Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:41

MoniekV schreef:
Ik kreeg vanmorgen mail van Horze dat ze mijn spullen de 23e in hun magazijn verwachten dus ik ben benieuwd...

Ik ook, we wachten af !

Pallatin

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:11

Even een vraag voor jullie, ik denk erover om een dressuurdekje te kopen met merino of lamsvel. Ik twijfel tussen de lamsvel en merino omdat ik niet weet wat beter bevalt? Wat zijn jullie ervaringen? Welke van de twee is het dikst? En zijn de vormen bij de schoft bij de wollen dekjes allemaal hetzelfde? Als ik op de website van horsehealth kijk lijkt het net of de suède variant en minder 'hoge' schoft heeft, of is dat gezichtsbedrog? Kun je ze nog ergens kopen in andere kleuren dan zwart en wit?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:26

salamaleque schreef:
MoniekV schreef:
Ik kreeg vanmorgen mail van Horze dat ze mijn spullen de 23e in hun magazijn verwachten dus ik ben benieuwd...

Ik ook, we wachten af !

En ik ook! Nou mij benieuwe! :+

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:32

Ja ik ook!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:41

Vraagje:maakt de Merino dressuur het zadel niet wat krapper zoals een wollen zadelonderlegger? Omdat deze een wolvulling heeft?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:48

DatBenIkNou schreef:
Vraagje:maakt de Merino dressuur het zadel niet wat krapper zoals een wollen zadelonderlegger? Omdat deze een wolvulling heeft?

Bij mijn zadel was dit wel het geval, ben daarom overgestapt op dekjes zonder bont

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:54

DatBenIkNou schreef:

Ja! Daar moet je zeker rekening mee houden!

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:14

Pallatin schreef:
Even een vraag voor jullie, ik denk erover om een dressuurdekje te kopen met merino of lamsvel. Ik twijfel tussen de lamsvel en merino omdat ik niet weet wat beter bevalt? Wat zijn jullie ervaringen? Welke van de twee is het dikst? En zijn de vormen bij de schoft bij de wollen dekjes allemaal hetzelfde? Als ik op de website van horsehealth kijk lijkt het net of de suède variant en minder 'hoge' schoft heeft, of is dat gezichtsbedrog? Kun je ze nog ergens kopen in andere kleuren dan zwart en wit?

De lamsvel en merino zijn beide van Merinowol. De lamsvel is met huid en de merino is zonder huid, dus de wol zit vast aan het dekje. Bij de lamsvel zal demping iets beter zijn door de huid alleen zie je dat deze vaak iets lastiger te wassen zijn. Blijven door de huid langer nat. En bij de merino was voorheen de kans groter dat het wol sneller uitviel of slechter werd. Echter gegarandeerd Lemieux dat dit bij de Merino niet gebeurd en net zo lang mee gaat als de lamsvel. Ik heb zelf de lambsvel die is alleen verkrijgbaar in zwart katoen en wit katoen. De suède merino zijn in kleurtjes verkrijgbaar. Het oppervlak van de wol is bij de katoenen lamsvel iets groter, daardoor heb ik hiervoor gekozen en ook door de huid. Het schoft verschil durf ik niet te zeggen. Helaas zijn de dekjes op dit moment bijna nergens meer leverbaar. Verwacht de zwarte begin Maart weer en de suède kleurtjes April weer.

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:33

DatBenIkNou schreef:

Als je huidige zadel al iets krap ligt, dan zou dat zeker kunnen inderdaad. Over het algemeen valt het wel mee. Het dekje is niet mega dik. Voor de zekerheid zou je altijd even je zadelmaker ernaar kunnen laten kijken.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:15

Pallatin schreef:

Merino kiezen! Die blijven vele malen beter in de was. Het lamsvel gaat wat rimpelen en trekt dus wat krom.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:33

CelinI schreef:
DatBenIkNou schreef:

Als je huidige zadel al iets krap ligt, dan zou dat zeker kunnen inderdaad. Over het algemeen valt het wel mee. Het dekje is niet mega dik. Voor de zekerheid zou je altijd even je zadelmaker ernaar kunnen laten kijken.

