Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:33

Voor die leden prijs is het wel een leuk setje! Maar of het matcht.. ben heel huiverig met kopen momenteel want nog niks wat ik in huis gehaald heb past bij die twee kleuren. :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:51

Dat wordt met dat dekje onder de arm naar de anwb winkel :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:56

Gelukkig is de baselayer meenemen ook altijd nog een aardig alternatief (mits de baselayer van de desbetreffende kleur overeenkomt uiteraard). :+

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:49

Celebi schreef:
Gelukkig is de baselayer meenemen ook altijd nog een aardig alternatief (mits de baselayer van de desbetreffende kleur overeenkomt uiteraard). :+

Spruce met baselayer (vind deze korter vallen in de mouwen dan de hunter green en oak die ik heb)
Zonder flits:
Afbeelding
Met flits
Afbeelding
Met dynamique jacket:
Afbeelding

Foto van alle 3 samen heb ik nog niet gemaakt.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:27

lies schreef:
Rijden jullie ook met die jassen? Lijkt me lastig in zo'n lange jas. Ze zijn wel mooi, maar duur, zelfs in de aanbieding

Ja. Rijden gaat prima met die jassen. Het heet niet voor niets een riding coat :) . Er zit een achterspit in met een magneetsluiting en een 2-wegrits aan de voorkant. Plus elastische beenstraps om de flappen op je benen tijdens het rijden op zijn plek te houden.

En duur.. ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar voor deze kwaliteit is 119 euro zeker niet duur. De jas is ook echt waterdicht en warm.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:38

Oh ik zag ze voor 179 euro in de aanbieding. Niet goed gekeken dan. 119 valt mee idd.
En ja, het kan een riding coat heten, maar hoeft niet te betekenen dat het handig zit toch? :D Heb ook een riding coat (kort) van Ariat, maar vind het een onding.

Zat te denken, ‘vroeger’ was een hype zo’n wax jas, was ook om in te rijden. Heb er wel eentje gehad, maar weet niet meer of ik er mee kon rijden eerlijk gezegd.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:10

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:26

Die spruce is sowieso een verhaal apart. Ik heb van die kleur het dekje, een baselayer, vest, trui, broek en hoofdband en tot nu toe heeft alles net een andere kleur. :+

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:57

Dat wordt toch dekje meenemen naar de winkel :Y)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:11

Niqui schreef:
Hier een linkje naar de review van Horse & Hound over de Loire jas: https://www.horseandhound.co.uk/reviews ... proof-coat

Bedankt voor het delen; ben langzaam op zoek naar een nieuwe paardenjas. Zo te lezen zijn de mouwen voor mij te kort maar ik ben dan ook wel behoorlijk lang. Ook vind ik een binnenzak wel een must :j Jammer want t leek mij wel wat…

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:24

Er zit wel een binnenzak in de jas Pallatin! Aan de linkerkant :) Heb even de review bekeken. Volgens mij zegt ze dat ze graag nog een zak aan de binnenzijde had gehad.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:44

Pallatin schreef:
Niqui schreef:
Hier een linkje naar de review van Horse & Hound over de Loire jas: https://www.horseandhound.co.uk/reviews ... proof-coat

Bedankt voor het delen; ben langzaam op zoek naar een nieuwe paardenjas. Zo te lezen zijn de mouwen voor mij te kort maar ik ben dan ook wel behoorlijk lang. Ook vind ik een binnenzak wel een must :j Jammer want t leek mij wel wat…

Ik ben ook vrij lang en vond de mouwen echt heel kort helaas

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 21:49

Niqui schreef:

Hmm, het ziet er idd wel comfortabel uit.
Voor buitenritten lijkt het me wel een heerlijke jas. Voor echt actief in de bak rijden te warm misschien.
Heb nog eens gekeken, maar ik zie 'm echt niet voor 119 euro. Zoek ik nou zo slecht, of zijn ze al weg?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:47

