WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:52

Seven schreef:
je kan ze gewoon via je fitter bestellen

de nieuwe beugelriemen van wow zijn erg fijn :))

Ik hoop dat ze dan een andere kwaliteit zijn dan de vroegere wow riemen, die waren echt niet meer mooi na een paar maanden gebruik !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:53

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:57

dit zijn inderdaad andere :))

heb de vorige ook gehad die waren niet zo, ook de singel stoten zijn verbeterd aan de nieuwe zadels.

kwa dekje ik heb enkel de br en 2 wow's in de maak dus kan geen oordeel vellen over deze dekjes :D

sharif2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:34

Mijn zadelmaker zegt dat een WOW zadel op mijn arabier (die rondgeribt is) af te raden is omdat als t naar voren schuift je de lucht er aan de voorkant, bij de schoft uit rijdt. En ik dan zeker problemen ga krijgen. Wat denken jullie hier van? Iemand ervaring hiermee?

Snoevie

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:35

Dat kan toch niet,volgens mij omdat het zadel uit meerdere luchtcompartimenten bestaat?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:49

Seven schreef:
dit zijn inderdaad andere :))

heb de vorige ook gehad die waren niet zo, ook de singel stoten zijn verbeterd aan de nieuwe zadels.

kwa dekje ik heb enkel de br en 2 wow's in de maak dus kan geen oordeel vellen over deze dekjes :D

Wow dekjes in de maak???

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:50

Ik heb ook een arabier en hier past wel gewoon een wow op. Wel heb ik een h-singel, anders zou mijn zadel gaan schuiven. Dit doet het nu niet

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:54

Leanevb schreef:
Ik heb ook een arabier en hier past wel gewoon een wow op. Wel heb ik een h-singel, anders zou mijn zadel gaan schuiven. Dit doet het nu niet

Voor mij precies zo! Ben heel blij met het zadel op mijn arabje!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:44

ja ik wil een white en brown dekje :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:52

ik heb een paar qhp pads en die liggen ook erg goed onder mn wow. samen met de br-event,scapa cotton. geen probleem met verschuiven

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:59

ik heb een WOW maar vind het eigenlijk niet zo WOW, ook de service niet. Nu al 2 verschillende WOW "experts" erbij gehad (noem geen namen) en nog ligt het niet goed. Kan er ook echt niet op doorzitten! Maarja heb contact gehad met de topman van WOW en die beaamde dat er zeer veel klachten zijn van mensen die door deze 2 "experts" zijn geholpen en dat hij moeite heeft alle mensen te helpen de problemen op te lossen.
Zijn er nog meer mensen met slechte ervaring? Ik heb inmiddels alweer een nieuwe zitten en kussens gekocht omdat het kennelijk niet goed was aangemeten en nu blijken de nieuwe kussens dus ook niet goed!!! grr weer 600 euro down the drain.....wat moet je daar nou mee?

oja en ik heb inderdaad ook het probleem dat al eerder is genoemd, het schuift naar voren het zadel!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:07

Het doorzitprobleem hoeft niet aan de Wow te liggen. Als je je ergens vast zet krijg je een trampolin-effect en wordt je terug gestuiterd. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik kon doorzitten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:11

klinkt heel vervelend orsini, maar ik heb t juist andersom. ik heb een zeer meoilijk uit te zitten paard en met de wow kan ik er tenminste op blijven doorzitten.
al dat andere gedoe met slecht gepaste kussens heeft daar dan de wow -meneer geen oplossing voor je?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:44

MarChak schreef:
Citaat:
@wittepit: Ik heb een zitting van het oude type en om het passend te maken heeft de fitter er nieuwe kussens onder gezet (had met tab nodig ipv zonder). Die kunnen er wel onder, maar dan moeten eerst de metalen plaatjes, waar het oude type kussen overheen geschoven hoort te worden, er vanaf geschroefd worden.

Okay! Die plaatjes heb ik inderdaad "over".

Dit weekend weer over overtuigd van de kwaliteiten van het concept wow voor mij en mijn paard. Zaterdag echt lang gereden, afgestapt zonder doorgereden kruis en pijnlijke knieen/heupen. Wel een paard met rug en bilspieren die inspanning hadden geleverd... oef. Zondag een rustigere kortere rit gemaakt en rug en billen waren weer helemaal soepel!

