Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:22

Iemand recent nog zijn/haar zadel tegen een schappelijke prijs verkocht? Ik zit te dubben. Heb recent mijn paard verkocht en weet nog niet of ik mijn Wow zal behouden. Denk dat ik er enorm op toeleg als ik hem verkoop. Heb een competitor met high thigh en extra lange zweetbladen in donkerbruin waarmee effectief een jaar intensief gereden is. Als ik de verkoopprijzen op MP zie word ik nog niet zo vrolijk...

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:59

Klopt. De zadels leveren tweedehands veel te weinig op. Zeker in verhouding met de nieuwprijs.
Echt frustrerend. Denk dat het tweedehands niet goed verkoopt, omdat het best ingewikkeld is om te weten welke onderdelen je allemaal nodig hebt om het goed op je paard te laten passen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:03

hoihoi,

ik val hier ook weer binnen, hebben jullie ervaringen met die Margreet Bouwman uit Roosendaal?

ik heb altijd Kerry Sharp gehad, maar hij woont echt ver van mijn stal, en het zou misschien makkelijker zijn als er iemand uit de buurt zou kunnen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 31-01-14 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Punt verwijderd in de naam, dit is niet toegestaan op bokt

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:16

Ja Marjonbke, als ik zie dat nieuwe zadels al voor tweeduizend of minder weggaan.. Word ik niet blij. Heb er nog wel extra h.plates bij en de pompkit... Als ik weer terugga naar westernrijden gaat ie sowieso weg. Nog ff goed over nadenken maar...

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:19

Haha...Nog geïnteresseerd in een westernzadel dan JoesPleasure? Die heb ik er nog eentje liggen...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:24

JoesPleasure schreef:
Iemand recent nog zijn/haar zadel tegen een schappelijke prijs verkocht? Ik zit te dubben. Heb recent mijn paard verkocht en weet nog niet of ik mijn Wow zal behouden. Denk dat ik er enorm op toeleg als ik hem verkoop. Heb een competitor met high thigh en extra lange zweetbladen in donkerbruin waarmee effectief een jaar intensief gereden is. Als ik de verkoopprijzen op MP zie word ik nog niet zo vrolijk...

Mijn Wow zadel van, ik dacht 2 jaar oud, had ik binnen 2 weken verkocht voor 1000 euro. Maar volgens mij had ik gewoon geluk, want las hier berichten van maanden te koop staan tot een jaar...

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:25

Nee bedankt Marjonneke, op dit moment ff klaar met het hebben van een eigen paard na een hoop troubles. Tweedehands westernzadels zijn helemaal slecht aan te meten als je er geen identieke kale boom bij hebt... Is mijn ervaring althans...

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:28

Duizend euro is niet veel Cardy, wellicht dat je hem daarom zo snel kwijt was. Als ik die van mij verkoop wil ik er wel meer voor vragen :o . Of ik er voor krijg wat ik zou willen is vast een tweede verhaal ;) .

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:02

JoesPleasure schreef:
Duizend euro is niet veel Cardy, wellicht dat je hem daarom zo snel kwijt was. Als ik die van mij verkoop wil ik er wel meer voor vragen :o . Of ik er voor krijg wat ik zou willen is vast een tweede verhaal ;) .

Succes! Hoop dat je er meer voor krijgt, ik moest er met spoed vanaf omdat ik bij mijn nieuwe paard een goednieuw Arno Brandt zadel kon overnemen voor 1000 euro. En veel 2e hands Wow zadels zitten rond de 1000 euro op marktplaats.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:57

Je ziet dat eigenlijk alle zadels in het echt duurdere segment voor relatief weinig weg gaan, lijkt wel alsof er voor tweedehands een soort 'onzichtbare' grens is waar zo goed als alle zadels onder blijven.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:05

Bij de aanschaf van een 2de hands Wow komt wellicht ook iets meer kunde van het type zadel kijken dan wanneer je een regulier zadel koopt. Je moet toch van te voren weten wat je nodig hebt en kunt niet lukraak zo'n zadel even kopen. De verkoper van een Wow zal zich daar ook best van bewust zijn. En het is idd triest dat de duurdere zadels voor zo weinig weggaan! Aan de andere kant ook heel jammer dat nieuwe Wow onderdelen zoals kussens en flaps dan weer zo duur zijn. Wellicht als die naar verhouding iets goedkoper waren, er nog meer Wowliefhebbers zouden zijn. :D

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:16

ik ben iemand die wellicht interesse zou hebben in een wow zadel, maar alleen als di 2e hand mogleijk is omdat ik ze nieuw te duur vind. Echter zoals al eerder gezegd weerhoud het mij er een beetje van omdat ik niet weet waar op te letten bij aankoop. ik lees hier dat een wow zadelmaker lans laten komen ook al gauw 70 euro is en dan heeft hij ng niets gedaan. dat weerhoud mij er ook van.
Het flair systeem ben ik ook niet helemaal happig op. weet iemand of de kussens ook eventueel aan te passen zijn dat er gewoon een wollen fulling in kan?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:26

