Hoi, ik heb enkele vragen.
Binnenkort heeft een vriend van mij hopelijk zijn eigen paardje en we zijn aan het rondkijken naar zadels.
Ikzelf rij met een barefoot london.
Ding is, we doen aan boogschieten te paard en dat houdt in dat we vaker in galop rechtstaan in de beugels. Ik weeg 50kg, maar hij is 1m83, niet dik maar toch wel een stuk zwaarder. Met mijn barefoot op mijn paardje is dat echt een no go, maar voor mij gaat dit wel en heb ik nog geen problemen opgemerkt (is een dravertje van 20 jaar).
Ik vroeg mij af of er (semi)boomloze modellen zijn waarbij dit wel kan? En of er een zadelpasser is die ook daarmee bezig is die ongeveer in midden België komt. Volgens de website van Buitenzinnig komt zij zover niet, maar kan het steeds eens vragen. Zou dan ook voor mijn andere knollie advies willen, tonnetje rond en weinig schoft
Qua looks ziet hij eerder graag spaanse zadels en andere dingen die niet dressuur of te western zijn

Als boomloos dan niet kan, kijken we dus uit naar Spaanse of Portugese zadels en dergelijke, dus als daarvoor een goede passer bestaat hoor ik het ook graag