ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:16

Zwart maar ook lelijke kale plekken door wrijving leren laarzen. En ik ben zeker zuinig met mijn zadel. Vet met regelmaat in! Wel heb ik een tijdje terug met shaps gereden en toen werd door wrijving die plekken door de stof weer mooi... ondertussen door mn zadel weer lelijk :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:30

Zonde, de mijne ziet er nog erg goed uit....
Kom er maar niet vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:55

Nou, ik ga hier ook maar eens reageren...

Ik ben opzoek naar een donkerbruin zadel voor een extreem kort paard (40 cm) met een voorsingel systeem.
Dit zie ik allemaal terug bij de Massimo II en vraag mij af of er hier een dealer en fijne passer in de buurt zit (Femke?), omgeving tilburg/oirschot.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:16

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:29

Kom hier ook even binnen vallen, misschien dat jullie mij vanuit ervaring antwoord kunnen geven:

Op mijn haflinger heb ik een massimo trail liggen, super fijn zadel, maar paard is wat uitgedijt dus afgelopen vrijdag de zadelmaker erbij gehad (geen massimo dealer).
Het zadel is dus momenteel te smal en moet volgens de zadelmaker/passer maximaal verbreed worden. Na contact met de werkplaats bleek dat zij ook gewoon met massimo kunnen werken.
Aangezien mij niet helemaal duidelijk was wat er nou aan het zadel gedaan zou worden (prijs is namelijk 225 voor de aanpassing en daarnaast nog vulling aanpassen) heb ik vanochtend contact gehad en gaven zij aan dat het kopijzer vervangen moet worden om de breedte te verkrijgen.

Heeft iemand daar ervaringen mee en is dit een standaard iets wat ze doen? Of zou het betekenen dat ze onvoldoende bekend zijn met Massimo gezien deze 2 maten verbreed kan worden?
Balen dat je als leek zijnde uit moet gaan van de kunde van de zadelmaker, maar het verschil in bedrag voor enkel verbreden is gewoon erg groot dat ik toch een beetje twijfel of een nieuw kopijzer nodig is..
Is het controleerbaar of er een nieuw kopijzer is geplaatst?

Heel verhaal, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:07

Misschien kan je eens contact opnemen met een massimo dealer, om te checken hoe hij/zij een verbreding aanpakt?

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:23

Heb inmiddels inderdaad een massimo dealer kunnen bereiken en het even besproken. Inmiddels ook weer wat gerustgesteld, haha.. Enige nadeel is dat de garantie van massimo vervalt, maar vind een goed passend zadel toch belangrijker :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:05

Ik schop 'm toch weer even omhoog.

Zo'n 9 weken geleden een massimo zadel besteld.
Het zou ongeveer 6 weken duren..
1 week geleden gemaild naar de zadelpasser, net proberen te bellen, maar helaas staat de telefoon uitgeschakeld..

Baal toch wel een beetje :(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:40

Als je nog maar niets betaald hebt Femke_L

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:03

Nee dat gelukkig niet... Maar kan mij ook niet voorstellen dat het bewust is. Er zijn er hier meerdere die goede ervaringen met haar hebben.
En de paar keer dat ik haar gezien heb was ik ook zeer tevreden.

Ik denk dat het zadel er gewoon nog niet is, maar had een berichtje dan wel netjes gevonden.. (als je de levertijd op 6 weken zet en we nu al 9 weken verder zijn..)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:53

Ik heb wel van mensen gehoord dat ze 12 weken op een zadel moesten wachten.Ik zou zou gewoon blijven mailen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:59

Pfff... ik ga binnenkort op NH trainingskamp...
Dan zou het toch fijn zijn om mijn zadel te hebben..
Want nu leen ik er af en toe eentje van stalgenootje, maarja.. die kan ik dan niet meenemen..

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:01

Ik ben eindelijk van mijn Massimo af! Heb hem maar ingeruild.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 07:14

Ik had haar toegevoegd op facebook en zie dat ze gisteren op vakantie is vertrokken.
Hier baal ik toch wel van, want over 2 weken heb ik een instructieweek en grote kans dat ik mijn zadel dan nog steeds niet heb.. :(

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:23

Wat voor boommaat heb je Femke?
Anders kan je de mijne wel meenemen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:26

37 :')

Maar volgens mij is het opgelost..
Ze is wel vertrokken op vakantie, maar ze heeft net gereageerd op een facebookberichtje..
Ze laat het zadel naar mijn huis opsturen en komt na haar vakantie mijn zadel aanpassen zodat het helemaal perfect ligt.