66996236 schreef:
ik ben iemand die wellicht interesse zou hebben in een wow zadel, maar alleen als di 2e hand mogleijk is omdat ik ze nieuw te duur vind. Echter zoals al eerder gezegd weerhoud het mij er een beetje van omdat ik niet weet waar op te letten bij aankoop. ik lees hier dat een wow zadelmaker lans laten komen ook al gauw 70 euro is en dan heeft hij ng niets gedaan. dat weerhoud mij er ook van.
Het flair systeem ben ik ook niet helemaal happig op. weet iemand of de kussens ook eventueel aan te passen zijn dat er gewoon een wollen fulling in kan?

Zadel is wel aanpasbaar naar wol vulling, alleen de vraag is waarom? Denk als je niet voor lucht wilt gaan, je beter naar een ander merk dan Wow kan gaan?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 30-01-14 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:26

Ja hoor, er kan ook gewoon wol in. Maar dan moet het zadel natuurlijk wel goed passen.....

1000-1200 euro voor een 2de hands wow is een normale prijs, ik denk niet dat je er veel meer voor kunt krijgen. ook niet als je wow zadel nog bijna nieuw is, vrees ik.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:22

Wol in een wow stoppen kan altijd, je blijft dan wel het voordeel hebben dat het aanpasbaar is. Ik blijf bij lucht, wolzadels moeten ook ieder jaar nagekeken worden.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:56

crazyshar schreef:
hoihoi,

ik val hier ook weer binnen, hebben jullie ervaringen met die Margreet Bouwman uit Roosendaal?

ik heb altijd Kerry Sharp gehad, maar hij woont echt ver van mijn stal, en het zou misschien makkelijker zijn als er iemand uit de buurt zou kunnen.

Margreet is al jaren mijn fitter en ik ben zeer tevreden over haar.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 02:21

Is er hier iemand overgegaan van lucht naar wol in een Wow?
En zo ja... wat was die rede en bevalt het?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:11

Volgens mij zijn er wel mensen die dat doen. Maar vraag me af waarom je dat zou doen? Dan is het effect van het wow concept toch weg?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:09

Nee, wow in niet àlleen maar lucht. Het is de combinatie van lucht met alle aanpasbare onderdelen. De lucht zit uiteindelijk alleen maar in de kussens, je hebt ook nog de flexibele boom, headplate etc.

suusdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:29

Hallo allemaal. Ik overweeg ook een gebruikt wow dressuurzadel voor mijn ruin. Hij krijgt ondanks training toch weinig bespiering op zn rug. Maar nu woon ik in oostenrijk en hier is het wow concept totaal niet bekend. Het wordt dus lastig . Toch even wat vragen. Ik begrijp dat het lucht bijvullen zelf goed te doen is? Ik rijd nu in n 17.5 inch zadel. Komen de maten van wow overeen met de gangbare maten? Of vallen ze ruimer. Ook heb ik n medium/wijde boom. Welke symbolen/maten hanteert wow? Hier kan ik nl op de site niets over vinden. Mijn paard heeft ook n hoge schoft maar weinig bespiering. Het is dus moeilijk te zeggen welke kussens erbij zouden passen. Ook dit vind ik lastig op de site te vinden. Ws moet ik toch eens in nl naar n goede fitter voor uitleg. Ik hoop dat jullie mij op deze vragen antwoorden kunnen geven.
zou tevens wow op meerdere paarden makkelijk kunnen liggen of is het toch expliciet voor 1 paard geschikt. Ik heb nu n hulsebos dynamic wb4 wat op veel paarden kan en mij verder heel goed bevalt. Ik wil er daarom n 2e hand wow misschien naast kopen. Nieuw wordt veel te duur. En hier in oostenrijk is niemand die mij bij problemen zo even kan helpen. Dank jullie

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:12

Ik heb een vraag!

Ik kom veel wow zadels tegen die te koop staan. Maar bijna geen 1 zadel heeft een beetje een zit. Sommige zijn zo vlak dat het bijna geen zit heeft, lijk zo!

Is dit echt of veranderd de zitting zodra je erop zit? Zit zoon zadel nou lekker?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:44

Een WOW zadel zit heeerlijk, de mijne in ieder geval!

Helaas ligt hij niet heel goed op de mijne dus hij komt binnenkort in de verkoop

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:57

Maar heb je dan wel steun?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:05

Ze lijken vlakker dan ze zijn. Bovendien kan je dat ook kiezen, bij een nieuwe iig wel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:30

wortelsussie schreef:
Maar heb je dan wel steun?

Dat ligt waarschijnlijk meer aan de zweetbladen, voor welke wrongen je kiest.
Ik vond een wow niet lekker zitten ( maar heb er wel 4 of 5 jaar mee gereden ).