Ik ben bang dat de Barrydale echt niet geschikt is voor kleine ponies, daar is hij gewoon te "lomp" voor vind ik. Ik zou hem zelf zeker niet op een pony onder de 1m40 leggen, Rena van 1m45 is al klein zat onder die vrij grote zweetbladen....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Meestal komt kraken van spanning, dat er ergens spanning op staat tijdens het rijden
Even wat rommelen met klittenband-delen en de zitting even opnieuw er op plakken kan vaak een enorm verschil maken![]()
Ik zou dan ook eerder verwachten dat mensen van de London (met het zachtere leder, en dus ook kwetsbaarder) vinden dat die lelijker slijt dan de Cherokee
Wereld: is het wel een echte Barefoot, geen namaak-London?
De ellende met 2e hands zadels is toch altijd dat je niet weet wat er op gesmeerd is...
Ik vind het Softleder echt super mooi spul zelf, het is inderdaad wel zo mooi dat het bijna kunstleder lijkt.
pleiada schreef:@silence..Waarom is de trekker niet meer goed voor je paardje?Ben wel benieuwd,ik heb ook net een trekker en ben erg tevreden..Eindelijk een zadel die stabiel ligt op mijn paardje..Hiervoor had ik een Lexington en die was wel ok maar te lomp voor mijn paardje en lag achter op de rug niet helemaal stabiel.
Silence schreef:pleiada schreef:@silence..Waarom is de trekker niet meer goed voor je paardje?Ben wel benieuwd,ik heb ook net een trekker en ben erg tevreden..Eindelijk een zadel die stabiel ligt op mijn paardje..Hiervoor had ik een Lexington en die was wel ok maar te lomp voor mijn paardje en lag achter op de rug niet helemaal stabiel.
Ik was/ben ook al bijna 1,5 jaar erg tevreden, maar hij krijgt nu plekken van de kussens.
Witte haren die precies in die vorm lopen.
pmarena schreef:Pasdedeux: dat klinkt niet fijn inderdaad
Maar WAAROM val je naar voren dan? Heb je ook foto's van het probleem / hoe het zadel er op ligt?
En heb je verder wel een goed evenwicht, kun je bvb. ook goed zonder zadel rijden / zitten?
Ik ben ook maar 1m60 en mijn heupen schieten in de kramp als ik te breed zit, het gekke is dat ik dit juist weer alleen heb bij boomzadels of boomloosjes met kniewrongen....en juist niet bij de Barefoots
Maar ik rij dan ook nooit op Barefoots met kniewrongen, daarbij zou ik het denk ik ook weer hebben