Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:00

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:07

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:21

Yvank_ schreef:
Hier ook eindelijk een fijn s&t hoofdstel gevonden van Equi bling! Zelfde kopstuk als mijn trens van PS of Sweden en de neusriem loopt mooi smal toe zodat er ruimte is voor het bit en zenuw. En een mooie dunnere neusriem ipv zo´n hele brede.

[ [url=m/4Q4B1x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j7CeED.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is echt prachtig! Nou maar hopen dat die nog een jaar of 2 in het assortiment blijft tot ik op het juiste niveau zit. :')

Danuah

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:44

Hier éindelijk mijn bitloze hoofdstel van Equibling kunnen passen! In december op de gok besteld, want ik had mijn nieuwe paard in Engeland gekocht en niet eens in handen gehad.
Nu is ze hier goed en wel gesetteld dus ik vond dat het moest kunnen.

Resultaat: veel te groot. :Y)
En een heel blij paard! := Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:25

Ah wat jammer. Het was ook wel enthousiast om het alvast te bestellen haha. Kan je het nog omruilen bij Lau? :-)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:29

Gaaf hoofdstel! Jammer dat het te groot is :(.
Is dat een full? Ik wil hetzelfde hoofdstel bestellen en ze zeggen dat het klein valt. Daar ben jij het denk ik niet mee eens ;)

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:39

freetorun schreef:
Ah wat jammer. Het was ook wel enthousiast om het alvast te bestellen haha. Kan je het nog omruilen bij Lau? :-)

Ik heb ‘m zo snel besteld omdat ik begin januari naar Frankrijk ging ‘verhuizen’ tot medio augustus. Dan wist ik zeker dat ‘ie op tijd binnen was.

Ik heb een mail naar d’r gestuurd! :D

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:40

Simbaa schreef:
Is dat een full? Ik wil hetzelfde hoofdstel bestellen en ze zeggen dat het klein valt. Daar ben jij het denk ik niet mee eens ;)

Het is een Full inderdaad! Ik denk dat ze normaal vallen, paard heeft gewoon een iets korter en breder hoofd als verwacht.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:23

Bestaan er geen kopstuk onderleggers met wervel uitsparing? Dat zou ideaal zijn!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:50

Simbaa schreef:

Even een correctie. Wij even aan dat de kaakriem klein valt. De rest van het hoofdstel valt normaal ;)

Germie: er komt zo reactie op je mail!

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:55

Hier gaat de zoektocht helaas overnieuw beginnen. Ik heb er een aantal voorbij zien komen, maar om nou 25 pagina`s door te gaan spitten.. :+

Een goed, geheel anatomisch, zwart, bitloos hoofdstel maat Cob. Wie o wie heeft dé tip? Mijn afschuw aan bling bling maar even daargelaten, haha.

Ik ben helemaal weg van die van Equibling, maar helaas gaat die dus niet passen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:08

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is

Aquila Deluxe, maat paard (had eerst cob gedaan maar die was veel te klein). Hij lijkt me goed te zitten, maar ik vond nergens echt een duidelijke foto of ik het goed gedaan heb

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:42

Zit mooi!

Ik ga straks eindelijk mijn Equibling Boston passen en nieuwe trust bitje. Eens zien wat paardlief ervan vindt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:38

Nou het op maat maken Was even gedoe en twijfel nog wat over hoogte vd neusriem. Maar die moet ook nog wat meer gaan vormen.
Paardlief reageerde er verder wel fijn op geloof ik. Al was bitje ook nieuw, en wilde hij na rijden evengoed schuren met zn hoofd.

Afbeelding
Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:41

Mooi hoofdstel die Boston!

Al zou ik niet twijfelen over hoe de neusriem zit maar eerder over de kaakriem.. Die zit zo echt niet goed! Moet echt meer op de kaak zitten en niet zo ver daaronder

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:14

Ik vind het hoofdstel te klein ogen bij de kaakriem. Je hebt niet veel ruimte over bij de bakstukken om hem te kunnen verstellen? Voor de rest zit hij heel erg mooi aangesloten. De neusriem vormt vanzelf bij dagelijks gebruik.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:18

@drico, dat heb ik geprobeerd, maar hij schoof vanzelf naar die plek of ik moest m enorm strak doen... daarom ook dat ik twijfel het geheel dus hoger te doen (neusriem gaat dan ook mee omhoog)

@maria1990 Hoofdstel wordt sowieso niet dagelijks gebruikt, dus dat vormen gaat langer duren ;)
Hoe bedoel je weinig ruimte te verstellen? Bakstukken kunnen zowel nog stuk korter als langer. Waar het bit aan hangt is namelijk ook verstelbaar. Ook de kaakriem zelf kan strakker en losser zonder problemen
Laatst bijgewerkt door darkadia op 07-02-19 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:30

Iemand ervaring met het bitloos gebruiken van de Rambo Micklem? Kan dat alleen met de Multi of ook met de Competition?
Het gaat trouwens om sidepull gebruik.

Ik twijfel ook heel erg over de maat. Mijn e-pony valt altijd tussen die twee in. Iemand daar ervaringen mee? :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:43

Simbaa schreef:
Iemand ervaring met het bitloos gebruiken van de Rambo Micklem? Kan dat alleen met de Multi of ook met de Competition?

Ik twijfel ook heel erg over de maat. Mijn e-pony valt altijd tussen die twee in. Iemand daar ervaringen mee? :)

Alleen met de multi. De competition is van zachter en soepeler leer, en niet sterk genoeg om bitloos te worden gebruikt. Maat durf ik niet te zeggen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:03

Ok. En niet sterk genoeg, gaat te snel kapot? Ik rijd nu gewoon met teugels aan de neusriem van een normaal hoofdstel en dat gaat eigenlijk wel goed. Vandaar dat ik me daar over een beetje verbaas.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:03

Simbaa, ze adviseren als je twijfelt tussen 2 maten de grootste te nemen van de Micklem.

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:47

Ik twijfel tussen de Equibling Boston en de Schockemohle Beta. De Equibling is qua prijs wat gunstiger en wordt met teugels geleverd. Hoe soepel is het leer van Equibling?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:54

Simbaa schreef:

Kan alleen met de multi omdat daarvan de ringetjes beter gestikt zijn voor het bitloos rijden. Met de competition kun je dat ook wel, maar de kans is groot dat die het dan begeeft.

Hoe breed is het hoofd van je paard? Als die smal is zou ik cob doen, bij een breed hoofd full

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:10

Sabine81 schreef:
Ik twijfel tussen de Equibling Boston en de Schockemohle Beta. De Equibling is qua prijs wat gunstiger en wordt met teugels geleverd. Hoe soepel is het leer van Equibling?

Het leer is soepel, prima. Verschil met de beta is naast idd de prijs dat de Boston de kiezen vrij laat. (Maar dat had je wellicht al gezien)

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:47

Daancha schreef:
Sabine81 schreef:

Het leer is soepel, prima. Verschil met de beta is naast idd de prijs dat de Boston de kiezen vrij laat. (Maar dat had je wellicht al gezien)

Dank je. Ja dat had ik gezien. Maakt dat nog veel uit?