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:54

Melisje_92 schreef:
Bedankt voor het delen; ben langzaam op zoek naar een nieuwe paardenjas. Zo te lezen zijn de mouwen voor mij te kort maar ik ben dan ook wel behoorlijk lang.
Mijn dochter is 1.75 en heeft normaal gesproken maat 38. Ik heb n.a.v deze review een maat groter voor haar besteld en die zit v.w.b. de mouwen en de schouders goed. Taille alleen iets te wijd.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 00:56

119 pond is wel zo’n 140 euro….maar ik vind m wel heel mooi en dan qua prijs nog betaalbaar, ook mooi lang. De kleur is ook echt prachtig!
@ branwen: zie t nu ook ja, wel een binnenzak idd!
Mouwlengte is wel een ding: ik ben 1.85 met hele lange armen (en benen). Jammer dat de mouwlengte niet in de maattabel staat

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 01:08

@Pallatin: je zou Lemieux even kunnen mailen.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 02:31

Pallatin schreef:
119 pond is wel zo’n 140 euro….maar ik vind m wel heel mooi en dan qua prijs nog betaalbaar, ook mooi lang. De kleur is ook echt prachtig!
Mouwlengte is wel een ding: ik ben 1.85 met hele lange armen (en benen). Jammer dat de mouwlengte niet in de maattabel staat

Dit waren de mouwen voor mij als ik mijn arm strekte. Ben 1,83, weet niet of ik mijn eigen maat of eentje groter had besteld…maar dat zal niet heel veel verschil gemaakt hebben denk ik :')

Afbeelding

Irisjuliax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 00:27

lies schreef:
Rijden jullie ook met die jassen? Lijkt me lastig in zo'n lange jas. Ze zijn wel mooi, maar duur, zelfs in de aanbieding :wow:

Ik heb ook een nieuw dekje *\o/* Blij mee! <3

[ [url=m/Of1ljn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja ik rij er ook mee! Hier zie je foto’s. Voorkant rits je omhoog en achterkant is magnetisch. Echt heel erg fijn. Ik heb een maatje groter genomen en ben niet zo lang dus bij mij valt ie lekker lang, maar dan heb ik dus meer ruimte bij de borst. Ik draag mijn bodyprotector eronder dus daarom wat meer ruimte. Maar zelfs zonder zit ie een maatje groter nog steeds heel lekker. En warm voor buiten. Met stallen uitmesten vind ik hem wel te warm dus dat doe ik in een trui
Afbeelding

Afbeelding

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:16

ik heb van de lange jas ook een maat groter.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:25

Afbeelding
Ik heb mijn jas nu voor het derde seizoen alweer. Heb er in gereden, geklust in stortbuien en hij is al duizenden keren volgeslobberd door mijn paarden. Ik heb de jas in maat 38 en zit prima ook met dikke kleren er onder. Wil niet meer zonder, als deze kapot gaat haal ik gelijk weer een nieuwe.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:59

Melisje_92 schreef:
Pallatin schreef:

Dit waren de mouwen voor mij als ik mijn arm strekte. Ben 1,83, weet niet of ik mijn eigen maat of eentje groter had besteld…maar dat zal niet heel veel verschil gemaakt hebben denk ik :')

[ [url=m/rds8R4.jpg]Afbeelding[/url] ]
:')
Bedankt voor de foto! Strek je je armen iets uit hier? Misschien dat ik er even een mailtje aan wijd toch aan Lemieux… het is erg maar vind t dan weer zonde om zo’n mooie jas meteen nieuw op stal te gebruiken

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:03

Weet iemand toevallig of de merlot baselayer of het jack eventueel bij het Rioja dekje kunnen passen? Loire of suede maakt niet uit heb beide. :+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:49

Ik heb toch mijn Mink Loire te koop gezet, vind het op mijn vosmerrie gewoon net niet. Op mijn donkerbruine vond ik het prachtig, maar ja, die is met pensioen.

Doet toch een beetje zeer ofzo, vond het zo’n prachtig kleurtje maar zie bij mijn vos juist de wat stevigere/hardere kleuren wat liever.

Het oogt op haar anders snel flets ofzo.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:00

Dat vraagt om een foto :D
Wellicht kunnen we je op andere gedachten brengen. Zo zonde om mooie dekjes te verkopen, je krijgt er altijd te weinig voor vind ik.