Ze is zelf ook niet gewend van Massimo dat ze er zo lang over doen.
Maar ze had nu wel al berichtje gehad dat het zadel bijna klaar was voor verzending.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:33

Oh gelukkig!!
Bij mij duurde het ook bijna 12 weken.
Mocht het niet op tijd komen kan je een gil geven. Mijne is 34 en vrij breed, beter iets dan niets :)

CarolR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:14

Joehoe! ik kom ook even binnenvallen hier! :)

Heb ook een Massimo gekocht, om precies te zijn de Massimo dressuur 3 professional.
Wat een fijn zadel en ligt ook super mooi op m'n haflinger! Merk meteen verschil..

Gekocht bij DeZadelmaker, enorm tevreden over hem. Neemt absoluut de tijd ervoor, heeft veel verstand ervan, heel fijn om mee te werken!

wist wel dat ze breed is, maar schrok wel toen ik hoorde dat ze boommaat 38 had..

Hieronder een foto van mijn nieuwe aankoop: *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:48

Dat is een mooi zadel zeg,ben alleen niet zo`n fan van grote kniewrongen maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Mijn dressuur II is pas verbouwd,het paste totaal niet meer.De boom is een maatje kleiner gemaakt en het is opnieuw opgevuld.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:53

Zo dat is een mooie zeg <3

IK ben nog steeds erg blij met mijn dressuur II. Rijd echt heerlijk.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:48

Ja wat een mooie. Ook ik ben nog wel blij met mijn dressuur II ondanks ik het zonde vind dat ze zo snel lelijker worden op de zweet bladen.. Het zadel zit heerlijk en heeft tot nu toe op elk paard wat ik gehad heb goed gelegen (haflinger, tinker, fjord)

Haha Femke mijn fjord heeft boommaat 38! En echt een overdreven tank is het niet.

CarolR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:14

is inderdaad erg persoonlijk, maar net wat je bent gewend.. ik kon zelf totaal niet overweg met de dressuur 2.. terwijl heel veel mensen daar zeer tevreden over zijn.
Vandaag weer gereden ermee, wat merk ik een verschil zeg!! wijken ging voor mijn idee voorheen k*t, maar nu zo fijn!! dan merk je toch duidelijk dat een niet fijn liggend zadel flink tegenwerkt.. terwijl ze met m'n vorige zadel niet slecht niet ofzo, maar net die kleine dingetjes...

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:08

Wie herkent dit probleem.....Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.
3.5 jaar geleden heb ik een nieuw Massimo Trail zadel gekocht. Bij een zadelmaker bij uit de buurt. Helemaal blij mee, super zadel, rijdt heerlijk.
Nu was er onlangs een zadelpasser bij ons op stal en omdat ik een beetje twijfelde of dit zadel nog wel helemaal goed lag heb ik haar even laten kijken. Nu blijkt dus dat er heel wat mis is met het zadel. Het kopijzer is ongelijk, de kussens zijn asymmetrisch en er zit een twist in de boom.
Morgen ga ik naar de winkel toe waar ik dit zadel gekocht heb.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:19

Heb je in de tussentijd je zadel wel jaarlijks laten checken?
Want in 3,5 jaar tijd kan er een hoop gebeuren en veranderen...

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:07

Die draai in de boom heb ik dus ook gehad, mijn zadel was van 2007 en had hem 2de hands gekocht in 2010 en in 2013 boom laten verbreden en begin 2014 was het zadel niet goed. Kussens inderdaad asymmetrisch en kopijzer krom, mijn zadelmaker heeft hem uit elkaar gehaald en het bleek dat de V-straps asymmetrisch aan de boom zaten wat dit uiteindelijk heeft veroorzaakt. Heb dus nu ook geen Massimo meer, vond het risico te groot dat dit weer zou gebeuren.

Ik hoor helaas ook steeds meer om mij heen dat er problemen zijn met dit zadel, jammer want ik vond het een heerlijk zadel en heb er elke km die ik er mee gereden heb er van genoten.