Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:11

Ik heb gisteravond nog een foto gemaakt van hoe de singel aan de achterkant niet lekker aansluit bij mijn paard, tenzij ik hem scheef aansingel (dus de achterste singelstoot een gat hoger dan de voorste).
Hier is de foto!
Afbeelding

Ilsemarie

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:16

@paardenmiep: hier hetzelfde, moet je even je zadelmaker vragen of die je achterste singelstoot een half gat omhoog wil zetten, dan is je probleem opgelost en de druk gelijk :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:43

ja inderdaad ,ik heb dat ook, heeft echt met de singelstoten te maken en niet zozeer met de singel bij mij. Gebruik de singel nu een aantal weken en heb zeker geen wauw gevoel ervaren maar merk wel dat mn paard het een fijne singel vind (hij is een beetje kieskeurig/gevoelig met het harnascement) en heb de singel daarom gehouden .

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:42

MissBay schreef:
ik heb een financiele meevaller en denk dat ik er ook eentje ga kopen. dilemma is alleen: voor mijn spring- of dressuurzadel...? op mijn dressuurzadel zit ik vaker, maar qua springen heeft hij natuurlijk ook lekker veel bewegingsvrijheid nodig...

Ik heb een dressuursingel met D-ring gekocht, en gebruik het zowel voor dressuur- als springzadel. Voor mijn springzadel had ik een neopreen Kieffersingel, met elastiek binnenin en losse lange riemen die je kon verstellen (zodat je de singel voor meer paarden kon gebruiken), voor foto zie http://www.elitesaddles.co.uk/kieffer-n ... tails.html
Die riemen heb ik nu in gebruik als ik de singel voor mijn springzadel gebruik. Het is nog steeds veel geld, maar nu heb ik altijd een fijne singel voor beide zadels.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:50

Hoe/welke wijze kun je aan het D ringetje een martingaal/thiedeman bevestigen?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:47

Dat ligt aan de martingaal/thiedeman die je hebt maar bij de meeste kan je de uiteinde aan de Dring bevestigen. Voor het gemak heb ik bij mn slofteugel 2 knipjes aan de lussen die je normaal aan de ring vastmaakt gedaan zodat je ze er zo aan kan doen.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:14

Ah oke! Bedankt voor de tip, zal binnenkort eens bij mijn zadelmaker langs gaan :)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:31

Trouwe meelezer hier, ben ondertussen ook wel erg nieuwsgierig geworden, zit te twijfelen of ik hem ga bestellen.

Zit alleen in dilemma over de maat, krijg namelijk verschillende berichten te horen over de totale lengte van de singel.
Ik weet dat de aangegeven maat van gesp tot gesp is, maar hoeveel komt er in totaal nog bij? De een zegt 15 cm de ander zo'n 7 a 8....

Wie wil de singel eens opmeten? Het liefs maat 70 of 75 :)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:54

Na een aantal malen met de fairfax te hebben gereden, kan ik ook zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Geen direct wow-gevoel, maar ik heb zeker het gevoel dat paardlief ruimer loopt, haar passen beter afmaakt en meer cadans weet te behouden. Binnenkort in de les proberen!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:55

_Rosa, ik heb dezelfde maat genomen als mijn neoprene, zit super! En is net zo lang.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:41

_Rosa schreef:

De singel is van gesp tot gesp 70 cm, daarboven heb je dan nog zo'n 6 cm leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:55

_Rosa schreef:
Trouwe meelezer hier, ben ondertussen ook wel erg nieuwsgierig geworden, zit te twijfelen of ik hem ga bestellen.

Zit alleen in dilemma over de maat, krijg namelijk verschillende berichten te horen over de totale lengte van de singel.
Ik weet dat de aangegeven maat van gesp tot gesp is, maar hoeveel komt er in totaal nog bij? De een zegt 15 cm de ander zo'n 7 a 8....

Ik heb de maat 70 en die is totaal 82,5 cm. Dus zoals Hartje al schreef komt er zo'n 6 cm leer bij de gespen.

