Capriootje PB'en, we hebben een geheim koopverslaafden appgroepje
Roos_M
Geplaatst: 05-10-18 16:52
Rena100 schreef:
Roos_M schreef:
Van t randje. Schuurt blijkbaar. Ze had een hele rode rand van het dekje...
Al wel eerst eens gewassen?
Nee, maar zou dat moeten helpen dan?
Peelie
Geplaatst: 05-10-18 16:58
Roos_M schreef:
Rena100 schreef:
Ja. Daar wordt de bies zachter van
Odetje92
Geplaatst: 05-10-18 19:10
Roos_M schreef:
Rena100 schreef:
Het wordt ook geadviseerd, hangt een tag aan met was advies voor eerste gebruik. Zelfde met kleding, altijd wassen voor gebruik. Op textiel worden middelen gebruikt om ze kreukvrije te houden in de winkel
Er zijn helaas meer paarden die schuurplekken krijgen van de randjes, jammer genoeg is mijn eigen paard er 1 van :-(. Mijn dekjes gaan dus de deur uit.
De bies van de mesh air is denk ik wat stugger want ik heb met Mn merino helemaal geen last van gehad.
A_nouk
Geplaatst: 06-10-18 09:03
Even een opmerking tussendoor
Ik zie her en der berichten met ik zoek en ik verkoop die kleur. Willen jullie er rekening mee houden dat dit op het forum niet de bedoeling is. Hiervoor moet de bokt markt gebruikt worden of graag eventjes via de PB.
Even een vraag... Zijn er ook zadelvormige dekjes in Nederland te vinden? En van de normale dressuurdekjes, is maat l dan de standaard full maat? Zijn die niet reuze lang op bv een fjord?
Ok dankjewel. Ik heb een 18 inch zadel ( kort cob model) maar dat zou dan wel passen denk ik. Ze drogen sneller dan de meeste dekjes? Of wat zijn jullie voornaamste redenen tot dit dekje?
Die plas water wordt veroorzaakt door dat Eskadron dekje.. Alles is gewassen op hetzelfde programma.
UK_eef
Geplaatst: 06-10-18 16:10
Ter info. Dit is de kleur 'Berry'. Morgen zal ik een foto nemen van een andere kleur. Is toch handiger kijken dan de kleuren op de website vind ik. 'Berry' (op een stekelharige bruine)
TinGu
Geplaatst: 06-10-18 16:37
Anoniem schreef:
wat zijn jullie voornaamste redenen tot dit dekje?
Voor mij echt de pasvorm. Mooi uitgesneden schoft, en een van de weinige dekjes wat mijn paard geen schuurplekjes van krijgt net achter het zadel. Moet wel zeggen dat hij tijdens de rui iets kaal wordt op de schouders, maar hij ruit altijd extreem, singelplek wordt dan ook altijd kalig.
Nog een voordeel is dat ze bijna droog blijven onder de dekjes, dekje neemt zoveel zweet op dat paard droog is na het rijden.