voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:13

ivonne85 schreef:
Uudje heb jij ook een L met jou fjord?
Ik wel met mijn Haflinger

Ja heb ook een L, vond een M niet mooi liggen was echt te klein.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:01

Anne_mieke88 schreef:
Ja ivonne. Daarom eventjes meten. Zodat ik het door kan geven aan marcel. Ik kan niet wachten om hem te testen :P ik zal hem straks nog een keertje mailen. (die kerel word vast gek van me haha)

Aaah ik hoop het niet, Marcel is lief :P Zal wel meevallen toch zolang je niet de oren van zijn kop zeurt en 10x hetzelfde vraagt ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:05

Safiera schreef:
Bedankt Pmarena voor de test-tip met halstertouw. Al ben ik bang dat we de test niet doorstaan.
De zweetplekken lagen wel mooi donker naast de ruggegraat, maar toen ik er aan voelde was het midden op de rug ook vochtig en vooral warm. Dan mag er nog wel wat meer ruimte (en lucht) tussen, of niet?

Misdden op de rug...bedoel je dan vol op die zweetplekken of op de ruggengraat die dan dus duidelijk afstak qua kleur tegen de natte plekken, maar ook warm en vochtig aanvoelde? Op zich is het natuurlijk niet realistisch om te verwachten dat de ruggengraat helemaal koel en droog blijft, er zit toch een heel pak materiaal en een ruiter boven en de warmte en het zweet van onder de inlages straalt natuurlijk wel uit :)

Het is een beetje kneuterig passen met die kartonnetjes inderdaad :o
Maarja zo is het wel voor iedereen mogelijk om alvast een goede indruk te krijgen van wat er netjes gaat passen op het beestje.

Martje80

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:15

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:40

Nou dat is wel een duidelijke zaak inderdaad, hoef je iig niet te twijfelen :P

Er is nu ook een XXL-pommel hè sinds enige tijd, alleen is die nog niet in het sjabloontje verwerkt.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:35

Karev, zo lag de pommel maat M ook bij Udo, kon het ook goed aan het zadel zien die helde achterover.Udo had er ook last van vond het aansingelen niet prettig en begon enorm te protesteren met rijden, andere pommel er in, probleem opgelost.
Heb je je nieuwe zadel eigenlijk al?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:53

nee, ik denk en hoop morgen,hihi ben zooo neiuwschierig!

Dus er is nu ook een xxl pommel, De l ken nét zegmaar. Dus dan is er nog hoop,haha.
Heb ook wel es gehoord dat men er bij brede paarden een handdoek in doet?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:02

Ja klopt en je hebt ook nog zachte pommels, maar lijkt mij helemaal niks dan krijg je volgens mij zo'n in elkaar gezakt zadel.
Ben ook heel benieuwd wat je van het zadel vind.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:08

pmarena schreef:
Misdden op de rug...bedoel je dan vol op die zweetplekken of op de ruggengraat die dan dus duidelijk afstak qua kleur tegen de natte plekken, maar ook warm en vochtig aanvoelde? Op zich is het natuurlijk niet realistisch om te verwachten dat de ruggengraat helemaal koel en droog blijft, er zit toch een heel pak materiaal en een ruiter boven en de warmte en het zweet van onder de inlages straalt natuurlijk wel uit :)

Eh ja, dan bedoel ik dus echt óp de ruggegraat. Er is ook niet zo'n heel breed kanaal zichtbaar. En logisch ook dat het niet helemaal koel blijft, maar ik vond het aardig heet aanvoelen, werd een beetje bang voor drukkingen oid. Hoewel pony best goed loopt op het moment (op het zachte dan, haar hoeven... smid... :( nouja jullie snappen het wel)
Protesteert iig niet als ze omlaag moet. Begint haar rug ook mooi te bollen tijdens het werk. Zal niet alleen het zadel zijn, maar ik heb de indruk dat het wel helpt :))

Die pommel :D Lekker duidelijk voorbeeldplaatje!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:18

Ik zie dan geen reden om me zorgen te maken hoor eigenlijk, lijkt me normaal :)

Bij het ene paard is de droge streep breder dan bij de andere, zoveel ruimte zit er ook niet tussen de inlages , het gaat er maar om dat de ruggengraat zelf vrij ligt (de doornuitsteeksels) en de spieren er omheen mogen van de fysiotherapeuten van Barefoot gerust dragen. In de categorie: daar zijn ze voor :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:57

ik heb zooo fijn gereden! Karev ok volgens mij. die heeft na lopen geven, zo ver en lang ahter elkaar is nog nooit gelukt met een boomzadel,haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:11

Goed zeg !!

