Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tennan schreef:Ik twijfel een beetje over de combi Ghost-mijn pony... Het zadel lijkt te breed te zijn voor haar ruggetje in de basis waardoor de kussens bij het aansingelen wat om haar rug heen lijken te trekken in plaats van dat het 'op' haar ligt. Ik heb dat vanavond voorkomen door te rijden met een pad met inlagen en een Grandeurpad met inlagen, maar daar wordt het weer zo'n toren van. Lastig lastig...
Maartje1990 schreef:Ik ben beetje bij beetje alles bij elkaar aan het sparen voor tzt op mn paard te kunnen stappen, heb meteen gisteren die fra supersingel overgenomen van sure_lee. Maar wil ook eens gaan kijken naar nieuwe beugels. Ik heb zelf mn oog laten vallen op een mooie veiligheidsbeugel maar die is redelijk zwaar.
Wat is bij boomloos het beste? Een lichte of een zwaardere beugel of maakt dat niets uit?
Runa schreef:Hangt er denk ik een beetje van af hoe diep het drukpuntje is; als het maar weinig uitsteekt, voelt het paard er niet zo veel van denk ik?
Buitenzinnig schreef:tennan schreef:Ik twijfel een beetje over de combi Ghost-mijn pony... Het zadel lijkt te breed te zijn voor haar ruggetje in de basis waardoor de kussens bij het aansingelen wat om haar rug heen lijken te trekken in plaats van dat het 'op' haar ligt. Ik heb dat vanavond voorkomen door te rijden met een pad met inlagen en een Grandeurpad met inlagen, maar daar wordt het weer zo'n toren van. Lastig lastig...
Even met de kussens spelen? Hoe ver liggen ze nu uit elkaar? Gebeurd dit nog met ruitergewicht erop?
Duhelo, ik zal eens zoeken, ze vallen er wel eens af en dan liggen er vast nog wel een paar werkloos!
Buitenzinnig schreef:Wat voor zadel en pad gebruikt ze?
Met een pad met sympanova aan de onderzijde kan het wel eens gaan ribbelen (is de afdruk van de sympanova)
Als ze een dun dekje gebruikt, kan het zijn dat die wat is gaan plooien. Of een te dik dek met ruimte er tussen is gaan vouwen en heeft een afdruk achter gelaten.
Of als het een zadel met een pommel is, past deze goed?
Het kunnen dus verschillende dingen zijn!
pmarena schreef:Wat weg kan zakken in de zachte inlages zonder er aan de onderkant "doorheen te prikken" kan dat ook in de HD inlages natuurlijk...dan is er immers zelfs nog een dubbele laag materiaal en een kunststof plaatje tussen dat het drukpunt tegenhoudt....
Buitenzinnig schreef:Tennan, En als je er op zit,hoe lijkt het dan?
Troi,graag gedaan. Wat voor merk is het?
tennan schreef:Buitenzinnig schreef:Tennan, En als je er op zit,hoe lijkt het dan?
Troi,graag gedaan. Wat voor merk is het?
Met enkele inlagen, wat voor haar rug genoeg moet zijn, zie je dat het zadel er aan de voorkant langs trekt en aan de achterkant niet overal goed aansluit. Dit heb ik gisteren opgelost door dubbedubbeldikke inlagen te gebruiken, maar dat is op de lange termijn denk ik ook niet de oplossing.
Ik zal dadelijk eens tekenen wat er precies gebeurt, misschien dat mensen dan een oplossing voor me weten
Duhelo schreef:/cherello: kwa mok die niet wegwilt bij je fries: kijk hier eens:
[BKR] CPL topic
9/10 is het geen mok maar CPL
Buitenzinnig schreef:Maartje1990 schreef:Ik ben beetje bij beetje alles bij elkaar aan het sparen voor tzt op mn paard te kunnen stappen, heb meteen gisteren die fra supersingel overgenomen van sure_lee. Maar wil ook eens gaan kijken naar nieuwe beugels. Ik heb zelf mn oog laten vallen op een mooie veiligheidsbeugel maar die is redelijk zwaar.
Wat is bij boomloos het beste? Een lichte of een zwaardere beugel of maakt dat niets uit?
Waar jij je prettig bij voelt! Ik vind de lichtgewicht van compositi altijd erg fijn, licht flexibel ook en bij de compositi profile kun je er ook korfjes aan doen (wat doorschieten in de beugel voorkomt)