Mijn zadel is inderdaad precies passend op dit moment. Er is helaas geen mogelijkheid nog iets op te rekken en vrees ook dat ik niet heel lang meer met dit zadel zal doen helaas. Paard is gegroeid en nadeel van de Anatomica is dat de houten boom niet echt veel ruimer te maken is. Fijn dat het paard gespierder wordt, maar jammer van het superfijne zadel wat ik pas een jaar heb! ;-)
Welke zouden jullie adviseren dan die niet zo dik is maar wel goed dempend op de rug?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:04

CelinI en missJ allebei bedankt voor de uitleg! Paard in kwestie verandert nu rap in de bespiering en heb gemerkt dat met een bontje onder het zadel het dan net even wat lekkerder ligt, maar dan zit het dekje er weer tussen en heb gelezen dat dat het nut van een bontje weer teniet doet, dus vind zo'n lemieux dekje wel het proberen waard! Zal ook nog even met de zadelmaker overleggen
Vind een kleurtje wel wat gezelliger dan zwart, dus maar even wachten dan...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:32

Ik heb overigens een site in Engeland gevonden die als het goed is de kleurtjes nog verkoopt, maar als ik het goed begrijp (sorry hoor) heb je de merino variant alleen in die suède look en dus niet in gewoon katoen? Of heb je alleen dan alleen keuze uit zwart of wit? Ik wilde het liefst merino wol, geen huid, katoenen dekje en een kleurtje.... :D

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:59

Pallatin schreef:
Ik heb overigens een site in Engeland gevonden die als het goed is de kleurtjes nog verkoopt, maar als ik het goed begrijp (sorry hoor) heb je de merino variant alleen in die suède look en dus niet in gewoon katoen? Of heb je alleen dan alleen keuze uit zwart of wit? Ik wilde het liefst merino wol, geen huid, katoenen dekje en een kleurtje.... :D

Klopt! De merino heb je alleen in suède en kleurtjes. De zwarte en witte in katoen en lamsvel. Ik heb zelf de zwarte katoen lamsvel, enorm fijn dekje! Vriendin van me heeft het dekje ook en ook al aantal keer gewassen. Blijft super mooi! Beide zijn allebei hetzelfde wol overigens. Je merkt eigenlijk niks van de huid. Ik wil graag nog een suède kleurtje erbij, mocht je een site weten, dan hoor ik het graag. Kunnen we samen bestellen eventueel. Volgens mij zijn ze in Engeland ook echt nergens meer verkrijgbaar namelijk... ik ben zo enthousiast over de dekjes, dat ik al m'n andere ga verkopen en alleen maar op deze overga. Paard is ook erg blij mee :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:33

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:13

Ik zou graag gewoon een zwarte met zwart hebben of de beige met bruine wol. Zit er nog verschil in dikte tussen de suede en de katoenen eigenlijk? Ik moet nl toch een beetje rekening houden met mijn zadel. Gaat er nog iemand bestellen via Engeland waar ze wél op voorraad zijn?

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:41

DatBenIkNou schreef:
Ik zou graag gewoon een zwarte met zwart hebben of de beige met bruine wol. Zit er nog verschil in dikte tussen de suede en de katoenen eigenlijk? Ik moet nl toch een beetje rekening houden met mijn zadel. Gaat er nog iemand bestellen via Engeland waar ze wél op voorraad zijn?

Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag welke ze nog op voorraad hebben! Laat het jullie weten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:43

Graag! Dank je.

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:50

DatBenIkNou schreef:
Graag! Dank je.

Helaas heb bericht terug, ook hier allemaal niet meer leverbaar. Vrees dat we echt moeten wachten tot de nieuwe voorraad er is.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:30

Welke kleuren zoeken jullie? Wellicht heeft mijn zadelmaker nog voorraad.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:39

Zwart of beige/bruin in full!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:49

CelinI schreef:
DatBenIkNou schreef:
Graag! Dank je.

Helaas heb bericht terug, ook hier allemaal niet meer leverbaar. Vrees dat we echt moeten wachten tot de nieuwe voorraad er is.

Celin, was dat bij de site die ik hierboven in link had gezet?

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:14

Pallatin dat was inderdaad bij die site!

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:16

MissJ schreef:
Welke kleuren zoeken jullie? Wellicht heeft mijn zadelmaker nog voorraad.

Ik zoek nog een kleurtje donkerblauw met zwart bont, beige met zwart of bruin bont of een ander mooi kleurtje :).

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:54

Mijn ervaring is dat de bamboe dekjes veeeeeeel zachter en minder 'stug' zijn dan de katoenen dekjes, LeMieux zegt ook dat het zweet sneller droogt, maar daar heb ik nog geen ervaring mee, heb mijn sensitive dekje nog niet gebruikt. Enige wat ik wel jammer vind is dat de bamboe dekjes een soort suède-achtige afwerking hebben (buitenkant) lijkt me dat er veel haren in blijven plakken.

Ik zag ook een Mesh dekje bij Divoza, ook erg mooi! Vind het alleen jammer dat er een soort 'pad' in zit onder het zadel. Anders had ik zo'n dekje wel gekocht :j