En nu maar hopen dat het geen 1-malig mazzeltje was :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:20

haha, denk het niet, ze liep echt fijn nagefelijk, en dat was lang geleden met boomzadel.

zijn er trouwens speciale wrongen van barefoot, of kunnen die van wintec er ook onder?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:25

Van Wintec zijn ook prima hoor , is allemaal 1 pot nat eigenlijk en ze zijn er in enorm veel maten en modellen van allerlei verschillende merken. Zolang er maar dat stroeve klittenband onder zit , dat deel met de haakjes zeg maar , dan plakt het wel :)

Maar als het goed is zitten er gewoon wrongen bij de zadels ?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:51

Mijn testzadel wordt vandaag opgestuurd, ik krijg een heel nieuw testzadel. Omdat de wachtlijsten zo lang waren stuurt hij een nieuwe naar me op.
Ik hoop dat hij zaterdag aankomt en niet vrijdag. Want volgende week vrijdag ben ik de hele dag weg en dan kan ik hem dus zaterdag pas opsturen.
Maargoed ik zie het wel dan met opsturen.
Ik wil hem eerst gewoon lekker testen :D
Ik heb de L pommel mee laten sturen :P

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:10

Ben benieuwd anne mieke, heb je wel mazzel met een nieuw zadel, of niet natuurlijk, want deze moet nog ingereden worden.
Kun je wel meteen voelen hoe een nieuw zadel zit, hoef je daar niet aan te wennen. :D

Karev het is een boomloos topic, ga jij hier een beetje lopen vertellen hoe goed je paard liep met een boomzadel :P .
Weet bijna zeker dat het komt omdat je even met een barefoot hebt gereden en Karev nu een lekker los ruggetje heeft _O- .
Kun je na gaan hoe goed ze loopt als er dalijk voorgoed een barefoot op ligt.
Bij Udo komt er geen boomzadel meer op, of het moet niet anders kunnen.
Ben wel benieuwd hoor hoe het zadel op Karev staat.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:15

Ik hou eerst mijn boomzadel nog wel, en koop eerst een cherokee of cheyenne om te wennen. En als het me echt bevalt komt er een London of lexinton voor de dresuur. Dan heb ik dus een veelzijdigheid voor buitenritjes en dressuur om te dressuren :P

Ben benieuwd hoe eelkje er onder zou lopen, Ze loopt nu zo fijn hopenlijk loopt ze nog fijner met zo'n boomlooszadel :P

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:16

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden Anne_mieke. :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:28

IK OOK :D :D

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:29

Anne_mieke88 schreef:
IK OOK :D :D

:+

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:23

Zozo Antje ,, dat is nog eens wat... een NIEUW testzadel ;) Heel veel succes ermee, +:)+
Het zal eerst wel even tegenvallen ... vooral met lichtrijden heb ik nog wel moeite,, omdat ik dan niet in de beugels wil leunen, en dan op mijn knieen en bovenbenen wil lichtrijden,, maar dan kom ik met mijn bovenbenen nog wel tegen de voorpommel aan...
Maar vandaag weer mooie egale zweetplekken onder het zadel en een mooie strook ruggenvrijheid.

Meteen vandaag maar een extra Barefoot Cherokee pad besteld bij Marcel... de bruine ..
Vind ik erg mooi bij Apinc staan.

Afbeelding

Woartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:27

Ik kan gewoon niet wachten om mijn paardje in te rijden, alleen al omdat ik fan ben van boomloze zadels.. :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:10

nee lezen rowenna,haha. Was lang geleden dat ze goed nageeflijk was onder een boomzadel. Kan je op 2 manieren zien,hihi

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:04

Tamara heb nog een keer gelezen, je hebt gelijk je kunt het inderdaad op 2 manieren lezen hihi, maar snap hem.
Je hebt met je nieuwe boomloos gereden en daar liep ze dus lekker nageeflijk op, wat ze met boomzadel niet deed, jeetje wat ben ik toch ook een }:0

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:55

ja precies, zo ja,haha