[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilangok

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:41

Even voor de zekerheid: ik heb een barefoot pad overgenomen die eerst onder een cherokee maat 1 lag, deze past toch ook gewoon prima onder de cheyenne maat 1?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:51

Dat ligt er aan, dat hij onder een Cherokee gebruikt is wil niet zeggen dat het een Cherokee pad is of dat hij daar netjes onder gepast heeft natuurlijk :P

Maar een Cheyenne zadel valt net iets kleiner dan een Cherokee, dus als een Cherokee er op past, dan een Cheyenne in principe ook :j

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:01

pmarena schreef:
Dat ligt er aan, dat hij onder een Cherokee gebruikt is wil niet zeggen dat het een Cherokee pad is of dat hij daar netjes onder gepast heeft natuurlijk :P

Maar een Cheyenne zadel valt net iets kleiner dan een Cherokee, dus als een Cherokee er op past, dan een Cheyenne in principe ook :j

Het is een cherokee pad, en oké bedankt :).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:03

Nou je zou de eerste niet zijn die zo aan een niet-passende pad komt, vandaar :)

Je weetwel, net zoals van die zadel-advertenties die je wel eens ziet waar de verkoper niks meldt qua maten van het zadel maar alleen maar iets in de trant van: heeft op een Tinker en een Fjord gelegen dus geschikt voor brede paarden.

:P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:42

tjaakje schreef:
Maar zou je dan niet een deal kunnen maken met wederverkopers of dealers van andere merken? Bij de meeste merken kun je zadels voor een bepaald bedrag 1 week uitproberen. Stel een klant wil Barefoot en Ghost uitproberen. Zou je dan niet tegen een gereduceerd bedrag 2 Ghost paszadels van 1 van de wederverkopers mee kunnen krijgen? Immers: de zadels worden maar 1 dag getest ipv een week en ze worden onder jouw ogen getest, wat voor de wederverkopers ook een garantie geeft dat er goed mee om wordt gegaan.

Je bent hem wel langer dan een dag kwijt. Vergeet het verzenden niet, 2-3 dagen heen en 2-3 dagen terug. De kosten worden ook weer hoger, aangetekend is €9, 2 zadels in 1 doos lukt niet altijd dus ben je al gauw 36€ extra kwijt. Oke, testzadels zijn duurder..

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:03

Buitenzinnig schreef:
tjaakje schreef:
Maar zou je dan niet een deal kunnen maken met wederverkopers of dealers van andere merken? Bij de meeste merken kun je zadels voor een bepaald bedrag 1 week uitproberen. Stel een klant wil Barefoot en Ghost uitproberen. Zou je dan niet tegen een gereduceerd bedrag 2 Ghost paszadels van 1 van de wederverkopers mee kunnen krijgen? Immers: de zadels worden maar 1 dag getest ipv een week en ze worden onder jouw ogen getest, wat voor de wederverkopers ook een garantie geeft dat er goed mee om wordt gegaan.

Je bent hem wel langer dan een dag kwijt. Vergeet het verzenden niet, 2-3 dagen heen en 2-3 dagen terug. De kosten worden ook weer hoger, aangetekend is €9, 2 zadels in 1 doos lukt niet altijd dus ben je al gauw 36€ extra kwijt. Oke, testzadels zijn duurder..

Das ook weer waar. Maar stel nou, in een ideale situatie, dat zij vlak bij een Ghost dealer woont, kan ze ze op komen halen. Ik roep maar wat dingen. In de praktijk moet het ook allemaal maar net zo uitkomen natuurlijk, maar misschien wel iets om over na te denken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:08

Dat is zeker waar ja!

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:10

Ook een goed idee tjaakje, maar volgens mij wonen de Ghost dealers allemaal in het noorden van het land en ik in het zuiden van Zuid-Holland.. Wat wel zou kunnen is dat ik (ooit, later) wel Ghost testzadels heb en klanten bij interesse dan doorverwijs naar de dealers. Dan heb ik er toch inkomsten van door het pasconsult, is het voor klanten mogelijk om meerdere zadels van meerdere merken te testen (en voor mensen die per se een Ghost willen testen maar ook te ver van de dealers afwonen) en heeft de dealer toch de inkomsten van het verkopen van het zadel. Maar dat is allemaal brainstorm-materiaal, haha :)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:13

Of dat je bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd een Ghost week doet. Voor alle mensen in het zuiden van het land die een Ghost willen testen. Dat ik dan een testzadel bij BZ bestel, op mijn website aankondig wanneer ik het heb en dan kan iedereen in die week een afspraak inplannen en kom ik met het testzadel langs. Ofzo. Wilde ideeën :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:22

Zodra je en Ghost, en Trekker, en Barefoot hebt om te testen, en bereid bent tot Venlo te komen, ben ik je eerste klant!

