde wrong, lange zweetbladen)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:40

Smart: wat leuk herkende m niet met zo'n leuk kleurtje aan het randje!

Sjintoo

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:50

Smart: heb je die pad speciaal laten maken of kan je die zo ergens kopen? Zou er dan wel eentje willen met een paars randje voor mijn paardje :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:57

Mooi Smart :) En je paardje is ook erg leuk zeg!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:40

Sjintoo schreef:
Smart: heb je die pad speciaal laten maken of kan je die zo ergens kopen? Zou er dan wel eentje willen met een paars randje voor mijn paardje :)

Kun je zo via de site bestellen :)
Paars is er niet, fuchsia wel (best roze)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:42

Wat een ontzettend gave kleuren allemaal voor de Ghost zadels. Hier word ik toch wel heel hebberig van haha. Nu nog even kijken of het fijn ligt en zit.

Smart die van jouw staat en is ook echt prachtig! <3

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:44

Fabster schreef:
Dat weet ik. Zag ik ook op je site staan. Maar ik was even benieuwd hoe dat voelt met rijden. Voor mijn slecht weer zadel wil ik nl lorica. Lekker stroef. Ik heb nu wol. Dat glijd ook niet. Maar de kleuren van Borgo vind ik mooier. Vandaar dat ik even benieuwd ben hoe glad het zit. Mijn merrie wil nig wel eens plotseling opzij schieten. Op het wollen zadel schuif ik helemaal niet. Op een gladleren zadel weet ik niet of ik dan nog zit... :o

Ik heb een Lorica roma met schaap zitting: zit heerlijk! Heb een evenwichts'probleem' dus had ook iets stroefs nodig..
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:32

Ik heb nu een hele schaap. Ben ik echt heel blij mee. Behalve bij regen. Zker als je dan even moet afstappen. Dan is het net een spons. Heel lekker als je er dan weer op gaat.... :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:25

Mindful waar stond jij ?? Ik heb je helemaal niet gezien. :oo

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:31

Ik zoek even de meningen en ervaring van mijn mede bokkers. Voor mijn (Drachtige) Merrie met een hoge schoft wil ik graag een boomloos zadel. Maar vandaag is me vertelt dat ik boomloos wel kon vergeten door haar hoge schoft door een stalgenoot. Wat is jullie mening? Heb wat foto's van haar bijgevoegd. De bespiering op de rug zijn we doormidden van grondwerk en binnenkort een bbp nog aan het opbouwen (Laatste paar maanden is er door een slecht passend zadel niet meer gereden.)

Ze is best smal van voren. en gezien ze drachtig is zal ze nog flink gaan uitdijen. En die hoge schoft natuurlijk.

Afbeelding
Opzij

Afbeelding
Van voren

Afbeelding
Schuin

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:10

jokari schreef:
Mindful waar stond jij ?? Ik heb je helemaal niet gezien. :oo

Ooooh, jammer! In hal 5 naast mirror Horses en 2L7 ranch, had mijn stand gedeeld met 2 meisjes die touwhalsters knoopten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:21

Igniss schreef:
Ik zoek even de meningen en ervaring van mijn mede bokkers. Voor mijn (Drachtige) Merrie met een hoge schoft wil ik graag een boomloos zadel. Maar vandaag is me vertelt dat ik boomloos wel kon vergeten door haar hoge schoft door een stalgenoot. Wat is jullie mening? Heb wat foto's van haar bijgevoegd. De bespiering op de rug zijn we doormidden van grondwerk en binnenkort een bbp nog aan het opbouwen (Laatste paar maanden is er door een slecht passend zadel niet meer gereden.)

Ze is best smal van voren. en gezien ze drachtig is zal ze nog flink gaan uitdijen. En die hoge schoft natuurlijk.

[ [url=m/BNv48N.jpg]Afbeelding[/url] ]
Opzij

[ [url=m/1WBafr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van voren

[ [url=m/glspd5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Schuin

Knapperd!!

Mijn ruin heeft ook giga schoft maar de Ghost zit prima eigenlijk. Zit niet klem bij de schoft...

Edit: heb wel een pad met inkeping eronder liggen.
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:40

Ik heb liever geen inkeping bij hoge schoft want grote kans dat dat dan drukt daar waar de inkeping stopt.

Hier iig ook een paard met hoge schoft met ghost. Geen probleem hoor. Ook hiervoor de barefoots niet

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:07

@Woopsie90 Dankje :D. Die van jou is ook leuk, word die lichter in de zomer?
Goed om te weten dat boomloos dus wel degelijk goed mogelijk is, we waren bij barefoot al op de site aan het kijken geweest maar denk dat we toch een boomloos zadelmaker/adviseur laten komen. Ik heb er 0 verstand van :') Die van jou heeft inderdaad ook een flinke schoft.

Iemand persoonlijk ervaring met de barefoot Barrydale op een paard met een hoge schoft? Die trok ons wel aan voor wat in de bak te morrelen en lekker lang naar buiten.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:55

Boomloos kan prima met hoge schoft inderdaad. Juist omdat ze flexibel zijn en er ook nog een speciale pad onder gaat. Hier op mijn smalle draver ook diverse boomloze zadels gehad (Barefoot). En hij is enorm verbeterd in zijn bespiering vorige winter toen we ruim 4 maanden boomloos hebben gereden omdat we juist een boomzadel niet goed passend kregen op hem. Wel ook voorkeur voor pad zonder inkeping. Degene met zakte inderdaad wat naast de schoft en ging dan juist drukken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 01:28

Igniss niet met de barrydale maar zijn allemaal dezelfde pommels (alleen per paard een andere maat) hier dus ook barefoot (londen en cheyenne) gehad en die lage beidde goed op dit paard met hoge schoft. Misschien www.boomlooszadelpasservice.nl even contacten?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 08:23

Heeft iemand ervaring met de zitverkleiner? Is dat een verkleiner voor volwassenen of alleen voor kinderen?

Ik heb nu een prachtig zadel, maar eigenlijk niet echt meer nagedacht over de maat van de zitting. Ben best wat afgevallen dus heb een normale zitting besteld, maar ik geloof dat het ook een maatje kleiner had kunnen zijn.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 08:33

Ik heb de zitverkleiner gebruikt in een ghost. Bij mij hielp het wel, mijn volgende zadel wordt wel een kleinere maat :) zit toch nog net wat lekkerder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:15

@Igniss: ik weet niet of je 'engels' of western wilt, maar een Bob Marshall is met de Peaked Pommel heel geschikt voor paarden met een hoge schoft.