WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zappertje84

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:03

euhm.. met stitchline dat weet ik nog.. Kga er eens een foto van maken :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:05

Mijn kussens waren ook altijd vrij zacht, maar ik begon te merken dat mijn paard minder makkelijk ontspande. Nu zijn ze wat voller uiteraard geen skippybal, maar mijn paard loopt echt fijner nu.....
Verder denk ik dat het beoordelen van een foto erg moeilijk is, en zou je de persoon er ook op moeten zien zitten. het zadel wordt tenslotte ook passend gemaakt met de ruiter erop.......

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:17

Dit zijn foto's van de kussens.
Als ik op het zadel zit, val ik altijd iets achterover.
eerst heel fel zelfs, nu minder omdat de achterste kussens heel erg zijn bijgevuld.

Afbeelding
Afbeelding

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:33

Needje schreef:
Ik lees net in een ander topic dat DAP Bodegraven tegen iemand heeft gezegd dat de meeste paarden die daar komen met peesblessures in de rug gereden worden met een Wow. (dus dat de blessure aan de Wow kan liggen in dat geval, niet dat ze er mee gaan rijden als ze dat hebben :) )
Iemand hier ooit iets over gehoord? Ik heb hier nl nog nooit van gehoord. En mijn paard z'n rug is er juist fijner van geworden.

Mijn paard had ook zwaar overbelaste rugspieren, het zadel kantelde achterover en achter zat er veel te weinig lucht in waardoor het op de lange rugspieren en de wervels drukte ;(

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:43

DAP Bodegraven werkte toch veel samen met van Rijs?

Ik heb het eerder over bodegraven gehoord/gelezen (volgensmij ook in dit topic).
Maar of het door WoW komt? ik weet het niet. Persoonlijk heb ik meer paarden met een kapotte rug (drukplekken, atrofie etc) van "gewone" zadels (weet even niet hoe ik het moet zeggen).

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:55

steinstein schreef:
Marjolein, bij is er toch los aan de longe naar je paard gekeken hoe zijn bewegingen zijn?

oeioei bij mij is er gewoon een wow testzadel opgelegd, ik mocht er even mee rijden, en ik moest beslissen.
Ook had ik graag een gekleurd bieske en zo besteld, maar ik kreeg als reactie datk maar gewoon zwart moest bestellen :(

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:17

Zappertje84 schreef:
steinstein schreef:
Marjolein, bij is er toch los aan de longe naar je paard gekeken hoe zijn bewegingen zijn?

oeioei bij mij is er gewoon een wow testzadel opgelegd, ik mocht er even mee rijden, en ik moest beslissen.
Ook had ik graag een gekleurd bieske en zo besteld, maar ik kreeg als reactie datk maar gewoon zwart moest bestellen :(

Mijn paard is ook niet bekeken aan de longe hoor.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:56

Mijn paard ook niet :n

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:36

wie weet wat voor een soort onderdelen je nodig zou hebben voor een andalusier,
(hij is 3 dus ik rijd hem nog niet veel )

heb nu medium zitting met curve,
dwg kussens zonder tab met stich,
en boom 1

het zadel ligt er bovenop en mijn paardje loopt als een shetlander...

wil mijn zadel over een jaar eens laten nakijken door een dealer,
en rijd nu met een wintec pro waar hij wel goed mee loopt,
alleen zijn zijn bewegingen los in de bak nog ruimer en mooier, dus ik denk ooit met een wow nog beter te kunnen, maar vind hem nog te jong en niet uitgegroeid voor aanpassen,

ben gewoon nieuwsgierig omdat het verschil me zo verbaast

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:43

een boom 1 is al heel smal voor een andalusiër wss.. Dan ligt je zadel net als mijn mss? Dat steekt ook zo hoog bovenuit vooraan.. Mijn paard loopt er ook voor geen meter mee..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:25

Dat kunnen wij niet beoordelen india ligt echt aan je paard
Onze ruin is bijv vrij grof en rond en heeft toch een hp tussen 1 en 2 in :j

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:07

Ik heb een aantal advertenties verwijderd. Mocht je op zoek zijn naar bepaalde onderdelen of wat willen verkopen kun je een advertentie plaatsen op de Bokt Markt.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:13

Jeetje Zappertje84 jou zadel ligt echt niet fijn op je paard. Als ik het zo lees heb je te maken gehad met een niet al te kundige fitter. Mag ik vragen wie jou zadel heeft aangemeten?

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:37

Paperboy schreef:
Verder denk ik dat het beoordelen van een foto erg moeilijk is, en zou je de persoon er ook op moeten zien zitten. het zadel wordt tenslotte ook passend gemaakt met de ruiter erop.......

Paard is op de foto 4,5 jaar oud. Het is een foto van eind september, 2 maand voor de laatste aanpassingen dus het zadel is hier ong 2-3 maand oud.

Afbeelding

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:52

Zappertje84; ik zou als je zo erg twijfeld aan je zadel een andere fitter laten komen......