Ik hoop echt voor je dat je plannen gaan lukken, maar ben bang dat het meer voeten in de aarde heeft dan gedacht...

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:36

Vraagje; met welk boomloos zadel mag je ook dressuurwedstrijden rijden?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:44

elke boomloze die eruit ziet als een gewoon engels zadel, toch ? Barefoot London, Ghost Roma/Fanzolo/Lipica, Startrekk dressuur, Hidalgo zal vast ook wel zo'n model hebben, en nog heel wat andere merken ...

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:45

jokari schreef:
elke boomloze die eruit ziet als een engels zadel, toch ?

Dus bijvoorbeeld geen cheyenne?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:45

Sowieso met de Hidalgo zadels (de dressuur modellen en de Relvas mag ook, maar bij de Relvas moeten de lusjes aan de achterkant verwijderd worden), Ghost zadels zal ik eens navragen!
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 10-12-14 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:46

een cheyenne, dat weet ik niet, zelf vind ik dat er al niet meer uitzien als een gewoon dressuurzadel.

Suzanne, denk je dat kniewrongen/dijwrongen iets uitmaken ?

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:51

of inderdaad de barefoot london, maar iets in die richting bedoel ik.
Ik denk dat de startrekk dressuur en dergelijke ook niet lekker gaan liggen op mijn welsh cob.

Het probleem is eigenlijk dat ik geen goed passend (alle kussens zijn te lang bij 17,5 inch) engels zadel kan vinden voor mijn paardje. Met een westernzadel loopt ze prima, maar omdat je daar niet mee mag starten zit ik erover te denken om een boomloos zadel aan te schaffen. Vandaar...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:56

jokari schreef:
Suzanne, denk je dat kniewrongen/dijwrongen iets uitmaken ?

Wat betreft wedstrijden? Geen idee.
Heb de KNHS gemaild met een foto van de Florac (zonder wrongen), de Quilty en de Roma. Als de Roma mag, mogen de andere modellen met langere zweetbladen ook neem ik aan.

Als de Florac niet mag weten we ook dat wrongen dus ook wat uitmaken ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:58

Barefoot cheyenne mag wel.

Denk dat de ghosts niet mogen vanwege de pommel. Want trekker mag om die reden ook niet.

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:59

Maar de barefoot london mag sowieso? Dat zal waarschijnlijk het zadel zijn dat ik aanschaf als er woensdag bij de zadelmaker weer niets tussen zit...

Bedankt voor jullie snelle reacties, ik heb er echt wat aan gehad! :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:03

Geryon schreef:
Barefoot cheyenne mag wel.
Denk dat de ghosts niet mogen vanwege de pommel. Want trekker mag om die reden ook niet.

Dan maar een stukje leer en een ritsje er omheen, dan lijkt het op de BF en mag je kennelijk starten ;)

Graag gedaan Samantha, succes woensdag!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:03

mag je met de cherokee ook starten?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:15

Volgens mij gaat het om de hoogte van de pommel. Bij de ghost valt dat wel mee, alleen zie je wel echt dat het een boog is (bij barefoot niet). Of dat wel engels genoeg is? Ik zat ook te denken om er anders iets omheen te doen bij de ghost waardoor het gewoon het zadel zelf lijkt zoals sommige dressuur zadels met hele diepe zit.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:35

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:36

Geryon schreef:
Volgens mij gaat het om de hoogte van de pommel. Bij de ghost valt dat wel mee, alleen zie je wel echt dat het een boog is (bij barefoot niet). Of dat wel engels genoeg is? Ik zat ook te denken om er anders iets omheen te doen bij de ghost waardoor het gewoon het zadel zelf lijkt zoals sommige dressuur zadels met hele diepe zit.

Ik heb werkelijk geen idee. Ik rij alleen Working Equitation wedstrijden met een boomzadel. Ik heb de KNHS iig gemaild over de Ghost zadels.
Inderdaad, zo hoog zit de pommel niet bij de Ghost zadels. Bij menig diepe-zit boomzadel zit de boel een stuk hoger.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:43

sensation mag ook!