Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Venetia schreef:Ik heb dit topic wat gevolgd en Sorry Unamie, maar je komt zó ongeloofwaardig over!
Je loopt gewoon blindelings achter je zadelmaker aan, terwijl hij zelf er misschien wel een genuanceerdere mening over heeft kun jij geen enkele nuance aanbrengen.
Jammer want zo is de discussie nutteloos. Misschien moet je commissie bij je zadelmaker vragen voor deze reclame (al vraag ik me af of hij er wel blij mee is, ik zou hier dus echt NIET blij mee zijn als vakman).
Venetia schreef:Ik heb dit topic wat gevolgd en Sorry Unamie, maar je komt zó ongeloofwaardig over!
Venetia schreef:Je loopt gewoon blindelings achter je zadelmaker aan, terwijl hij zelf er misschien wel een genuanceerdere mening over heeft kun jij geen enkele nuance aanbrengen.
Venetia schreef:Jammer want zo is de discussie nutteloos. Misschien moet je commissie bij je zadelmaker vragen voor deze reclame (al vraag ik me af of hij er wel blij mee is, ik zou hier dus echt NIET blij mee zijn als vakman).
sronnie schreef:Je zegt nu al zelf dat het kan, en dat het dus niet zo hoeft te zijn
unamie schreef:ik loop juist niet blindelings achter een zadelmaker aan
doordat ik heb gezien hoe een diepe zit als een soort notekraker kan werken op de rug,is het voor voor mij overduidelijk, dat ik nooit meer zo'n zadel zal kopen!!
Jodievanmij schreef:Ik ben vandaag bij van Triest geweest en ja hoor een heel stuk wijzer.> Het is heel simpel.. Een diepe zit is niet erg zolang deze maar op een vlakke boom gebouwd is.. En ja het verschil is echt duidelijk te zien maar je moet het zadel er wel voor open halen.. En ik schrok best toen ik het zag.. Hij heeft mijn ogen nu toch wel echt geopend.. Ik ga dus nu op zoek naar een zadel met een vlakke boom!
Precious20 schreef:Unamie, met alle respect maarreuh Jodievanmij heeft gisteren of eergisteren voor het eerst over een 'notenkrakereffect' gesproken. Zíj was ook degene die begon over de bespanning van de boom. In al jouw voorgaande posts (en ja, ik heb het hele topic nóg eens doorgenomen) heb je dat nergens vernoemd. Toch gek he? Jij die al die tijd beweerde dat je het bij het rechte eind had, terwijl jouw uitleg niet eens volledig was...
unamie schreef:schaapjuh schreef:Een vierkant lepel komt niet alleen bij springzadels voor, maar ook bij andere zadels, zoals die van mij![]()
ja maar jij hebt een heel bijzonder geval
Citaat:De Anky-zadels hebben toch ook een vierkante lepel?
Citaat:Unamie, met alle respect maarreuh Jodievanmij heeft gisteren of eergisteren voor het eerst over een 'notenkrakereffect' gesproken. Zíj was ook degene die begon over de bespanning van de boom. In al jouw voorgaande posts (en ja, ik heb het hele topic nóg eens doorgenomen) heb je dat nergens vernoemd. Toch gek he? Jij die al die tijd beweerde dat je het bij het rechte eind had, terwijl jouw uitleg niet eens volledig was...
unamie schreef:Precious20 schreef:Unamie, met alle respect maarreuh Jodievanmij heeft gisteren of eergisteren voor het eerst over een 'notenkrakereffect' gesproken. Zíj was ook degene die begon over de bespanning van de boom. In al jouw voorgaande posts (en ja, ik heb het hele topic nóg eens doorgenomen) heb je dat nergens vernoemd. Toch gek he? Jij die al die tijd beweerde dat je het bij het rechte eind had, terwijl jouw uitleg niet eens volledig was...
jodievanmij is er speciaal heengegaan om zich te laten informeren, zodat ze het kon vertellen in dit topic
zij (of de zadelmaker) heeft blijkbaar het woord notekraker gebruikt (een benaming waar ik niet op zou zijn gekomen maar die wel treffend het probleem omschrijft)
wat is er mis mee om dat woord te gebruiken in dit topic?
taffy schreef:maar op welk gebied vind jij dat ze het niet bij het rechte eind heeft op het nadelige effect van een slag in de boom?
