Kom hier ook even binnen vallen, misschien dat jullie mij vanuit ervaring antwoord kunnen geven:
Op mijn haflinger heb ik een massimo trail liggen, super fijn zadel, maar paard is wat uitgedijt dus afgelopen vrijdag de zadelmaker erbij gehad (geen massimo dealer).
Het zadel is dus momenteel te smal en moet volgens de zadelmaker/passer maximaal verbreed worden. Na contact met de werkplaats bleek dat zij ook gewoon met massimo kunnen werken.
Aangezien mij niet helemaal duidelijk was wat er nou aan het zadel gedaan zou worden (prijs is namelijk 225 voor de aanpassing en daarnaast nog vulling aanpassen) heb ik vanochtend contact gehad en gaven zij aan dat het kopijzer vervangen moet worden om de breedte te verkrijgen.
Heeft iemand daar ervaringen mee en is dit een standaard iets wat ze doen? Of zou het betekenen dat ze onvoldoende bekend zijn met Massimo gezien deze 2 maten verbreed kan worden?
Balen dat je als leek zijnde uit moet gaan van de kunde van de zadelmaker, maar het verschil in bedrag voor enkel verbreden is gewoon erg groot dat ik toch een beetje twijfel of een nieuw kopijzer nodig is..
Is het controleerbaar of er een nieuw kopijzer is geplaatst?
Heel verhaal, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.