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:07

mja dat had ik geprobeerd, maar dan ontstaat er een hoop ruzie blijkbaar. Die andere ging de vorige contacteren en vroeg mij dan dubbel consult omdat ik het zadel niet bij deze kocht..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:08

Wat raar....... je bent toch vrij om te gaan en staan waar je wilt. Ik zou gewoon door een fitter na het zadel laten kijken als check en verder ben je aan niemand verplicht iets over het verleden te vertellen. Misschien juist niets vertellen zodat de andere fitter er gewoon onbevooroordeeld naar kijkt en advies zal geven........
Hoe dan ook het is erg jammer dat je hier tegen aan loopt.....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:22

Vreemd idd Zappertje84 , waar woon je ergens ?

Ik las elders hier op bokt dat schleese inmiddels ipv flair weer wolgevulde zadels gebruikt trouwens. Weet iemand waarom ?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:32

Ik heb een vraag:
Heb een 3.5 jarige KWPN'er, correct gebouwd paard. Paard krijgt na het rijden vochtbulten op en langs de ruggenwervel, steeds verschillende plaatsen en verschillende grootte. Bulten lijken nu wel meer links gecentreerd te zijn. Paard is onderzocht door fysio en dierenarts en er zijn geen bijzonderheden te ontdekken. Paard heeft rechtsom wat meer moeite, maar is hier prima in te trainen en is ook niks vreemd voor zo'n jong dier. Paard zit super in de spieren en het vlees, is ook gelijkmatig bespierd. Heb al verschillende zadels en zadelpassers geprobeerd, maar niks helpt.....
Kan een wow-zadel iets betekenen? Of hebben jullie andere ideeen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:44

@adnil, wat zegt de dierenarts van deze bulten? wat is de vermoedde oorzaak? ik weet dat er ook bij iemand met een wow bulten opkwamen die vanzelf weer wegtrokken en het waren geen drukkingen aldus de veearts. dus het zou onder een wow ook nog kunnen gebeuren..
@zappertje , ik vind je zadel op de foto wel erg mooi liggen en zoals je zadel nu lijkt te liggen is te hoog. maar hoe ligt t als je erop zit? ik vind t maar een raar gedoe met die fitters bij jou... je bent toch zelf de baas wie je als fitter uitkiest, ik bedoel er moet een klik\vertrouwen zijn naar degene toe die aan je spullen zit en als ze dan n soort van onderlinge prijsafspraken gaan maken om elkaars markt te beschermen [of begrijp ik t dan verkeerd??] wordt t een raar verhaal. ben ook wel benieuwd welke mensen dit zijn :o

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:59

@knollentuin, als ik op het zadel zit blijft het heel hoog liggen. Ietsje zakt het maar niet veel. Het drukt ook aan de zijkanten volledig de schoft en schouders in. Mja zo kwam het mij ook direct over dat het onderling onder één hoedje spelen was! Ze vlogen met 2 op m'n nek omdat ik een andere fitter gecontacteerd had.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:30

Ik heb van mijn fitter gehoord dat de fitters onderling hebben afgesproken elkaar te contacteren als er een klant van de een naar de andere fitter gaat. Vaak betreft het klanten waar al iets mee speelt. Om te voorkomen dat geschillen over de hoofden van fitters worden uitgevochten, hebben ze afgesproken hier open een eerlijk naar elkaar over te zijn. Op zich een goede zaak, maar wel belachelijk dat er dan ineens het dubbele wordt gerekend. Ik heb ook wel eens een andere fitter bij mijn zadel gehad en heb niets extra hoeven betalen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:33

Zappertje: ik heb ook foto's van mijn zadel zonder mijn luttele gewicht :+ erop. Dan ligt het ook enorm hoog op het paard in plaats van er meer omheen. Nu ben ik nog steeds niet helemaal teverden over de ligging, maar zover als het er dan boven lijkt te liggen... Ik heb dus het idee dat je een wow alleen maar kunt beoordelen met het ruitergewicht in het zadel. Zelfs het verschil tussen 2 ruiters net een ander gewicht, maakt een verschil.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:41

Mrijn: Ik vind het totaal niet erg dat een tweede fitter de eerste contacteert, maar de manier waarop dit gebeurde was naar mijn mening ronduit arrogant. Al bij al had ik de tweede fitter enkel gecontacteerd om een extra mening te vragen. Zij heeft wss mijn naam rondgestuurd naar alle fitters in België om te weten te komen van waar ik het zadel had, want ik heb haar nooit namen genoemd, toch wist zij alles.
Mijn vertrouwen was natuurlijk meteen weg.
Mijn zadel ligt er vooraan zo hoog op dat je, als je er op zit, er nog een vuist rechtop kunt tussenzetten..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:48

Een vraagje als jullie gereden hebben en afgezadeld hebben en jullie draaien het dekje om wat zie je dan..??
Zien jullie dan waar het zadel zit droge plekken op het dekje of niet of ongelijkmatig.? Daar kan je namelijk aan zien of je zadel goed past..Mijn fitter zei dat het bijna niet voor kwam dat je het hele zadel droog zou zien, in mijn geval was dat wel zo..Ik ben hier uiteraard héél blij mee en ook met de uitleg omdat dat een mooie leidraad is om te zien of het zadel nog goed ligt..