@Natalie: als je zadel echt verder goed ligt zou ik uitproberen of ze met een korrektorpad langer soepel blijft. Wie weet als het bevalt dat je in de toekomst over kunt gaan op ingebouwd flair of een wow, maar straks koop je een duur zadel en blijft het tobben met je paard dan ben je ook niet tevreden. Ideale dingen hoor, die korrektors. Flair inbouwen kostte jaren geleden 500 euro bij Arie Boer, zal inmiddels iets meer zijn maar die kosten zijn ook nog te overzien.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:28

Maar die plaatjes zijn er echt super simpel af te schroeven en dan passen nieuwe kussens echt onder een oude zitting van wow hoor.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:50

sharif2000 schreef:
Mijn zadelmaker zegt dat een WOW zadel op mijn arabier (die rondgeribt is) af te raden is omdat als t naar voren schuift je de lucht er aan de voorkant, bij de schoft uit rijdt. En ik dan zeker problemen ga krijgen. Wat denken jullie hier van? Iemand ervaring hiermee?

De lucht kan sowieso niet ontsnappen, tenzij je een lek in je kussen hebt.
Ik heb ook een Wow op mijn rondgeribte Arab liggen en ik ben er heel tevreden van. Ik rijd ook wel met een H-singel om het schuiven tegen te gaan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:51

het probleem van een korrektorpad onder je zadel leggen vind ik dat t de ruimte onder je zadel verkleint. ik denk dat als je een goedpassend zadel hebt en je er een corrector onder legt je ruimte tekort komt in je kamer en kussenkanaal. althans dat is mijn ervaring..

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:18

Mee eens. Weet niet of het van toepassing is op de Natalie hier, maar er zijn legio mensen die een maatzadel laten maken en er vervolgens een bontje onder leggen. Ik keur het af, maar er zijn er genoeg die er geen problemen van ondervinden. Als haar paard zich zo vastzet in de lendenen zou dat b.v. kunnen door te grote (keil)kussens. Een korrektor biedt dan echt verlichting! Dat lijkt me om uit te proberen of het dier er goed op reageert een mooi alternatief voor een duur nieuw zadel.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:40

ik ben zo benieuwd of het voor mijn paard gaat passen met die schouder.. zie een hoop minder heftige schouders waarbij het toch niet mogelijk was..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:23

Ik heb er heel de winter een bontshabrak onder gehad, gisteren voor het eerst weer een BR dekje, dat is nét iets dunner maar nog steeds redelijk dik. Ze was lekker voorwaarts te rijden, zelfs een beetje 'jumpy' rodeo, maar goed, kan gebeuren na bijna 2 weken stilstaan (wel dagelijks weidegang hoor).
Zodra er een nog dunner dekje onder moet wordt 't misschien toch eens tijd voor boompje 4 erin.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:16

PetraVANL schreef:
ik ben zo benieuwd of het voor mijn paard gaat passen met die schouder.. zie een hoop minder heftige schouders waarbij het toch niet mogelijk was..

Ik vond alle zadels te ver op de schouder liggen, de wow was de enige die er achter bleef (en ik ben extreem kritisch als het zadels betreft). Het is wel een kwestie om het juiste kussen, zitting en boom bij elkaar te vinden.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:50

ben ook echt heel zenuwachtig, WOW is mijn laatste hoop.. en mijn laatste centjes ;) heb er al duizenden euros aan uitgegeven, aan paskosten aan een zadel wat toch niet past.. alle opties lijken echt dicht te liggen verder.. nou heeft mijn paard een verleden dus die zal onder geen enkel nieuw zadel normaal lopen.. Ben bang dat ik uit wanhoop toch een verkeerde beslissing maak of dat zij als een idioot door de bak heen zal gaan volgens mij kan ik vanavond beter iemand anders op mijn paard laten rijden :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:20

succes vanavond en doe de dames maar de groeten van knollentuin uit heemstede :D

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:00

DendroFleur schreef:
Het doorzitprobleem hoeft niet aan de Wow te liggen. Als je je ergens vast zet krijg je een trampolin-effect en wordt je terug gestuiterd. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik kon doorzitten.

hmm zou het? Heb zonder zadel nl absoluut geen problemen met doorzitten (kan niet anders dan :)) en met mijn oude zadel nooit problemen gehad, deed niet anders.....

Heb echt het idee dat het komt omdat het niet goed ligt en daarom de schouders in de weg zit waardoor de schouders het zadel teveel bewegen. Je ziet ook echt dat het zadel met het plaatsen van het been een tik krijgt...

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:02

2005 schreef:
PetraVANL schreef:

Ik vond alle zadels te ver op de schouder liggen, de wow was de enige die er achter bleef (en ik ben extreem kritisch als het zadels betreft). Het is wel een kwestie om het juiste kussen, zitting en boom bij elkaar te vinden.

de fitters vertelden mij juist dat de WOW is gemaakt om wel op de schouder te steunen....vreemd. Maar dat het geen kwaad kan omdat er lucht in zit en de schouder daardoor ruimte heeft. maarja kennelijk dus niet waar want mijn zadel ligt inderdaad op de schouder maar die komt er mooi tegenaan ipv er netjes onderdoor te gaan! Paardje vind het ook niet helemaal top!