MoniekV schreef:Ik kreeg vanmorgen mail van Horze dat ze mijn spullen de 23e in hun magazijn verwachten dus ik ben benieuwd...
Ik ook, we wachten af !
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pallatin schreef:Even een vraag voor jullie, ik denk erover om een dressuurdekje te kopen met merino of lamsvel. Ik twijfel tussen de lamsvel en merino omdat ik niet weet wat beter bevalt? Wat zijn jullie ervaringen? Welke van de twee is het dikst? En zijn de vormen bij de schoft bij de wollen dekjes allemaal hetzelfde? Als ik op de website van horsehealth kijk lijkt het net of de suède variant en minder 'hoge' schoft heeft, of is dat gezichtsbedrog? Kun je ze nog ergens kopen in andere kleuren dan zwart en wit?
DatBenIkNou schreef:Vraagje:maakt de Merino dressuur het zadel niet wat krapper zoals een wollen zadelonderlegger? Omdat deze een wolvulling heeft?
Pallatin schreef:Even een vraag voor jullie, ik denk erover om een dressuurdekje te kopen met merino of lamsvel. Ik twijfel tussen de lamsvel en merino omdat ik niet weet wat beter bevalt? Wat zijn jullie ervaringen? Welke van de twee is het dikst? En zijn de vormen bij de schoft bij de wollen dekjes allemaal hetzelfde? Als ik op de website van horsehealth kijk lijkt het net of de suède variant en minder 'hoge' schoft heeft, of is dat gezichtsbedrog? Kun je ze nog ergens kopen in andere kleuren dan zwart en wit?
CelinI schreef:DatBenIkNou schreef:Vraagje:maakt de Merino dressuur het zadel niet wat krapper zoals een wollen zadelonderlegger? Omdat deze een wolvulling heeft?
Als je huidige zadel al iets krap ligt, dan zou dat zeker kunnen inderdaad. Over het algemeen valt het wel mee. Het dekje is niet mega dik. Voor de zekerheid zou je altijd even je zadelmaker ernaar kunnen laten kijken.
Pallatin schreef:Ik heb overigens een site in Engeland gevonden die als het goed is de kleurtjes nog verkoopt, maar als ik het goed begrijp (sorry hoor) heb je de merino variant alleen in die suède look en dus niet in gewoon katoen? Of heb je alleen dan alleen keuze uit zwart of wit? Ik wilde het liefst merino wol, geen huid, katoenen dekje en een kleurtje....
DatBenIkNou schreef:Ik zou graag gewoon een zwarte met zwart hebben of de beige met bruine wol. Zit er nog verschil in dikte tussen de suede en de katoenen eigenlijk? Ik moet nl toch een beetje rekening houden met mijn zadel. Gaat er nog iemand bestellen via Engeland waar ze wél op voorraad zijn?