Precious20 schreef:Wat ik hier mee wil zeggen: als je toch zo'n uitgesproken mening wil hebben, informeer je dan ten minste fatsoenlijk bij Van Triest zodat je zijn uitleg ook volledig kan weergeven. That's it...
unamie schreef:Precious20 schreef:Wat ik hier mee wil zeggen: als je toch zo'n uitgesproken mening wil hebben, informeer je dan ten minste fatsoenlijk bij Van Triest zodat je zijn uitleg ook volledig kan weergeven. That's it...
ik heb al vele malen gezegd in dit topic, dat ik het pas goed uit kán leggen met voorbeeldfoto's die ik ga maken, als ik weer naar hem toe ga
maar dat werd niet echt geaccepteerd....jullie waren te ongeduldig![]()
unamie schreef:Of zijn mischien, net als jij, minder ter zake deskundig op dit vlak.de grote vraag in dit topic was/is
of een zadel met een diepe zit/slag nu wel of niet slecht is..
mijn uitleg was dan misschien voor sommige (te) onduidelijk maar voor andere weer niet
Cer en Dubbeldun begrepen nl wel mijn manier van uitleggen![]()
mogelijk hebben zij gewoon wat meer zadelskennis of een andere invalshoek
unamie schreef:ik ben trouwens eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die van mening zijn veranderd na dit topic óf er in ieder geval anders over zijn gaan denken..
Precious20 schreef:En alle andere zadelmakers én fabricanten zouden lomperiken of leugenaars zijn![]()
Precious20 schreef:Ik blijf erbij dat een zadel meer is dan een boom alleen. Harnessmaker had overigens een goed punt i.v.m. die bespanning van de boom. Het is idd een feit dat de oudere (zwaardere) bomen onder meer spanning staan dan de nieuwe (lichte) bomen. Dus dan zit er toch ergens een gat in de theorie van Van Triest.
Precious20 schreef:Overigens vind ik de manier waarop jullie deze probleemstelling aanbrachten al niet zo geheel denderend. Alles van voor '95 is goed (en toevallig hebben jullie zo'n zadel) en alles van na '95 is slecht. Dan laat je al niet meer veel ruimte over om te discussieren...
Citaat:Cer en Dubbeldun begrepen nl wel mijn manier van uitleggen![]()
Of zijn mischien, net als jij, minder ter zake deskundig op dit vlak.
Citaat:Alles van voor '95 is goed (en toevallig hebben jullie zo'n zadel) en alles van na '95 is slecht.
Alane schreef:Of jij te voorbarig om een standpunt in te nemen puur op hetgeen 1 zadelmaker vertelt.
maar van welke merken is van Triest Reseller/distrubiteur of geef het een naam?
alane schreef:Of zijn mischien, net als jij, minder ter zake deskundig op dit vlak.
Alane schreef:PS: heb KN ook aangeschreven met dezelfde vragen als ik ze aan Passier ed heb gestuurd, ben benieuwd, wat me wel opviel is dat ze nu gebruik maken van kunststofbomen, weet niet waar ze vroeger ( voor 1995) gebruik van maakten... we zullen zien
Cer schreef:Citaat:Cer en Dubbeldun begrepen nl wel mijn manier van uitleggen![]()
Of zijn mischien, net als jij, minder ter zake deskundig op dit vlak.
Of staan wat meer open voor andere ideeen?
Dat de engelse sport star is, ben ik ondertussen wel achter![]()
Cer schreef:Citaat:Alles van voor '95 is goed (en toevallig hebben jullie zo'n zadel) en alles van na '95 is slecht.
Ik denk ook niet dat dat 'toevallig' is, denk je niet???
*edit* idd dus.
Cer schreef:Ik ben minder deskundig, dus mijn input is niet terzake doende...
Cer schreef:Ja, en toch is dat niet aardig om te lezen als je geprobeerd hebt veel input te geven en informatie te delen.
Gelukkig weet ik voor mezelf wat ik van zadels vind en wat ik op de rug van mn paard wil hebben. Dat is voor mij afdoende