Lederverf hoofdstel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Lederverf hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:42

Mijn laarzen gaan er morgen aan geloven, cognac kleur :D

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:52

Heeft er al iemand parelmoer gevonden op een website?

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:39

Mijn verf is binnen!!! Ik ga eerst een stukje testen op een stukje leer en daarna maar mijn hoofdstel. Die was nogal duur, dus ik hoop dat t goed gaat haha!

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:44

Succes allemaal!!

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:58

Super cool hoofdstel op mp gekocht! Hopelijk snel binnen.. Hoop voor sinterklaas verf te krijgen en anders maar zelf kopen :) maar moet dus nog ff wachten met verven.. :+ zal als ik het hoofdstel heb even een foto plaatsen :)

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:12

Waar kn ik het allemaal mee schoonmaken? Beschrijving zegt spiritus, maar dat heb ik niet in huis..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:08

_Deniise_ schreef:
Waar kn ik het allemaal mee schoonmaken? Beschrijving zegt spiritus, maar dat heb ik niet in huis..

nagellakremover heb ik ook ergens gelezen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:09

Nee! Daar moet je leerontvetter voor hebben. Terpetine zal ook wel kunnen :+

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:20

Hij is schoongemaakt! En ook al in de primer :) laat hem zwart onderlegd denk ik. En ik twijfel over de neusriem, dat aansnoer gedeelte... Wordt het meest gebruikt. Zal ik dat zwart laten of ook bruin?

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:42

_Deniise
Ik zou niet een gedeelte zwart doen en een gedeelte bruin. Dan lijkt het alsof je verschillende delen van hoofdstellen in elkaar hebt gedaan. Alles 1 kleur vind ik persoonlijk mooier. En als het na een jaar een beetje afgesleten is, bewaar je wat van de verf en maak je het weer netjes :D

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:50

ShetxLover schreef:
_Deniise
Ik zou niet een gedeelte zwart doen en een gedeelte bruin. Dan lijkt het alsof je verschillende delen van hoofdstellen in elkaar hebt gedaan. Alles 1 kleur vind ik persoonlijk mooier. En als het na een jaar een beetje afgesleten is, bewaar je wat van de verf en maak je het weer netjes :D

Hmmm, ja daar heb je wel gelijk in! Maak ik dat gedeelte ook nog even schoon etc :)

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:00

Mn hoofdstel wordt wit onderlegd heb ik net bedacht :D stiksels van mn zadel zijn ook wit

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:08

_Deniise_ schreef:
ShetxLover schreef:
_Deniise

Hmmm, ja daar heb je wel gelijk in! Maak ik dat gedeelte ook nog even schoon etc :)

Ik ben benieuwd naar het resultaat! :D

nsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:39

Ik ben opzoek naar advies. Door de topics over leer verven ben ik enthousiast geworden en ik wil nu mijn zware laarzen bruin gaan verven. Het probleem is alleen dat ze een coating laag hebben. (de petrie perfect) Ik twijfel nu of de verf dan wel goed zal pakken, wat denken jullie?

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:22

Nsh
Ik heb zelf geen ervaring met leerverven, maar ik denk dat het geen probleem is. Omdat je de laarzen toch moet ontvetten.. Dan blijft het leer ook niet glad meer lijkt mij..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:24

Je moet die coating er helemaal vanaf poetsen, dan moet het gaan. Heb je maar 1 paar laarzen of liggen ze nu stof te vangen? In het 1e geval zou ik toch voor andere laarzen kiezen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:39

nsh schreef:
Ik ben opzoek naar advies. Door de topics over leer verven ben ik enthousiast geworden en ik wil nu mijn zware laarzen bruin gaan verven. Het probleem is alleen dat ze een coating laag hebben. (de petrie perfect) Ik twijfel nu of de verf dan wel goed zal pakken, wat denken jullie?

Die laag kan er af met pure aceton (wel buiten doen), veel keren helemaal poetsen zodat echt alles weg is. Als het inderdaad je enige paar is zou ik het niet aanraden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:32

Ik ben mee zitten lezen, ik denk dat ik de witte zit van m'n western zadel opnieuw eens ga verven want die is zo verkleurd geworden en dat is zonde. Is de witte verf net zo goed?

nsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:58

Nies en leen. Bedankt voor jullie tips!
Het zijn inderdaad wel mijn enige paar laarzen. Dat wil zeggen, ik heb ook nog een paar winterlaarzen die ik nu aan heb. Maar ik zou wel huilen als ze helemaal verpest zijn. Ik wil alleen gewoon zo graag bruine laarzen, Haha. Maar ik heb geen geld voor nieuwe, en vind het eigenlijk ook niet kunnen van mezelf om zoveel geld uit te geven alleen omdat ik een andere kleur wil.
Ik heb trouwens nog even gekeken. De laarzen zijn van permair leer, weten jullie wat dat inhoudt?
En als ik dan echt goed zou poetsen met aceton, moet het dan in theorie wel kunnen dus? Poets ik dan niet vrijwel de hele laars weg? Ik heb er geen haast mee, wil best een week poetsen als het dan mooi kan worden.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:30

Supergaaf allemaal zeg! Wauw!
Ben benieuwd of de verf over een tijdje er niet af gaat bladderen...
Wellicht onderneem ik een projectje met een oud hoofstel in de kerstvakantie.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:27

Dat leer is dun goedkoper leer met een coating eroverheen. Waarom koop je niet op marktplaats een stel voor een paar tientjes?

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:10

geeft het geverfde leer af? twijfel dan toch of ik niet liever een bruin zadel wil :')
en mijn zwart hoofdstel bruin onderlegd maken..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:10

Mijn zadel geeft helemaal niet af. En heeft geen slijtage van het rijden. Ik ben er super blij mee. Nu hopen dat de zadelmaker de mijne op maat man krijgen want het past niet optimaal.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:14

Wat voor kwast gebruiken jullie om te verven?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:35

Afbeelding
Eerste laag erop, ik twijfel nog over helemaal of alleen zo...