Mijn neopreen was 55 cm, dus dat je dezelfde maat moet nemen als de singel die je nu hebt gaat niet altijd op. Het is ook afhankelijk van hoe je huidige singel zit. Komt deze ook bijna tot aan je dekje? Dan kun je dezelfde maat nemen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:08

Ik ga er vanavond 1 bestellen! Kan iemand hier wat zeggen over de voorwaarden die er verder hangen aan het voor 1 week gebruiken bij pas de deux? Heb haar bericht maar nog niks terug en wil hem wel graag zelf zo snel mogelijk hebben ;)

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:09

Ik lees al vanaf het begin mee maar weet het nog steeds niet.
Mijn neopreen singel doe ik zo los dat anderen vaak zeggen: moet je niet nog een gaatje aansingelen? Hij zit hartstikke los.
Dus ik vraag me af of deze singel iets toe gaat voegen. Kan het me bijna niet voorstellen. Wat denken jullie?
Het zadel ligt als een huis, ook als ik dus niet strak aansingel. Het is wel een paard wat ruimer mag gaan lopen en in het verleden problemen had die nog niet helemaal over zijn. Vandaar dat ik steeds op zoek blijf waar ik haar nog meer kan helpen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:16

@evony: pas de deux is over het algemeen snel met reageren, dus je zult zo wel bericht hebben van haar.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:21

texelse schreef:
@evony: pas de deux is over het algemeen snel met reageren, dus je zult zo wel bericht hebben van haar.

Ik heb haar ook pas gister een berichtje gestuurd maar wil hem graag zo snel mogelijk bestellen haha :Y) maar anders bel ik gewoon even naar de winkel straks.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:06

[***] schreef:
_Rosa schreef:

Ik heb de maat 70 en die is totaal 82,5 cm. Dus zoals Hartje al schreef komt er zo'n 6 cm leer bij de gespen.

Mijn neopreen was 55 cm, dus dat je dezelfde maat moet nemen als de singel die je nu hebt gaat niet altijd op. Het is ook afhankelijk van hoe je huidige singel zit. Komt deze ook bijna tot aan je dekje? Dan kun je dezelfde maat nemen.

Perfect, mijn huidige singel is van eind tot eind ook 82 cm en die is goed, dus dan weet ik dat ik de 70 nodig heb :)

Iedereen bedankt voor de reacties :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:33

Nou ik heb de mijne besteld :D en hij is als goed is morgen al binnen! Met dank aan d'r super service van pas de deux. Als hij goed bevalt ga ik er waarschijnlijk ook 1 kopen voor m'n andere crack :D

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:37

Pas de Deux heeft echt superservice! Ik baal er zelf nog steeds van dat mijn paard de Fairfax niks vond. Dacht nog dat het aan het zadel lag, maar ook met longeersingel was ze er niet blij mee. Maar nu nog steeds zoekende naar een fijne singel, zit nu te denken aan deze: http://www.marjoman.es/index.php/es/.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:09

Is de Tixerant singel niks voor je dan?

Erg comfortabel met het speciale middenstuk waardoor de druk op het borstbeen komt, en goed elastisch waardoor die veel bewegingsvrijheid geeft & ademruimte :j

Hij is met 169 euro wel duur maar dat is toch nog een stuk minder idioot qua prijs dan de Fairfax O:)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:12

2005 schreef:
Pas de Deux heeft echt superservice! Ik baal er zelf nog steeds van dat mijn paard de Fairfax niks vond. Dacht nog dat het aan het zadel lag, maar ook met longeersingel was ze er niet blij mee. Maar nu nog steeds zoekende naar een fijne singel, zit nu te denken aan deze: http://www.marjoman.es/index.php/es/.

Ik heb voor mijn vorige paard een Mattes singel gehad, daar zit zo'n speciale kunststof plaat in die de druk op het borstbeen verdeeld, verder ook mooi anatomisch. Sloot bij mijn paard heel fijn aan en reageerde er goed op. Was ook een super gevoelig beestje.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:01

Mattes al gehad, Tixerant moet ik nog proberen! Maar dat is wel heel offtopic weer. Op stal staat nog een ander paard met een Fairfax en die loopt er heel fijn mee :).

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:53

Jeetje wat een prijzen!!

Maar ben wel heel benieuwd nu :o Eens informeren!

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:04

Evony schreef:
Nou ik heb de mijne besteld :D en hij is als goed is morgen al binnen! Met dank aan d'r super service van pas de deux. Als hij goed bevalt ga ik er waarschijnlijk ook 1 kopen voor m'n andere crack :D

ben heel benieuwd naar je ervaringen! houd ons op de hoogte!!! :D heb mijn zadelmaker gevraagd die kende ze, kan ze ook leveren, maar heeft er nog niet veel ervaring mee! Hoop dat ze die ff op mij wil testen :P (of op mijn paardje dan ;) )

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:05

Horsemaniac schreef:
Evony schreef:

ben heel benieuwd naar je ervaringen! houd ons op de hoogte!!! :D heb mijn zadelmaker gevraagd die kende ze, kan ze ook leveren, maar heeft er nog niet veel ervaring mee! Hoop dat ze die ff op mij wil testen :P (of op mijn paardje dan ;) )

Haha zal ik doen! Welke singelmaat heeft B eigenlijk?